Rammelderammel rookrook
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Re: Rammelderammel rookrook
Wat moeten we eigenlijk aan gereedschap meenemen?
Ik heb een elektr. slagmoersleutel, die zal ik in ieder geval meenemen.
Als je een werkplaatshandboek hebt, print daar dan vast het hoofdstuk Motorblok van uit, handig om er bij te hebben.
Zo niet, probeer er dan ergens een te vinden (Chris misschien?).
Ik heb een elektr. slagmoersleutel, die zal ik in ieder geval meenemen.
Als je een werkplaatshandboek hebt, print daar dan vast het hoofdstuk Motorblok van uit, handig om er bij te hebben.
Zo niet, probeer er dan ergens een te vinden (Chris misschien?).
Olive is the New Black
Re: Rammelderammel rookrook
Ik ben wel vrij compleet wat gereedschap betreft. Wph heb ik, printen moet ik even kijken of dat lukt. Denk het wel.
Pakkingset zal ik even rap bestellen.
Pakkingset zal ik even rap bestellen.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
Re: Rammelderammel rookrook
Helaas dit weekend al helemaal vol geboekt.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Re: Rammelderammel rookrook
Dankzij de overweldigende inspanningen van Dyrck en Woody (waarvoor nogmaals mijn dank, was gezellig jongens) hebben we de koppakking kunnen vervangen. Deze lijkt prima op z'n plaats te zitten.
Echter nu wil het masjien opeens niet meer starten.
Heeft peut, heeft vonk, heeft lucht, heeft timing, maar geeft geen sjoege. Zelfs niet met de bus aerosol. Wat vreemd is want gister startte hij uiteindelijk wel gewoon.
Iemand suggesties?
Echter nu wil het masjien opeens niet meer starten.
Heeft peut, heeft vonk, heeft lucht, heeft timing, maar geeft geen sjoege. Zelfs niet met de bus aerosol. Wat vreemd is want gister startte hij uiteindelijk wel gewoon.
Iemand suggesties?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
Re: Rammelderammel rookrook
Even hardop nadenken.
Is één cilinderkop open geweest of twee?
Als er maar één open is geweest kan er maar aan één kant de timing verkeerd staan en zou hij op twee cilinders moeten lopen.
Is één cilinderkop open geweest of twee?
Als er maar één open is geweest kan er maar aan één kant de timing verkeerd staan en zou hij op twee cilinders moeten lopen.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Re: Rammelderammel rookrook
Alleen de cilinderkop rechts is er af gehaald, nadat het wiel wat de nokkenassen aandrijft naar de 'up' positie is gedraaid (alle kleppen dicht). Maar evengoed, op twee cilinders moet-ie ook kunnen lopen, zeker met remmenreiniger in de luchtinlaat gespoten. Wat trouwens wel naverbrandingsklappen gaf in de uitlaat.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Re: Rammelderammel rookrook
Doet me denken aan een vt 500 van een tijd/jaren geleden.. brandstofsysteem gereinigd enzo, alles nagekeken, starten en lopen.
Nix aan de hand.. ding reageerde perfekt op alles. We zetten m uit en niet meer aan de praat gekregen, ongelooflijk.
Heb er ook niets meer van gehoord tot een half jaar geleden en toen zei ie dat ie m verkocht had maar hoe of wat is me nooit duidelijk geworden/gemaakt.
Hoop dat de oorzaak nog boven water komt
Nix aan de hand.. ding reageerde perfekt op alles. We zetten m uit en niet meer aan de praat gekregen, ongelooflijk.
Heb er ook niets meer van gehoord tot een half jaar geleden en toen zei ie dat ie m verkocht had maar hoe of wat is me nooit duidelijk geworden/gemaakt.
Hoop dat de oorzaak nog boven water komt
Re: Rammelderammel rookrook
Ik heb dat ook een keer gehad, bleek dat de carbs. toch in die korte tijd dat ze van de motor af waren geweest vervuild/verstopt waren geraakt, waarschijnlijk door de waardeloze benzine van tegenwoordig. De vlotterkamers afgetapt en daarna liep hij weer als een zonnetje.
There's no budget like no budget
Re: Rammelderammel rookrook
De carbs zijn er niet af geweest, maar we gaan gewoon alles proberen.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
Re: Rammelderammel rookrook
Met buurman gisteren eens wezen kijken naar het startprobleem. Nadat ik een heleboel "he, dat is raar" had gehoord, toen we uiteindelijk ook weer de deksels van de distributie en cylinderkoppen eraf hadden gehaald, hebben we uiteindelijk de kop er weer af getrokken, want er leek wel heel veel speling op de tuimelaars te zitten. Oh, en de motor wilde ineens ook niet meer rond dan zo'n 180 graden.
Dat was ook niet zo gek, want waarschijnlijk is de klepsteel die dwars door de zuiger is gegaan nu ergens klem gaan zitten. Volgens buurman, die toch erkend motorfietsmonteur is geweest, is er toch een foutje gemaakt met de timing en de kop er weer op zetten. Hoeft maar een tandje verkeerd te zitten en dan kan dit gebeuren. Kleppen aan stuurboord allemaal kapot, gat in cylinder 2, klepafdrukken in cylinder 4 en verder hebben we niet eens meer gekeken, dan moet het hele blok open. In ieder geval niet meer de moeite en het geld waard om te repareren.
Ik zal even kijken of ik wat plaatjes er op kan krijgen hier, dat maakt het leedvermaak misschien wat aanschouwelijker. Motor staat nu nog in de schuur van de buurman, kan ik nu even niet bij.
Dus mijne heren, bij deze moet ik u helaas mededelen dat rammelderammel rookrook helaas is overleden. >:)
(en daar ben ik toch best een beetje ziek van)
Dat was ook niet zo gek, want waarschijnlijk is de klepsteel die dwars door de zuiger is gegaan nu ergens klem gaan zitten. Volgens buurman, die toch erkend motorfietsmonteur is geweest, is er toch een foutje gemaakt met de timing en de kop er weer op zetten. Hoeft maar een tandje verkeerd te zitten en dan kan dit gebeuren. Kleppen aan stuurboord allemaal kapot, gat in cylinder 2, klepafdrukken in cylinder 4 en verder hebben we niet eens meer gekeken, dan moet het hele blok open. In ieder geval niet meer de moeite en het geld waard om te repareren.
Ik zal even kijken of ik wat plaatjes er op kan krijgen hier, dat maakt het leedvermaak misschien wat aanschouwelijker. Motor staat nu nog in de schuur van de buurman, kan ik nu even niet bij.
Dus mijne heren, bij deze moet ik u helaas mededelen dat rammelderammel rookrook helaas is overleden. >:)
(en daar ben ik toch best een beetje ziek van)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
Re: Rammelderammel rookrook
Oi, dat is niet zo mooi (zei hij met enig gevoel voor understatement)
Stop making sense
Re: Rammelderammel rookrook
Da's kut. En niet zo'n klein beetje ook.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Re: Rammelderammel rookrook
Overigens no offence richting mijn medeklussers hoor!
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
Re: Rammelderammel rookrook
tomtiedom...
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7208
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Re: Rammelderammel rookrook
Vleer schreef:
tomtiedom...
oeps
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)