Het BB topic.
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Bezoek Rat
- Contacteer:
angel schreef:een aanhangwagentje aanbouwen is blijkbaar ook niet niks.
is al even veel werk als een span aan bouwen.
nee idd er komt best nog wat bij kijken ,ik dacht het goed gedaan te hebben ,maar er zijn altijd mensen die er GELUKKIG meer kijk en ervaring mee hebben anders was het misschien wel heel verkeerd afgelopen ,dus BB knutseld lekker verder
-
- Bezoek Rat
- Contacteer:
Het geheel moet ik nog aflassen en bij slijpen .
Bij de achtervering lijkt het net of hij daar vast zit maar dat is niet zo ,ik heb het ijzer iets ingeslepen en gebogen en weer dicht gelast .
Ik heb de trekhaak gemaakt van massief staal van 2x1 cm
Bij de achtervering lijkt het net of hij daar vast zit maar dat is niet zo ,ik heb het ijzer iets ingeslepen en gebogen en weer dicht gelast .
Ik heb de trekhaak gemaakt van massief staal van 2x1 cm
Wat niet spoort komt uut Noord en Wat niet past word gelast
-
- Bezoek Rat
- Contacteer:
Ik heb de aanhanger weer gesloopt ,het geheel vond ik niet mooi worden,ik heb een nieuwe onderstel gemaakt ,iets smaller en korter .
Daarop komt geen ton meer maar een grote kist die gebruikt is geweest voor de muziek daar heeft een versterker in gezeten een loeizwaar ding ,die heb ik gesloopt en die kist komt op de aanhanger,
Foto's volgen
Daarop komt geen ton meer maar een grote kist die gebruikt is geweest voor de muziek daar heeft een versterker in gezeten een loeizwaar ding ,die heb ik gesloopt en die kist komt op de aanhanger,
Foto's volgen
Wat niet spoort komt uut Noord en Wat niet past word gelast
Trekhaak beugel moet niet kunnen bewegen (torderen), dikkere pijp lijkt me.
Want nu zit de beugel nog precies ter hoogte van de steekas, bij belasting veert de achteras in, en met een torderende beugel....persoonlijk zou ik de stukken die naar boven toe gaan niet vastlassen aan de beugel maar daar plaatjes aan lassen en dan bout + zelfborgende moer.
Is wat handiger bij vervangen van je achterband dacht ik, kan je de beugel omhoog klappen zonder dat je eventuele topkoffer/bagagerek moet demonteren.
Maar wie ben ik?
Veel succes met je aanhanger. Houdt er wel rekening mee dat hoe meer die weegt, hoe meer die (zeker met een kratje bier erin) gaat duwen als je gaat remmen.....kost je je voorvorkkeerringen...(3x woordwaarde, dat dan weer wel) eigen ervaring met Xjeetje en aanhanger, inhoud oa volle koelbox met bier....
Want nu zit de beugel nog precies ter hoogte van de steekas, bij belasting veert de achteras in, en met een torderende beugel....persoonlijk zou ik de stukken die naar boven toe gaan niet vastlassen aan de beugel maar daar plaatjes aan lassen en dan bout + zelfborgende moer.
Is wat handiger bij vervangen van je achterband dacht ik, kan je de beugel omhoog klappen zonder dat je eventuele topkoffer/bagagerek moet demonteren.
Maar wie ben ik?
Veel succes met je aanhanger. Houdt er wel rekening mee dat hoe meer die weegt, hoe meer die (zeker met een kratje bier erin) gaat duwen als je gaat remmen.....kost je je voorvorkkeerringen...(3x woordwaarde, dat dan weer wel) eigen ervaring met Xjeetje en aanhanger, inhoud oa volle koelbox met bier....
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!