Nieuwe driewieler!
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Berichten: 1589
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
- Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
- Contacteer:
Ik heb nog geen duidelijke plannen. Ik vind de originele, volledig gebarsten en verweerde lak wel leuk.magna schreef:Krijgt ie nog een creatief / rattig uiterlijk?
Rattige details heeft hij genoeg. Verschillende, niet passende spiegels, gaten die met ducktape dicht zitten, loshangende binnenbekleding.
Dit weekend het koelsysteem uitgespoeld en schoongemaakt, een losse veer van de versnellingspook vastgezet (soms toch lastig als je ineens een pook los in je hand hebt) en de afwateringsgoten aan het dak weer vastgelijmd.
Roestige delen van het chassis in de hammerite gezet.
Motorblok schoongemaakt, rattig is prima maar ik hou niet van vette zooi om langs heen te moeten werken. Diverse kabels ingetaped en vastgezet.
Hoedenplank gemonteerd, met dikke pluche rat er op.
Oude radio-cd speler ingebouwd. 4x45 Watts die worden losgelaten in maar liefst 500 Watt aan speakers in de hoedenplank.
Voorlopig eerst eens een paar weken mee rijden voor er besluiten genomen worden over het uiterlijk. Zoiets moet groeien, niks overhaast.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Best wel okee eigenlijk. Heel veel is nog nieuw te koop, weliswaar in Engeland.2strokerob schreef: Hoe zit het eigenlijk met onderdelen?
Tweedehands markt is ook aanzienlijk in Nederland.
En voor veel onderdelen zijn vervangingsdelen van andere merken beschikbaar. Oliefilters en zo zijn vrij universeel.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 807
- Lid geworden op: vr mar 28, 2008 8:24 pm
- Locatie: Brabant
Zo rijdt je rond in je Reliant, zo lig je er de halve dag onder.
Ik trapte vanmorgen spontaan volledig door de rem heen.
Kalm aan met enkel de handrem terug naar huis gereden.
Daar bleek de stalen hoofdleiding volledig doorgeroest en dus geklapt te zijn.
Vandaag koperen leiding gehaald, alle oude leidingen gedemonteerd. Mijn buurman maakt morgen de juiste flenzen aan de koperen leidingen en dan alles weer monteren.
Dan alleen nog een Engelse ontluchtingsnippel zien te bemachtigen. Die brak af bij de eerste poging tot demonteren.
Ik trapte vanmorgen spontaan volledig door de rem heen.
Kalm aan met enkel de handrem terug naar huis gereden.
Daar bleek de stalen hoofdleiding volledig doorgeroest en dus geklapt te zijn.
Vandaag koperen leiding gehaald, alle oude leidingen gedemonteerd. Mijn buurman maakt morgen de juiste flenzen aan de koperen leidingen en dan alles weer monteren.
Dan alleen nog een Engelse ontluchtingsnippel zien te bemachtigen. Die brak af bij de eerste poging tot demonteren.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Komt vanzelf goed. Ik heb de mist-achterlichten en achteruitrijlichten er af gehaald omdat ze geen van alle aangesloten zaten (en als ze er op zitten moeten ze werken). Ze zijn toch niet verplicht.Vleer schreef:Dan is het maar een kleine stap om de boel toch maar te verratten. Toch? Ja toch? Aahh Teevee??
Dan blijf je zitten met 12 gaten in de achterkant. Per lampje één snoer en twee schroeven.
Hoe maak je dat dicht? Juist. Met stickers!
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter