Pagina 21 van 26

Geplaatst: za okt 17, 2015 7:47 pm
door Woody
Eindelijk begonnen om de uitlaatherrie van de PC 800 aan te pakken. Dus demonteren die zooi!

Dit moet er onder gaan komen:
Afbeelding
Eerst even hittebestendige matzwarte verf er over:
Afbeelding
Dan wat plastic verwijderen:
Afbeelding
En wat gepeuter om wat verroest ijzer los te krijgen..
Afbeelding
Dan blijkt dat de uitlaat van de achterste cilinder er een beetje bij bungelt...dat hoort niet dus dat moet vast gedraaid worden...nog maar eens het plaatje uit het WPH bestuderen en (dit is dus echt poep) vervolgens gaat de neptank er af, het luchtfilter, de carbjes, het bakje om de vulpijp van de tank, en de rubber-met-polyester kap die over de cilinders heen zit. Hiervoor moeten ook nog wat kuipdelen links en rechts verwijderd worden. Wie dit bedacht heeft....:evil: :evil: :evil:
Afbeelding
Enfin, dit is de een oorzaak van de herrie: losgetrilde uitlaat:
Afbeelding
5 Minuten later zit-ie weer vast...
Afbeelding

Morgen verder!

Geplaatst: zo okt 18, 2015 2:43 pm
door JPi
het was dan ook een motor om automobilisten op 2 wielen te krijgen en zoals je weet doen die zelden iets aan hun voertuig. Dus alles overlaten aan de garage en aftikken maar.. waren ze toch al gewend so who cares :twisted:

Geplaatst: zo okt 18, 2015 5:32 pm
door magna
lekker klusje zo

Geplaatst: ma okt 19, 2015 5:05 pm
door Woody
Helemaal met een polyester-met rubber-afdekkap die over de cilinders heen zit...dus eerst de zadel, dan dummy-tank, dan luchtfilter, dan carbjes + bakkie om de vulopening van de benzinetank, dan twee slangen van de waterkoeling, de ontluchtingslang van het carter, de bougieleiding voor de achterste cilinder rechts (twin spark dus 4! bougies...die ik meteen maar heb vervangen) dan het linker- en rechter plaatwerkdeel onder het zadel, lucht uitlaat aan de linker en rechter kant, dan de kap, en dan pas kan je bij het achterste uitlaatspruitstuk komen...en één van de boutjes van de kap zit achter de bobine aan de linkerkant...
En de hele zooi moet ook weer terug... leuk hoor, Japans knutselen!

Geplaatst: ma okt 19, 2015 5:32 pm
door magna
ach, anders verveel je je toch alleen maar.

Geplaatst: ma okt 19, 2015 9:19 pm
door Woody
Ja nou en dat kunnen we niet hebben! :lol:

Geplaatst: wo okt 21, 2015 7:30 pm
door Woody
Dit ding...wie dit bedacht heeft...
Afbeelding
Hij zit er weer op, slangetjes aangesloten..
Afbeelding
En zo wordt de rechteruitlaat, hoop ik als het laswerk is gedaan en de ophangbeugel is gemaakt...
Afbeelding

Geplaatst: zo okt 25, 2015 5:27 pm
door Woody
Missie vandaag: de raceplee weer op de weg krijgen. Dus eerst wat ijzer verzagen en mijn bak- en braad 'vaardigheden' aanwenden:

Afbeelding

En een stemmig kleurtje geven:
Afbeelding
Dan de zooi monteren:
Afbeelding
Afbeelding
Het ziet wat raar uit van achteren maar het werkt wel:
Afbeelding
Eerste proefrit naar de andere garage waar de handpomp staat (en er elektra is, daar 'las' ik ook). De motor op de zijstandaard, en ik zie ineens een plasje koelwater onder het blok... Banden op spanning gebracht.
Nou niets aan de hand, hij staat gewoon schever dan in de garage. Met het losmaken van de koelwaterslangen liep er wat vloeistof uit en kennelijk is een deel daarvan op het blok blijven liggen en dat stroomde er nu vanaf.
Wel weer even terug naar het knutselparadijs, de vuldop losgeschroefd (zit een borgboutje in) en nog wat koelwater bijgevuld. Een stukkie snelweg gedaan en terug naar huis.
Bij gas los ploft-ie nog een klein beetje, maar is vergeleken met twee weken geleden te verwaarlozen.

Geplaatst: zo okt 25, 2015 8:29 pm
door magna
Woody schreef:Missie vandaag: de raceplee weer op de weg krijgen. Dus eerst wat ijzer verzagen en mijn bak- en braad 'vaardigheden' aanwenden:

Afbeelding
Auw, dat doet pijn aan m'n ogen ;)
En een stemmig kleurtje geven:
Afbeelding
Dan de zooi monteren:

Geplaatst: ma okt 26, 2015 6:51 pm
door Woody
magna schreef:Auw, dat doet pijn aan m'n ogen ;)
Oh ja, dat was ik vergeten: 'de volgende beelden zijn niet geschikt voor gevoelige ogen'. :wink:

Even een update: nou lekt-ie olie en water! Wat ook wel te verklaren is, bij het losmaken van één van de twee koelwaterleidingen scheurde die een beetje. In plaats van het standaard klemmetje er een slangenklem omheen gezet maar helaas is er nog een gaatje over...
Volgend weekeinde weer de zooi demonteren en wat zelfgalvaniserende tape er omheen en een extra slangenklem. Komt goed! :lol:

Geplaatst: di okt 27, 2015 6:06 pm
door Woody
Nou dat beetje lekken is geen beetje meer ben ik bang...vanavond gaat de boel weer uit elkaar voor een reparatie.
Plaatjes volgen! :oops:

Geplaatst: di okt 27, 2015 6:29 pm
door magna
da's balen.

Geplaatst: di okt 27, 2015 8:31 pm
door Woody
Een uurtje en vieze vingers verder...slangen lekken niet. Waar het water vandaan komt, geen idee maar zou zomaar een overloop kunnen zijn omdat ik en de vulopening van de radiator tot de rand toe had gevuld en het expansietankje. Misschien iets teveel van het goede?
Morgen weer gewoon rijden en dan zien we wel. Voor de zekerheid een fles koelwater in de kofferbak. :wink:

Geplaatst: di okt 27, 2015 9:41 pm
door magna
ehhhhhhhhhhh ja, overlooptankje moet je koud meestal vullen tot haverwege low en high.........

Geplaatst: di nov 24, 2015 7:37 pm
door Woody
Krijg ik een e-mail binnen van de Motorbeurs. Houden ze daar een'Custom Bike Show' waar je je zomaar voor mag opgeven, en als je motor toegelaten wordt 4 vrijkaarten en een gratis fotoshoot van je motor.
Ik ga morgen toch even wat foto's van de ratchop maken om erbij te doen... :wink: