Vandaag de brandstofdrukregelaar van de K75 vervangen.
Sinds een paar dagen liep hij ontzettend slecht. Geen vermogen, top van 90 km/uur, afslaan onder de 2000 toeren, luidkeels jankende brandstofpomp.
Na enig puzzelwerk bleek de brandstofdruk op te lopen tot ca. 2 keer de normale waarde van 2,5 bar (schatting, gebaseerd op het met de hand inknijpen van een slang, bij gebrek aan manometer), waardoor ook de ingespoten hoeveelheid benzine verdubbelt. Met een totaal verzopen blok tot gevolg.
Het ding zit vast met één moer en twee slangenklemmen. Zo gepiept dus. Beetje jammer alleen dat hij achter het luchtfilterhuis zit. Om het luchtfilterhuis weg te halen moet de rechter onderkuip er af. En de tank. En om de slangen van de tank los te kunnen maken moet de linker onderkuip er af.
Dus 5 uur schroeven verder loopt alles weer zoals het hoort. Andere regelaar, drie nieuwe bougies en meteen de remblokken aan de voorkant en het luchtfilter vervangen. Als je dan toch bezig bent.
Drukregelaar K75 vervangen
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Drukregelaar K75 vervangen
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Ik vind het geen slechte score. Het eerste mankementje in 10 maanden tijd en 20.000 km.magna schreef:zo blijf je bezig........
Met een ochtend sleutelen nagenoeg kostenloos weer verholpen. 22 euro voor 3 bougies, de drukregelaar had ik liggen.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7208
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Ik bedoelde ook meer wat je er allemaal vanaf moet halen om erbij te komenTeevee schreef:Ik vind het geen slechte score. Het eerste mankementje in 10 maanden tijd en 20.000 km.magna schreef:zo blijf je bezig........
Met een ochtend sleutelen nagenoeg kostenloos weer verholpen. 22 euro voor 3 bougies, de drukregelaar had ik liggen.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)