Pagina 1 van 9
REDP. Bobchopperzijspanprojectje
Geplaatst: di jan 01, 2008 3:58 pm
door Redpigeon
Zo hier dan mijn projectje het gaat om een BMW r60 bj '66
het gaat wel een beetje een net ding worden,
sommige hadden al wat foto's gezien maar ik wilde hem jullie niet onthouden .
met een dnepr zijspanbakkie
na een middagje sleutelen zat het voorvorkje, het blokkie, en de achterpartij erin
Geplaatst: di jan 01, 2008 4:01 pm
door Redpigeon
Geplaatst: di jan 01, 2008 4:02 pm
door Redpigeon
tunneltje uit het bakkie geslepen en later weer een nieuwe tunnel erin gelast
bakkie is eigenlijk te lang
Nu niet meer
nieuw ploatje erin gelast
Moos test ff de iedeale zitpositie
Geplaatst: di jan 01, 2008 4:03 pm
door Redpigeon
Geplaatst: di jan 01, 2008 4:06 pm
door Redpigeon
Van links naar rechts;
zijspanwiel (omgebouwde honda-cb-750-oud-model-naaf), voorwiel en achterwiel (voor- en achterwiel van bmw)
Geplaatst: di jan 01, 2008 4:07 pm
door Redpigeon
Geplaatst: di jan 01, 2008 4:09 pm
door Redpigeon
Geplaatst: di jan 01, 2008 4:34 pm
door MZ
Mooi werk Redp!
Ik denk dat je je voorrembevestiging heel snel gaat aanpassen
Naar dit:
Geplaatst: di jan 01, 2008 5:36 pm
door Redpigeon
Je bedoelt dat ie wel slecht willen inveren tijdens remmen,
omdat ie dan de schommelarm omhoogdrukt wordt ??
Met die "andere construktie heb je dat probleem niet, neem ik aan
Geplaatst: di jan 01, 2008 6:18 pm
door MZ
Redpigeon schreef:Je bedoelt dat ie wel slecht willen inveren tijdens remmen,
omdat ie dan de schommelarm omhoogdrukt wordt ??
Met die "andere construktie heb je dat probleem niet, neem ik aan
Juist. Bij remmen zal het wiel de remblokken omhoog willen drukken. De voorkant komt omhoog, de voorkant zal uit zijn veren klimmen. De druk op het wiel wordt minder en zal blokkeren. Bij rustig remmen valt dit alles wel mee, noodstop wordt al leuker. Visualiseer: voorkant komt omhoog, achterkant omlaag, zijspan omlaag. Geeft een hele leuke reactie.
Mijn span heeft namelijk dezelfde bevestiging. Heb welliswaar maar 1 remschijf en mijn combi is niet zo zwaar. Maar ik denk dat jouw spannetje ergens rond de 300? kilo uitkomt? En dan 2 dikke remmen? Denk dat hard remmen niet leuk is (zou mee kunnen vallen natuurlijk, maar dit is de theorie)
Bij de andere constructie heb je een trekstang op het opstaande deel, de remklauw zit op een stuk staal welke gelagerd om de voorwielas draait. Op deze manier wordt je vering niet beinvloedt door het remmen. Theoretisch krijg je dezelfde reactie als een normale voorvork.
Voor iets meer details:
http://www.easysidecarrider.nl/motoren/guzzispan.htm
Geplaatst: di jan 01, 2008 6:50 pm
door rADt
Ongeveer een jaar geleden heeft er ook zo'n mooie BMW met zijspan in de Bigtwin gestaan. Lijkt een beetje dezelfde stijl.
Dus blijft mooi. Zelfs op een ratbikeform!
Geplaatst: di jan 01, 2008 7:18 pm
door Redpigeon
zo zal hier nog wat ander foto's plaatsen van een spannetje plaatsen die we ook gebouwd hebben
Let op; Wide glide schommelarm voorvork bij Kobus
schijfremmen op het achterwiel en bakwiel
remmetjes van een Ducatie
Geplaatst: di jan 01, 2008 7:19 pm
door Redpigeon
zo en dan hier een foto'tje van Moos zijn bakkie
Geplaatst: di jan 01, 2008 7:32 pm
door Hertog Jan
Moi man
Groeten, Hertog Jan
Geplaatst: di jan 01, 2008 7:44 pm
door Redpigeon
MZ schreef:Redpigeon schreef:Je bedoelt dat ie wel slecht willen inveren tijdens remmen,
omdat ie dan de schommelarm omhoogdrukt wordt ??
Met die "andere construktie heb je dat probleem niet, neem ik aan
Juist. Bij remmen zal het wiel de remblokken omhoog willen drukken. De voorkant komt omhoog, de voorkant zal uit zijn veren klimmen. De druk op het wiel wordt minder en zal blokkeren. Bij rustig remmen valt dit alles wel mee, noodstop wordt al leuker. Visualiseer: voorkant komt omhoog, achterkant omlaag, zijspan omlaag. Geeft een hele leuke reactie.
Mijn span heeft namelijk dezelfde bevestiging. Heb welliswaar maar 1 remschijf en mijn combi is niet zo zwaar. Maar ik denk dat jouw spannetje ergens rond de 300? kilo uitkomt? En dan 2 dikke remmen? Denk dat hard remmen niet leuk is (zou mee kunnen vallen natuurlijk, maar dit is de theorie)
Bij de andere constructie heb je een trekstang op het opstaande deel, de remklauw zit op een stuk staal welke gelagerd om de voorwielas draait. Op deze manier wordt je vering niet beinvloedt door het remmen. Theoretisch krijg je dezelfde reactie als een normale voorvork.
Voor iets meer details:
http://www.easysidecarrider.nl/motoren/guzzispan.htm
Bedankt voor de uitleg en ik heb ook ff op die site gekeken,
ik wil nu eerst de rest afmaken en zien dat het span rijdend is, er zullen nog wel wat kinderziektes in zitten,
het andere span met die gave remmen en mooie voorvork is afgelopen jaar in Noorwegen op vakantie geweest en dat was goed bevallen