K75 blokwissel
Moderators: Goos, Woody, Teevee
K75 blokwissel
De BMW heeft al een tijdje vermogensproblemen. Topsnelheid zakt in, gas moet steeds verder open om 120 te blijven rijden, motor slaat af als je de gas dicht doet.
Vanalles geprobeerd en uitgesloten, vacuumslangen, luchtfilter, bougies etc. maar niets helpt.
Eergisteren dan maar bij de BMW dealer neergezet. Kijken of zij iets kunnen vinden.
Net bericht gehad, middelste cilinder heeft totaal geen compressie. Dat verklaart wel wat ja.
2strokeRob, dat motorblokje wat ik van jou heb overgenomen, dat is na 80.000 km gewoon stuk. Hoe kan dat nou?
Ach, ik heb nog een blok staan, dus ik weet wat ik met het Paasweekend te doen heb.
Vanalles geprobeerd en uitgesloten, vacuumslangen, luchtfilter, bougies etc. maar niets helpt.
Eergisteren dan maar bij de BMW dealer neergezet. Kijken of zij iets kunnen vinden.
Net bericht gehad, middelste cilinder heeft totaal geen compressie. Dat verklaart wel wat ja.
2strokeRob, dat motorblokje wat ik van jou heb overgenomen, dat is na 80.000 km gewoon stuk. Hoe kan dat nou?
Ach, ik heb nog een blok staan, dus ik weet wat ik met het Paasweekend te doen heb.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7196
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Re: K75 blokwissel
Da's balen. Hebben ze ook de oorzaak van het gebrek aan compressie? (gat in zuiger, kapotte klep, etc?) Wat hulp nodig?
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Re: K75 blokwissel
Euh...wilde net zeggen dat je toch reserveblok van mij had ..stond wel meer dan ton op, heb de teller nog dus kan ik nog checken..
Maar idd nog hog hulp nodig?
Maar idd nog hog hulp nodig?
Fuel is what I burn!
Re: K75 blokwissel
Dat blok van jou is er 4 jaar geleden onder gegaan, op verkeerd advies van de dealer. Heeft 80.000 gedraaid.2strokerob schreef:Euh...wilde net zeggen dat je toch reserveblok van mij had ..stond wel meer dan ton op, heb de teller nog dus kan ik nog checken..
Maar idd nog hog hulp nodig?
Mijn eigen blok, waar achteraf niets mis mee was, staat al vier jaar rustig onder de werkbank. Die gaat er nu weer onder.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Re: K75 blokwissel
Nog een idee. We hebben besloten niet verder te gaan graven op dit moment (niet tegen hun uurtarief toch).magna schreef:Da's balen. Hebben ze ook de oorzaak van het gebrek aan compressie? (gat in zuiger, kapotte klep, etc?) Wat hulp nodig?
Als ik de blokken gewisseld heb gaat deze uit elkaar, want nieuwsgierig ben ik natuurlijk wel.
Mocht ik er alleen niet uitkomen roep ik wel.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Re: K75 blokwissel
Das wel fijn..wellicht kan je dan mijn oude blok weer oplappen voor goede reserve..maarre sleuteltreffen?
Fuel is what I burn!
Re: K75 blokwissel
In totaal 17 uur schroeven verder.
-Motor uitpellen tot je bij het blok kunt.
-Blok demonteren.
-Gasklephuis, waterleidingen en alle aanverwante troep overzetten naar het andere blok. Ondertussen 2 kg modder verwijderd en enkele onderdelen terug gevonden. Van die dingen die je laat vallen als je in de kuip bezig bent en die nooit de grond bereiken.
-Keerringen achter de koppeling vervangen.
-Koppeling overzetten.
-Kabels van ontsteking en temperatuursensoren overzetten. Oh daarvoor moet de waterpomp er af. Op beide blokken.
-Nieuw blok voorzien van nieuwe draadeinden bij de uitlaten.
-Blok weer monteren en aansluiten.
Eergisteren ontdekt dat de cardanklok lekt bij de ingaande as. Morgen dus nog een keerring bestellen.
Nog doen:
-Cardanklok maken.
-Motor verder in elkaar zetten.
Ca. 6 uur te gaan, excl. cardanklok.
-Motor uitpellen tot je bij het blok kunt.
-Blok demonteren.
-Gasklephuis, waterleidingen en alle aanverwante troep overzetten naar het andere blok. Ondertussen 2 kg modder verwijderd en enkele onderdelen terug gevonden. Van die dingen die je laat vallen als je in de kuip bezig bent en die nooit de grond bereiken.
-Keerringen achter de koppeling vervangen.
-Koppeling overzetten.
-Kabels van ontsteking en temperatuursensoren overzetten. Oh daarvoor moet de waterpomp er af. Op beide blokken.
-Nieuw blok voorzien van nieuwe draadeinden bij de uitlaten.
-Blok weer monteren en aansluiten.
Eergisteren ontdekt dat de cardanklok lekt bij de ingaande as. Morgen dus nog een keerring bestellen.
Nog doen:
-Cardanklok maken.
-Motor verder in elkaar zetten.
Ca. 6 uur te gaan, excl. cardanklok.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Re: K75 blokwissel
Zooo blij met m'n Pan...succes met monteren!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Re: K75 blokwissel
Vandaag en dag vrij gepakt om de boel op te bouwen.
Ver gekomen. Niet ver genoeg.
Blok loopt. Kostte wat moeite na vier jaar stilstand, maar loopt prima.
Koppeling weigert. Ik voel de diafragmaveer bewegen maar de koppeling komt niet vrij. En da's best lastig.
Bak moet dus weer los. En het achterwiel, achterrem, accu, uitlaat, startmotor.
Ver gekomen. Niet ver genoeg.
Blok loopt. Kostte wat moeite na vier jaar stilstand, maar loopt prima.
Koppeling weigert. Ik voel de diafragmaveer bewegen maar de koppeling komt niet vrij. En da's best lastig.
Bak moet dus weer los. En het achterwiel, achterrem, accu, uitlaat, startmotor.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Re: K75 blokwissel
voodoo schreef:Houdt moed!
En, volgende motor weer een BMW?
Volgende?
Deze moet nog minimaal een ton mee.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Re: K75 blokwissel
Zo. Versnellingsbak weer los.
In mijn eerste niet zo succesvolle pogingen om de bak terug te hangen heb ik de koppelingsplaat verneukt. >:)
Oh well. Die was toch al op leeftijd.
Dus ook maar een nieuwe erin. Dan hoeft hij over een klein jaar niet opnieuw open.
In mijn eerste niet zo succesvolle pogingen om de bak terug te hangen heb ik de koppelingsplaat verneukt. >:)
Oh well. Die was toch al op leeftijd.
Dus ook maar een nieuwe erin. Dan hoeft hij over een klein jaar niet opnieuw open.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter