je mot toch wat...

Nieuwe creaties en andere bezienswaardigheden

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » di nov 24, 2015 9:41 pm

:-** :-** :-/
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Suzuki
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 680
Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm

Ben Benieuwd

Bericht door Suzuki » do nov 26, 2015 4:13 pm

Ben Benieuwd

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » za nov 28, 2015 5:10 pm

Even bezig geweest, opnemer gedemonteerd, volgende week even 'omruilen' bij Roukama:
Afbeelding
En bij de legerdump gekochte pukkel vastgeschroefd aan het bagagerek:
Afbeelding
Meteen de benzinebrander erin gedaan, past heel mooi, nu een bord, bestek en overige kook en eet spulletjes.

Mooi hè? :lol:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » za nov 28, 2015 6:02 pm

lekker rattig
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » zo nov 29, 2015 3:14 pm

Motorbeurs Utrecht 2016 schreef:Leuk dat je deelneemt aan de Custom Bike Show 2016!.
Wij hebben je aanmelding in goede orde ontvangen. We nemen in januari 2016 contact met je op voor details met betrekking tot het brengen en ophalen van je motor, de presentatie van je motor en de finaleshow.
Afwachten dus.... :twisted:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » za dec 12, 2015 5:38 pm

De planning was om vandaag vroeg op te staan en om aan de knutsel te gaan. Dat was voordat we na het concert gisteravond vanSymfo-Classics (waar half Kayak in speelt) 'even' naar de kroeg gingen.
Waar ik dus om half drie vanochtend uit geveegd werd en die hele 150 meter naar huis moest lopen.
Enfin, vanmiddag voor de deur de accu uit de motor gepeuterd waarbij uiteraard zo een klein boutjes door het rooster valt wat om de boom ligt waar de motor naast geparkeerd staat.
Met accu naar motorzaak, daar op de snellader, half uurtje later testen: niks mis met de accu. Dus is het of de stroomverdeler of de dynamo.
En de stroomverdelers van de VT800 en PC800 hebben een bepaalde reputatie wat stukgaan betreft.
Accu staat nu hier aan de oplader, morgen de verdeler testen. En maandag op de CB450 naar het werk. Waarvan de accu opgeladen moet worden.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
frodo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 98
Lid geworden op: wo aug 20, 2014 8:52 pm
Locatie: ellewoutsdijk

Bericht door frodo » za dec 12, 2015 10:08 pm

soms zit het mee, maar vaak zit het tegen.
olie? hoezo?

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » zo dec 20, 2015 12:54 am

frodo schreef:soms zit het mee, maar vaak zit het tegen.
Oh U heeft ervaring met (Japanse) motorfietsen?

Waskebeurt? De accu van de CB450 geeft maar 11,8 volt dus weigert de motor. Geen kickstarter. Leve de trein! Nou laat maar, ben na een weekje treinen wel weer genezen.
Schijnt volgend jaar nog erger te worden omdat de inkopers van de NS vergeten zijn dat treintjes na 40 jaar dienst vervangen moeten worden, één jaar getest moeten worden en dan besteld kunnen worden met een levertijd van ± 2 jaar. Kalenders en planborden kunnen bijzonder lastig zijn.

Vanmiddag toch nog wat tijd gevonden om de accu weer in de PC te lepelen, te starten en de laadstroom te meten. Ik geloof dat 25,7V iets te veel van het goede is.
Daar was de monteur van de motorzaak het ook mee eens (goh) en die ging even kijken wat ze op voorraad hadden. En jawel, een originele Honda-spanningsregelaar. Maar ho wacht even, er staat nog een CBR600 in de schuur voor sloop.
En daar zit nog een spanningsregelaar op .
Nou weet ik dat de originele Honda spanningsregelaars het op een CBR600 het ongeveer 70.000 km volhouden en dat stuk gaan.
Maar goed, gebruikt is goedkoper dus haal er maar af.
Ik naar de motorzaak. Blijkt het geen originele meer te zijn. En dus beter want meer koelribben en dat heb je nodig. Dat ding zet 180 V wisselstroom om in 12 V gelijkstroom en wordt een beetje warm.

Morgen even monteren hier voor de deur en maandag weer rijden! :-**
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Suzuki
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 680
Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm

Zit niet mee met de PC

Bericht door Suzuki » di dec 22, 2015 12:20 am

He Peter,

Valt tegen de probleempjes met de PC. Troost je want ik heb een Transalp gekocht en daar moet de hele kabelboom van worden vervangen blijkt nu.

Had al twee nieuwe digitale CDI kastjes gekocht ad. 350,- ( koop je een hele motor voor) en vanmiddag een kabelboom + alles wat erbij hoort ad. 150,-

Voel mij aardig genaaid met de Transalp goede NTV 650 er op ingeruild en 1000,- van die euro's bij betaald, ondertussen heeft dat ding mij al 2000,- gekost, daar had ik een mooie Transalp die werkt van kunnen kopen.

Nou na dit geklaag, succes met de PC ik ga morgen verder aan de slag met de Transalp. Maar goed de Handa Deauville doet wat van de motor verwacht wordt voor zijn 750,- rijden dus,

Groet, Henk

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Re: Zit niet mee met de PC

Bericht door Dyrck » di dec 22, 2015 8:53 am

Suzuki schreef: Voel mij aardig genaaid met de Transalp goede NTV 650 er op ingeruild en 1000,- van die euro's bij betaald, ondertussen heeft dat ding mij al 2000,- gekost, daar had ik een mooie Transalp die werkt van kunnen kopen.
TCO?
Olive is the New Black

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » di dec 22, 2015 8:58 am

Bwahahahahaahahahahaha

haalt diep adem...

Bwahahahahahahahahahaha

touché Dirk!
Stop making sense

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » di dec 22, 2015 12:32 pm

Transalp toch veel hetzelfde als NTV?..kon je beter NTV houden lijkt me..ik heb nog zat onderdelen liggen..
Blijft altijd risico in de onderste regionen van de markt,zeker als het oudere motoren zijn...
Fuel is what I burn!

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » di dec 22, 2015 1:49 pm

voodoo schreef:Bwahahahahaahahahahaha

haalt diep adem...

Bwahahahahahahahahahaha

touché Dirk!
Sorry Henk,
Was niet lullig bedoeld, maar kon het ff niet laten.
:twisted:
Olive is the New Black

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » di dec 22, 2015 1:51 pm

Ach, mij heb je in ieder geval een vrolijk begin van de dag bezorgd! :D
Stop making sense

Suzuki
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 680
Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm

Bericht door Suzuki » vr dec 25, 2015 2:15 pm

He Heren, ben niet bij de TCO pakken neer gaan zitten.

Inmiddels probleem mogelijk gevonden. Er zit een spanningsregelaar/gelijkrichter op die er niet op thuis hoort. In principe zou het niet mogen uit maken in mijn optiek, echter of de verbindingen nu wel juist zijn aangelegd met kroonsteentjes en zo, lijkt mij niet best.

Eerst dit maar eens vervangen door de originele en de bobine's meteen ook en de carburateurs laten reinigen (gratis, scheelt weer in de tco).

Inmiddels maar een deel van die Rat-bike zooi in de verkoop doen, kijken wat de oud ijzer prijs doet en om het financiële gat te dichten zijn alle onderdelen van de TDM, NTV, GTR, Goldwing en meer uit het magazijn in de verkoop gegaan, het ruimt al lekker op.

Inmiddels staat mijn Guzzi California en mijn Honda Deauville er weer goed en ruim bij in de garage.

O, ja ik heb nog een flinke aanhanger (hing achter de goldwing) mocht er iemand 125,- voor overhebben laat het mij weten.

Iedereen fijne feestdagen en tot in 2016


Heeft toch iemand er nog iets aan.

Plaats reactie