Harttransplantatie K75
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Inderdaad. Je blijft lekker bezig.voodoo schreef:Ach, het houdt 'm van de straat
Versnellingsbak is van nieuwe keerringen voorzien en netjes schoongemaakt.
Volgende puntje is de keerring achter de koppeling aan de blokzijde. Dat kreng zit erg vast.
En voor de montage heb je weer een stukje gereedschap nodig. Dat was een nuttig besteedde pauze op het werk vandaag.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Goed. De afgelopen dagen mijn donorblok opgeknapt. Voorzien van nieuwe keerringen en koppeling. Draadeindjes van de uitlaatbochten vervangen. Alles netjes schoongemaakt.
Vanmorgen mijn eigen blok gedemonteerd. Alleen de dynamo nog even overzetten naar het nieuwe blok. Bij losmaken van de dynamo komt er een hand vol stukken rubber en stukken aluminium rotor tussen uit gevallen. De dempingsrubbers en de schoepen in de rotor zijn compleet aan gort.
Startmotor gemonteerd, accu erbij, blok klinkt weer zoals een blok hoort te klinken. Geen enkel raar bijgeluidje.
Vervolgens met de dynamo en rubbers naar de BMW dealer gereden. Of ze me even uit konden leggen wat ze precies bedoelden met: "Er is niets mis met de dynamo rubbers, dus het spantandwiel is kapot, gaat zeker 1500 euro kosten".
Ze hebben me een andere K75 aangeboden, een ander blok kon ook nog wel geregeld worden, maar werk in de mijne steken was verspilde moeite. Zeker aangezien er een koppeling vervangen moest worden en eigenlijk ook twee bandjes. Totaal minimaal 2200 euro. Voor 2000 had ik een andere.
Veel meer reactie als: "ow... dan hebben we ons vergist. Vervelend." kwam er niet uit.
Mofra uit Rijen, bedankt! >:)
Morgen dus fijn beginnen met het opbouwen van mijn K75. Mét het donorblok want anders gaat het nog meer tijd en geld kosten aan keerringen en weer wisselen van een koppeling.
Vanmorgen mijn eigen blok gedemonteerd. Alleen de dynamo nog even overzetten naar het nieuwe blok. Bij losmaken van de dynamo komt er een hand vol stukken rubber en stukken aluminium rotor tussen uit gevallen. De dempingsrubbers en de schoepen in de rotor zijn compleet aan gort.
Startmotor gemonteerd, accu erbij, blok klinkt weer zoals een blok hoort te klinken. Geen enkel raar bijgeluidje.
Vervolgens met de dynamo en rubbers naar de BMW dealer gereden. Of ze me even uit konden leggen wat ze precies bedoelden met: "Er is niets mis met de dynamo rubbers, dus het spantandwiel is kapot, gaat zeker 1500 euro kosten".
Ze hebben me een andere K75 aangeboden, een ander blok kon ook nog wel geregeld worden, maar werk in de mijne steken was verspilde moeite. Zeker aangezien er een koppeling vervangen moest worden en eigenlijk ook twee bandjes. Totaal minimaal 2200 euro. Voor 2000 had ik een andere.
Veel meer reactie als: "ow... dan hebben we ons vergist. Vervelend." kwam er niet uit.
Mofra uit Rijen, bedankt! >:)
Morgen dus fijn beginnen met het opbouwen van mijn K75. Mét het donorblok want anders gaat het nog meer tijd en geld kosten aan keerringen en weer wisselen van een koppeling.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
De kosten vallen mee. Ik heb een blok gekocht van 2strokeRob en een week te lang met de zijspan naar het werk gereden omdat ik bij de BMW met de verkeerde dingen bezig was.
Ik ben al lang blij dat ik er zelf aan begonnen ben. Als ik Robs blok niet over had kunnen nemen was de K75 er als onderdelen doner uit gegaan voor een paar honderd euro.
Ik ben al lang blij dat ik er zelf aan begonnen ben. Als ik Robs blok niet over had kunnen nemen was de K75 er als onderdelen doner uit gegaan voor een paar honderd euro.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam