je mot toch wat...
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Re: je mot toch wat...
Nee, Lex heeft met niets extra's gekost in geld, hooguit in irritatie.Dyrck schreef:Dus die Lex heeft je €100,- gekost. Fijn gesprek moet dat dan geweest zijn...
De riem en bijbehorende onderdelen was € 350,00. Vier nieuwe bougies, 2 liter koelwater en wat kleinmateriaal (afdichtringetjes voor de koppelingdrukleiding, wat DOT4, kruipolie enz), zorgen voor 5 tientjes extra.
Niet goedkoop maar ze kan er (met wat ik momenteel per jaar rij) er weer 6-7 jaar tegenaan.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Re: je mot toch wat...
Zo kan het ook met een Pan:
Re: je mot toch wat...
Kvind het wel een heftig en mooi apparaat eigenlijk op deze manier.
Re: je mot toch wat...
Dacht ut niet. Die koffertjes zijn te handig om kwijt te raken (want er past een tray bier in!) bovendien kan ik er dan geen stikkers meer op plakken of met verf klooien.
En je ziet de bagger niet meer.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Re: je mot toch wat...
Praktisch is ie zeker niet nee als je km's wilt gaan/moet maken.
Daar hebben meer ratten 'last' van.
Daar hebben meer ratten 'last' van.
Re: je mot toch wat...
Per week 400, dan is wat bergruimte wel zo handig. Morgenavond even aan de knutsel. Koelwater en de stekkers van de voeler en de ventilator controleren.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Re: je mot toch wat...
Weekje vrij genomen, dus knutseltijd! Helaas maar één middagje want met ´swmbo´ ook op pad naar Friesland.
Enfin, dinsdagmiddag naar de motorzaak om de achterband te vervangen. Werd tijd na zo´n 30K. Altijd gepruts met de achterrem. Bandje er af, bandje er op.
Balanceren. Wiel wiebelt. Cardankrans er af, wiebelt nog steeds. Groteren conische kegel, wiebelt nog steeds. Wiel van balanceerapparaat af, as er in en ja hoor: een wiellager heeft teveel speling.
Gelukkig de aan de goedkope kant (€ 14,10), de andere kant is 80 Euro.
Boel weer in elkaar prutsen, vastzetten, luchtfilter vervangen en € 207,75 aftikken. Morgen de verlichting voor vervangen en de accu controleren, olie komt nog wel een keer...
Enfin, dinsdagmiddag naar de motorzaak om de achterband te vervangen. Werd tijd na zo´n 30K. Altijd gepruts met de achterrem. Bandje er af, bandje er op.
Balanceren. Wiel wiebelt. Cardankrans er af, wiebelt nog steeds. Groteren conische kegel, wiebelt nog steeds. Wiel van balanceerapparaat af, as er in en ja hoor: een wiellager heeft teveel speling.
Gelukkig de aan de goedkope kant (€ 14,10), de andere kant is 80 Euro.
Boel weer in elkaar prutsen, vastzetten, luchtfilter vervangen en € 207,75 aftikken. Morgen de verlichting voor vervangen en de accu controleren, olie komt nog wel een keer...
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Re: je mot toch wat...
Vandaag weer even met de motor gereden, dat is er de laatste maand niet van gekomen. Geen noodzaak, geen zin, en naar sollicitatiegesprekken ging ik of met de bus en metro, of met de auto.
Maar ja, autootje heeft last van APK, en moest vandaag. Terwijl ik voor vandaag een tweede gesprek bij (wellicht toekomstige) werkgever. Dan maar met de brommert.
Starten ging niet echt enthousiast maar ze wilde na wat aandringen toch wel aanslaan. Na een kwartiertje aangekomen op afspraak en de meter van de koeling stond aardig richting rood. Niet goed.
Na gesprek naar huis en in plaats van de snelweg, binnendoor gereden. Bij thuiskomst lekt ze koelwater...niet goed.
Enfin, even lunchen en toen weer op de motor, op naar de garage. Eerst expansietank controleren. Daar kan nog wel wat bij. Waar heb ik die 5-liter met koelvoeistof gelaten?
Gevonden, en daar zit lang geen 5 liter meer in.
Expansietankje is wel gevuld. Dan maar weer even rijden, moet toch de rekening van de APK (+kleine beurt) betalen en op de terugweg langs de Gamma.
Terug bij garage proberen de dop van de radiator los te krijgen. Dopje voelt best wel warm aan. Niet goed.
Na wat gedoe enzo, toch maar even een schroevendraaier erbij om wat plastic los te maken en opzij te duwen zodat vanaf de bovenkant bij de radiateurdop kan. Nu komt-ie wel los.
Ongeveer een liter koelwater verdwijnt er in!
Op naar huis zonder zorgen. Ondanks stoplichten en langzaam rijden blijft de temperatuurmeter keuring in de linkerhoek.
Ja ik weet, ergens zit er een lekje en dat speelt vooral op bij de combinatie warm weer en filerijden. En warm weer + snelle autobahn rit. Dingetje voor het voorjaar.
Werk? Uiterlijk maandag weet ik meer.
Maar ja, autootje heeft last van APK, en moest vandaag. Terwijl ik voor vandaag een tweede gesprek bij (wellicht toekomstige) werkgever. Dan maar met de brommert.
Starten ging niet echt enthousiast maar ze wilde na wat aandringen toch wel aanslaan. Na een kwartiertje aangekomen op afspraak en de meter van de koeling stond aardig richting rood. Niet goed.
Na gesprek naar huis en in plaats van de snelweg, binnendoor gereden. Bij thuiskomst lekt ze koelwater...niet goed.
Enfin, even lunchen en toen weer op de motor, op naar de garage. Eerst expansietank controleren. Daar kan nog wel wat bij. Waar heb ik die 5-liter met koelvoeistof gelaten?
Gevonden, en daar zit lang geen 5 liter meer in.
Expansietankje is wel gevuld. Dan maar weer even rijden, moet toch de rekening van de APK (+kleine beurt) betalen en op de terugweg langs de Gamma.
Terug bij garage proberen de dop van de radiator los te krijgen. Dopje voelt best wel warm aan. Niet goed.
Na wat gedoe enzo, toch maar even een schroevendraaier erbij om wat plastic los te maken en opzij te duwen zodat vanaf de bovenkant bij de radiateurdop kan. Nu komt-ie wel los.
Ongeveer een liter koelwater verdwijnt er in!
Op naar huis zonder zorgen. Ondanks stoplichten en langzaam rijden blijft de temperatuurmeter keuring in de linkerhoek.
Ja ik weet, ergens zit er een lekje en dat speelt vooral op bij de combinatie warm weer en filerijden. En warm weer + snelle autobahn rit. Dingetje voor het voorjaar.
Werk? Uiterlijk maandag weet ik meer.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7208
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Re: je mot toch wat...
Grote verdachte is de dunne radiator leiding die vanaf het thermostaathuis onder de carburateurs loopt naar ???
Deze willen door ouderdom nogal eens verharden en eerst een klein lekker krijgen en dan ineens open klappen. En da's niet leuk dan.
Advies is zsm dummytank, luchtfilter en carburateurs eraf nemen en leidingen daaronder checken. Kan gelukkig zonder dat heel de hoofdkuip eraf moet.
Deze willen door ouderdom nogal eens verharden en eerst een klein lekker krijgen en dan ineens open klappen. En da's niet leuk dan.
Advies is zsm dummytank, luchtfilter en carburateurs eraf nemen en leidingen daaronder checken. Kan gelukkig zonder dat heel de hoofdkuip eraf moet.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Re: je mot toch wat...
De lekkage was simpel een slangenklem die weliswaar om de leiding heen zit maar niet aan aangedraaid. Bij een beetje druk wordt en dan wat koelwater uit geperst.
Klem met bij laatste beurt aangedraaid, geen lekkage meer.
Klem met bij laatste beurt aangedraaid, geen lekkage meer.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Re: je mot toch wat...
De Pan onderweg naar Oberwiera:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Re: je mot toch wat...
Na de terugreis uit Duitsland bleek de linkeruitlaat een beetje lek: het stukje tussen de collector en de demper was rondom doorgeroest.
Als ik de bout die de linkerdemper op z
n plek houdt los schroef valt deze op de grond.
De knelring is ook doorgeroest:
Stukkie origineel Romax uitlaatpijp afgezaagd:
In de collector duwen:
Demper er op wrikken en vastzetten:
Onderkuipje zou inmiddels opgedroogd zijn:
Tadaa!
Als ik de bout die de linkerdemper op z
n plek houdt los schroef valt deze op de grond.
De knelring is ook doorgeroest:
Stukkie origineel Romax uitlaatpijp afgezaagd:
In de collector duwen:
Demper er op wrikken en vastzetten:
Onderkuipje zou inmiddels opgedroogd zijn:
Tadaa!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Re: je mot toch wat...
Tijdens verblijf bij het Rat en Survival weekeinde op Kemble Airport een schuivertje gemaakt en achteraf blijkt er een dingetje van een koffer afgebroken te zijn.
Zo heurt het:
En zo niet:
Lijkt een kleinigheid maar dat beugeltje zorgt ervoor dat de koffer op z'n plaats blijft en eventuele ongure kwaadwillende er niet met mijn koffer vandoor kan gaan.
Repareren dus! Gelukkig nog een stukkie ijzer in de voorraad:
Het afgezaagde stukje bij buigen:
Leve de kolomboormachine:
Parkers erin:
En het slotje kan erover, vast is vast:
Zo heurt het:
En zo niet:
Lijkt een kleinigheid maar dat beugeltje zorgt ervoor dat de koffer op z'n plaats blijft en eventuele ongure kwaadwillende er niet met mijn koffer vandoor kan gaan.
Repareren dus! Gelukkig nog een stukkie ijzer in de voorraad:
Het afgezaagde stukje bij buigen:
Leve de kolomboormachine:
Parkers erin:
En het slotje kan erover, vast is vast:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!