True (Rat)biker spirit.

Informatie over Rataplan-Ratbikeclub NL. Jezelf voorstellen. Algemene vragen, etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
stitch
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1495
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
Locatie: ermelo
Contacteer:

True (Rat)biker spirit.

Bericht door stitch » vr nov 20, 2009 2:34 pm

een gedeelte zal het verhaal misschien geheel of voor een gedeelte kennen.
Voor de anderen dus hier het complete verhaal.

Afgelopen zaterdag had ik de motor gepakt en klaar voor vertrek naar Ratbike rally Grubbenvorst.

Omdat het plaatsen van een nieuwe oliekeerring achter het voortandwiel niet het gewenste resultaat had, ook maar 10 liter olie meegenomen voor onderweg.

Vanaf Ermelo, bij kootwijk de eerste bijvulling 1,5 liter. Voor de zekerheid, want ik ging de A1 op richting Apeldoorn.
Bij Apeldoorn op de afrit richting Nijmegen, begon de motor iets in te houden. Olie !!!!!! dacht ik, maar een beetje gevaarlijk om te stoppen, dus maar over de vluchtstrook met 60 km/u.
De eerste de beste plek maar weer olie bijvullen. Dopje losdraaien, F$%^%^&%^&ck wat heet, damp uit blok. 1,5 liter erin .

Rust tot ik weer hand op blok kon leggen.

Motor starten en rijden , helaas lukte het niet harder dan 65 km/u.

Dus maar steeds op de vluchtstrook een spoor van prachtige regenboogkringen achterlatend.

Na nog een paar stops/bijvullingen na 3 uur bij de afslag Helden uiteindelijk de bike maar bij een ANWB paal geparkeerd. Het werd te gevaarlijk 50 km/u zonder vluchtstrook.

De mevrouw in de paal , zei dat ik op een verkeersgevaarlijke plaats stond en dat ik eerst verwijdert zou gaan worden. Later terugbellen voor transport.

Na een half uur afgehaald door sleepdienst die me meenam naar hun depot in Wijchen.

Ondertussen had ik Magnamania al een sms gestuurd, dat ik met pech stond en dat ik zowiezo zou proberen naar Grubbenvorst te komen.

Bij het afsleepdepot kontakt opgenomen met Anwb. . Helaas, ik had mijn pasje niet bij me. Wel mijn lidmaatschapnummer. Mevrouw aan telefoon kon mij ook haarfijn vertellen hoelang al lid en wat er allemaal al was gebeurdt, maar omdat ik geen pasje bij me had, GEEN recht op hulp.


Wat nu ????? thuisfront was dagje Ikea, geen gehoor.

Plotseling SMS . Magnamania met een bericht en telefoonnummer van :!!!!!!!!!!!!!!!!


HERTOG JAN.

Deze had op Rataplan forum gelezen dat ik met pech onderweg stond. Eem PM etje naar Magna en een smsje later had ik zijn telefoonnummer.

Na een kort gesprekje , met een eenigszins bezorgde moeder aan de kant van H€ertog Jan hetr volgende geregeld..

:?: :roll: :roll:

Hertog Jan regelde bus van zijn broer en zou een uur later mij en motorfiets op komen halen.
Nog binnen het uur stond hij daar met bus ,spanbanden en zijn herkenbaare Hertog Jan pet.

Even kennisgemaakt. We hadden elkaar nog nooit ontmoet.

Na een leuk snel ritje, 140 ipv 50 afgezet bij RBR in Grubbenvorst.

Hertog Jan had tent ook al meegenomen, dus dat was goed gekombineerd.

Motor gestart en de laatste meters naar het treffenterrein gereden, alwaar al een redelijk clubje stond om ons te begroeten.


Als je nu bovenstaand verhaal hebt gelezen, dan krijg je daar toch een goed gevoel van .
De officiele hulpinstantie die al je gegevens heeft , plus al jaren contributie weigert je te helpen.

Een (Rat)biker, die jou alleen kent via een paar stukjes tekst op een forum, niet eens weet of je wel geld hebt , regelt een bus en komt je gewoon ophalen en zet je bij het treffen terrein af.

dus bij deze nogmaals , Hertog Jan en Magna , bedankt voor alle moeite die jullie gedaan hebben zonder dat iemand daar om heeft gevraagd..


Jullie hebben de:::


True Biker spirit


greets stitch
Greets Wim aka Stitch

"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."

Ural 650 zijspan

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » vr nov 20, 2009 2:38 pm

:-= hulde ,hulde :-=
camperproleet

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » vr nov 20, 2009 2:49 pm

breek me de bek niet open over de anwb.. maar zeker domodomodomo kudo's voor de genoemde heren idd! :-/

Gebruikersavatar
mania
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 12:35 pm
Locatie: Belgie

Bericht door mania » vr nov 20, 2009 3:14 pm

toppie hoor heren!!!!!
't zal allemaal wel.........

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » vr nov 20, 2009 4:06 pm

Dit is natuurlijk waanzinnig geregeld onder elkaar absolute hulde :-= :-=
Echter op diezelfde dag brak mijn ketting van mijn span toen ik volgeladen een gevecht aanging met de tegenwind. Was gelukkig net op de afrit Q8 Zevenbergsche Hoek maar mijn ketting was ik dus verloren en ik zag em niet meer liggen..
Ondertussen dus de ANWB gebeld en wel anderhalf gewacht maar de monteur was wel zo kien om mijn ketting op de rijbaan te vinden en samen hebben we em ingekort en was mijn achterwiel nog wel te stellen zodat ik binnen een halfuur weer richting RBR kon gaan.
Verder werd er niet naar mijn pas gevraagd en was ook een geschikte kerel..ik heb dus wel goede ervaring met de ANWB..ik hoop dat al dat negatieve voor anderen niet meer voorkomt :roll:
MZllss,Rob.
Fuel is what I burn!

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » vr nov 20, 2009 4:50 pm

Hulde voor alle hulpvaardige mensen.Zo hoort het.
Toen ik begon te motorrijden(in de 70er jaren)was er ene Karel Hubert van Moto 73 die de motorgroet in het leven riep en een oproep deed om elkaar te helpen bij pech en zo.
En dat is de ware Bikerspirit.....
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » vr nov 20, 2009 4:53 pm

Was hij dat?? Okeejdan! :)

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » vr nov 20, 2009 4:58 pm

Ja,was de legendarische Karel Hubert.Schreef ook hilarische columns toendertijd.
Ik zal op zolder eens kijken of ik nog bladen uit die tijd heb.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » vr nov 20, 2009 4:59 pm

keb ze nog liggen vanaf 74... :oops:

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » vr nov 20, 2009 5:01 pm

Nakijken dus. :D Was een mooi blad toendertijd.Het eerste Nederlandse motorblad in kleur volgens mij,en mooier dan het KNMV blad Motor die toen zwart wt was.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » vr nov 20, 2009 5:03 pm

ik had motor toen.. en vond dat juist wel leuk.. :roll: maar zal ook die 73-ers nog wel in dozen hebben zitten. Dienen nu ter isolatie van de zolderwand *g*

jboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 207
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:21 pm

Bericht door jboy » vr nov 20, 2009 10:27 pm

bikers for bikers 8)

stormkraai
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo nov 15, 2009 11:53 am
Locatie: eindhoven

Bericht door stormkraai » vr nov 20, 2009 10:37 pm

Thats the spirit! 8)

Ik zit zelf nog te twijfelen of ik lid moet worden van die club komend jaar.

Ik heb een jaar gratis KMNV met gratis pech hulp bij mijn roze kaartje gekregen, en er 1 maal dankbaar gebruik van gemaakt.
home is where the fart is

Gebruikersavatar
beinhart
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 722
Lid geworden op: do apr 10, 2008 7:24 am
Locatie: hoogerheide-city
Contacteer:

Bericht door beinhart » za nov 21, 2009 7:14 am

ik ben ook al jaren trouw lid van de anwb, maar dit jaar met pinksteren (alweer een tijdje geleden) sloeg alles wat ik niet verwacht had;

op 1e pinksterdag reed ik vanuit amersfoort richting nijkerk, bij het wegrijden hoorde ik een rrrrr? toen ik een stuk verer ff stopte om te kijken zag ik meteen alle koelvloeistof eruit komen (bleek na onderzoek de ventilator kapot die zich in de radiator had geboord) maar ik belde dus de anwb, het kan iets langer duren het is een feestdag zeiden ze! dus ik ook effe een kammeraad gebeld die in de buurt woonde...
anwb was er al binnen 20 minuten, vond ik toch leuk. en ondanks dat mijn aanhanger niet los meeverzekerd was deden ze ook daar niet moeilijk over na het bellen van een sleepwagen (of ze waren vergeten het te vragen)

en dat een wildvreemde die je hier alleen van het forum kent je helpt, das toch leuk! als ik ergens sta hoop ik ook dat jullie me helpen (of lig bij het uitrijden van de ratbikerally, he goos)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
rotzooi? ik prefereer het woord accessoires...

thor
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma okt 19, 2009 4:18 pm
Contacteer:

Bericht door thor » za nov 21, 2009 12:28 pm

niets dan respect!!!!!
if it does not fit,USE a hammer

Plaats reactie