Beste,
Ik hoop dat u een goed weekend gehad heeft.
Mijn naam is Daniel Streefland, ik ben sinds dit jaar weer woonachtig in Nederland na 5 jaar op de antillen gewoond en gewerkt te hebben. Hiee heb ik echter wel aardig aan mijn hobby kunnen werken en zelf een aantal motorfietsen kunnen verbouwen en verzamelen.
Nu heb ik al deze motorfietsen meegenomen uit de antillen en wil deze dan hier op kenteken krijgen. Helaas is dat dan allemaal nog niet zo makkelijk en gaat het natuurlijk het e.e.a. kosten.
Omdat ik hier zelf niet zo bekend mee ben wilde ik eigenlijk vragen of jullie mij daar een kleine uitleg bij konden geven. Al mijn motorfietsen zijn in het buitenland gekeurd en gebruikt geweest op de weg. En hoe zit het met een buitenlands kenteken gebruiken? Motorfietsen zijn gekeurd en nog voorzien van buitenlands kenteken en verzekering.
Ik heb de volgende motorfietsen in bezit:
Dragon Cycles custom chopper(bouwjaar 2009) 2500cc
American ironhorse texas chopper(bouwjaar 2004) 1340cc
2x Harley davidson sportster 883 (bouwjaar 2008)
Bmw k1100 (bouwjaar 1998)
Hoe zit het qua keuring in elkaar en wat moet er absoluut op zitten. Moet ik voor zelfbouwkentekens of is de buitenlandse keuring ook genoeg.
Ik hoor graag van u.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Daniel Streefland
Keuring import motoren
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Keuring import motoren
Deze vraag kwam via E-mail binnen. Heeft iemand hier iets nuttigs over te melden?
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7208
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Re: Keuring import motoren
DE Harleys en BMW zullen waarschijnlijk niet zo'n probleem vormen, deze hebben wel een europese typegoedkeuring waarschijnlijk. De andere 2 ben ik bang dat je aan een dure individuele keuring komt. Eigenbouw gaat sowieso niet meer lukken, want dan moet eerst het frame volledig kaal, dus ook zonder lak e.d. aangeleverd worden, inclusief tekeningen voor een 1e keuring voor je überhaupt verder kunt. En aangezien ze dus al op buitenlands, niet EU, kenteken staan hebben ze dus ook al een typenummer ingeslagen oid. Een totale No-Go dus.
Maar de enige correcte plaats voor die vragen is helaas het RDW zelf, waar je waarschijnlijk ook eerst 10 van het kastje naar de muur gestuurd wordt.
Naar bv M-F sturen heeft ook geen zin, dan krijg je ook 1001 tegenstrijdige meningen
Maar de enige correcte plaats voor die vragen is helaas het RDW zelf, waar je waarschijnlijk ook eerst 10 van het kastje naar de muur gestuurd wordt.
Naar bv M-F sturen heeft ook geen zin, dan krijg je ook 1001 tegenstrijdige meningen
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Re: Keuring import motoren
volgens mij kon je tot voor kort in Engeland bijna alles op kenteken krijgen en dan daarmee in Nederland invoeren omdat het allemaal Europeesche Unie was.
Helaas hebben de Britten in al hun wijsheid besloten de beschaving de rug toe te keren dus die weg is er ook niet meer.
Helaas hebben de Britten in al hun wijsheid besloten de beschaving de rug toe te keren dus die weg is er ook niet meer.
There's no budget like no budget