REDP. Bobchopperzijspanprojectje
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2892
- Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
- Locatie: ergens langs de Rijn
REDP. Bobchopperzijspanprojectje
Zo hier dan mijn projectje het gaat om een BMW r60 bj '66
het gaat wel een beetje een net ding worden,
sommige hadden al wat foto's gezien maar ik wilde hem jullie niet onthouden .
met een dnepr zijspanbakkie
na een middagje sleutelen zat het voorvorkje, het blokkie, en de achterpartij erin
het gaat wel een beetje een net ding worden,
sommige hadden al wat foto's gezien maar ik wilde hem jullie niet onthouden .
met een dnepr zijspanbakkie
na een middagje sleutelen zat het voorvorkje, het blokkie, en de achterpartij erin
Laatst gewijzigd door Redpigeon op di jan 01, 2008 4:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
gespannfahrer
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2892
- Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
- Locatie: ergens langs de Rijn
tunneltje uit het bakkie geslepen en later weer een nieuwe tunnel erin gelast
bakkie is eigenlijk te lang
Nu niet meer
nieuw ploatje erin gelast
Moos test ff de iedeale zitpositie
bakkie is eigenlijk te lang
Nu niet meer
nieuw ploatje erin gelast
Moos test ff de iedeale zitpositie
Laatst gewijzigd door Redpigeon op za jan 24, 2015 8:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.
gespannfahrer
Juist. Bij remmen zal het wiel de remblokken omhoog willen drukken. De voorkant komt omhoog, de voorkant zal uit zijn veren klimmen. De druk op het wiel wordt minder en zal blokkeren. Bij rustig remmen valt dit alles wel mee, noodstop wordt al leuker. Visualiseer: voorkant komt omhoog, achterkant omlaag, zijspan omlaag. Geeft een hele leuke reactie.Redpigeon schreef:Je bedoelt dat ie wel slecht willen inveren tijdens remmen,
omdat ie dan de schommelarm omhoogdrukt wordt ??
Met die "andere construktie heb je dat probleem niet, neem ik aan
Mijn span heeft namelijk dezelfde bevestiging. Heb welliswaar maar 1 remschijf en mijn combi is niet zo zwaar. Maar ik denk dat jouw spannetje ergens rond de 300? kilo uitkomt? En dan 2 dikke remmen? Denk dat hard remmen niet leuk is (zou mee kunnen vallen natuurlijk, maar dit is de theorie)
Bij de andere constructie heb je een trekstang op het opstaande deel, de remklauw zit op een stuk staal welke gelagerd om de voorwielas draait. Op deze manier wordt je vering niet beinvloedt door het remmen. Theoretisch krijg je dezelfde reactie als een normale voorvork.
Voor iets meer details:
http://www.easysidecarrider.nl/motoren/guzzispan.htm
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 573
- Lid geworden op: vr nov 16, 2007 2:39 pm
- Locatie: Die Heimat
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2892
- Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
- Locatie: ergens langs de Rijn
Bedankt voor de uitleg en ik heb ook ff op die site gekeken,MZ schreef:Juist. Bij remmen zal het wiel de remblokken omhoog willen drukken. De voorkant komt omhoog, de voorkant zal uit zijn veren klimmen. De druk op het wiel wordt minder en zal blokkeren. Bij rustig remmen valt dit alles wel mee, noodstop wordt al leuker. Visualiseer: voorkant komt omhoog, achterkant omlaag, zijspan omlaag. Geeft een hele leuke reactie.Redpigeon schreef:Je bedoelt dat ie wel slecht willen inveren tijdens remmen,
omdat ie dan de schommelarm omhoogdrukt wordt ??
Met die "andere construktie heb je dat probleem niet, neem ik aan
Mijn span heeft namelijk dezelfde bevestiging. Heb welliswaar maar 1 remschijf en mijn combi is niet zo zwaar. Maar ik denk dat jouw spannetje ergens rond de 300? kilo uitkomt? En dan 2 dikke remmen? Denk dat hard remmen niet leuk is (zou mee kunnen vallen natuurlijk, maar dit is de theorie)
Bij de andere constructie heb je een trekstang op het opstaande deel, de remklauw zit op een stuk staal welke gelagerd om de voorwielas draait. Op deze manier wordt je vering niet beinvloedt door het remmen. Theoretisch krijg je dezelfde reactie als een normale voorvork.
Voor iets meer details:
http://www.easysidecarrider.nl/motoren/guzzispan.htm
ik wil nu eerst de rest afmaken en zien dat het span rijdend is, er zullen nog wel wat kinderziektes in zitten,
het andere span met die gave remmen en mooie voorvork is afgelopen jaar in Noorwegen op vakantie geweest en dat was goed bevallen
gespannfahrer