XS1100: De Tank
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm
Gisteravond eens gekeken wat de schade is:
Goede nieuws: De velg ik nog bruikbaar
Slechte nieuws: De banden niet....
Bij inspectie van de (restanten van) de binnenband bleek het ventiel afgescheurd.
Nou is alleen de vraag of het gescheurde ventiel de oorzaak, of het gevolg van de lekke band was.
Nu dus op zoek naar een nieuwe binnenband.
Ik kreeg nog de tip om te kijken naar crossbinnenbanden, die schijnen 2,5 mm. dik te zijn i.p.v. 1,5 mm.
Goede nieuws: De velg ik nog bruikbaar
Slechte nieuws: De banden niet....
Bij inspectie van de (restanten van) de binnenband bleek het ventiel afgescheurd.
Nou is alleen de vraag of het gescheurde ventiel de oorzaak, of het gevolg van de lekke band was.
Nu dus op zoek naar een nieuwe binnenband.
Ik kreeg nog de tip om te kijken naar crossbinnenbanden, die schijnen 2,5 mm. dik te zijn i.p.v. 1,5 mm.
Olive is the New Black
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm
kan door de kou spanningsdruk vermindering hebben gehad , dan kan je binnenband in je buitenband bewegen , gevolg: klapband of ventiel eraf . ik had het 1e , was ook geen succes . als je nieuwe band erin hebt zitten gelijk ff tyre-repair spuitbus je erin proppen .
over lekkebandenvirus : ik geloof dat het nagels en spijkers gesneeuwd heeft , was vanmorgen ook de gelukkige prijswinnaar van een platte voorband .
over lekkebandenvirus : ik geloof dat het nagels en spijkers gesneeuwd heeft , was vanmorgen ook de gelukkige prijswinnaar van een platte voorband .
camperproleet
Ik vermoed dat ventiel is afgescheurd omdat de bandenspanning te laag was.Dyrck schreef:Gisteravond eens gekeken wat de schade is:
Goede nieuws: De velg ik nog bruikbaar
Slechte nieuws: De banden niet....
Bij inspectie van de (restanten van) de binnenband bleek het ventiel afgescheurd.
Nou is alleen de vraag of het gescheurde ventiel de oorzaak, of het gevolg van de lekke band was.
Nu dus op zoek naar een nieuwe binnenband.
Ik kreeg nog de tip om te kijken naar crossbinnenbanden, die schijnen 2,5 mm. dik te zijn i.p.v. 1,5 mm.
Bij een bocht gaat de massa van de combi zijdelingse krachten uitoefenen op het achterwiel. Reden waarom er bij zijspannen vrijwel altijd de achterwiellagers vervangen worden door exemplaren die grotere krachten aankunnen dan de standaard wiellagers.
Door de zijdelingse kracht is de band van de velg afgelopen en heeft de binnenband uiteraard meegetrokken. Helaas zit die op één punt vast aan de velg.....met het ventiel....
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 582
- Lid geworden op: do sep 06, 2007 12:28 pm
- Locatie: land van waas
- Contacteer:
Volgens adje donkers bestaan er binnenbanden met 3 mm wanddikte voor de cross.maar hij weet niet of die in andere maten bestaan.
ik heb gewoon nu met een tubeless ventiel gewerkt ,zal zien of het lekvrij is.
Bill had laatste zomer ook eens platte band,en toen werd hem gezegd dat de binnenband tegen de buitenwand( autoband) kapot schuurde.Is toen ook tubeless gaan rijden . Heb nu nog problemen met mijn bobine van mijn motor.Vandaag draaide hij terug op drie cilinders en er waren vonken aan de buitenkant van de bobine te zien(precies niet de bedoeling ) .
Toch maar eens zoeken voor reserve bobines. wil wel (zonder problemen) naar den elefant over 2 weken
ik heb gewoon nu met een tubeless ventiel gewerkt ,zal zien of het lekvrij is.
Bill had laatste zomer ook eens platte band,en toen werd hem gezegd dat de binnenband tegen de buitenwand( autoband) kapot schuurde.Is toen ook tubeless gaan rijden . Heb nu nog problemen met mijn bobine van mijn motor.Vandaag draaide hij terug op drie cilinders en er waren vonken aan de buitenkant van de bobine te zien(precies niet de bedoeling ) .
Toch maar eens zoeken voor reserve bobines. wil wel (zonder problemen) naar den elefant over 2 weken
moe nie lekker zijn, maar wel veel.