je mot toch wat...

Nieuwe creaties en andere bezienswaardigheden

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Bericht door Vleer » vr jan 31, 2014 11:37 pm

Je knutselt wat af met die verzameling van je! :P
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5202
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » za feb 01, 2014 1:06 am

De Kawa staat in een vorstvrije garage, scheelt een hoop, de rest staat in een garage zonder isolatie...errug koud... :evil:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5202
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » do apr 17, 2014 7:30 am

Vrienden! Met Crimmi in zicht wordt het tijd om het één en ander weer eens rijdend te krijgen. Dus ook de Kawa, zodat mijn broer daarmee kan gaan rijden.
Nieuwe accu erin en gaan zou je denken maar helaas. Het ding vonkt niet.
Jammer genoeg is de Kawa een soort van 'motor voor dummies' dat will zeggen dat er hier en daar een startonderbreking op zit.
De kabelbreuk richting startknop hadden we al ontdekt, dus voor de zekerheid de draadjes voor de 'dodemansknop' met elkaar verbonden.
Met de koppelingshandel ingetrokken en de zijstandaard ingeklapt (beide zijn voorzien van extra draadjes) doet-ie het niet.
Terwijl we 'm vorig jaar met wat duwen nog aan de praat hebben gekregen. De overige startonderbrekers ook doorverbinden? Dan maar?
Hellup!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3365
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » do apr 17, 2014 8:34 am

Idd al die startonderbrekers overbruggen...check ook startrelais en aansluitingen startmotor.
Succes mzzzlllss,Rob.
Fuel is what I burn!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5202
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » do apr 17, 2014 8:48 pm

Startrelais en startmotor zijn okay. Blok draait rond, de bougies vonken alleen (nog) niet. Zaterdag aan de knutsel. Het zal lukken! :twisted: :twisted:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Suzuki
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 680
Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm

Bericht door Suzuki » vr apr 18, 2014 7:16 pm

CDI-unit stuk ????

Suzuki
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 680
Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm

Bericht door Suzuki » vr apr 18, 2014 8:35 pm


Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5202
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di apr 22, 2014 9:37 pm

Vanavond weer even bezig geweest met de Kutkawa. De onderbreker bij de zijstandaard gedemonteerd (bleek met een originele en een plaatschroef vast te zitten...grrrr prutsers!!!) en de draadjes met elkaar doorverbonden (da's wel handig van die Japanners: mannetje en vrouwtje draadkoppelingetjes).
Versnellingspookje gemonteerd, linker voetsteuntje. In 1e versnelling zetten, koppeling in, starten....en ja hoor, vonken!
Dus de CDI is gezond. Ik ga steeds meer vermoeden dat er iets niet helemaal goed is met de vrijstandsensor.

Tweede paasdag bijzonder produktief geweest. Waarom? Omdat na de laatste rit met de chopper het zadel los bleek te zitten.
Mijn eerder bedachte oplossing met een gewoon scharniertje bleek niet helemaal motorbestendig en was keurig uitgelubberd en zichzelf dusdanig opgedeeld dat hereniging geen optie meer was.
Er moest dus een rattiger en vooral steviger oplossing komen. Dat vereiste enig denkwerk wat gevolgd werd door buig- zaag- en boorwerk. In die volgorde.
Eerst even een beugeltje maken:

Afbeelding

Twee gaatjes erbij geboord en op het frame vastgebout:

Afbeelding

Gaatjes door het zadel geboord, boutjes erdoor, zelfborgende moertjes en vast zit-ie:

Afbeelding

Dat gaatje in het midden is het overblijfsel van een eerdere poging, maar daar ging het zadel van wiebelen. Niet aan te raden, een in de lengterichting wiebelend zadel op een motor...

Afbeelding

Om nog comfortabeler te rijden (als-ie het eindelijk eens gaat doen) dat ronde zwarte ding is gered uit de oud-ijzer bak van de motorzaak, en was in een vorig leven een flexibele hogedrukleidingkoppeling (3x woordwaarde):

Afbeelding
Zonder in het echie te testen kan ik nu al vaststellen dat dit veel fijner zit in plaats van het zadel direct op het frame te hebben.
Mocht ik na een testrit nog niet helemaal tevreden zijn, ik heb nog net zo'n kleiner rond zwart ding wat er precies in past. Hoewel een tennisbal ook wel zou passen. Dan ist-ie nog gasgeveerd ook.... :wink:

Oja, dit lijkt simpel, en duurde dus maar drie uur. Exclusief de 'vering', die had ik al vorig jaar verzonnen en vastgebout.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

profiteur
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 582
Lid geworden op: do sep 06, 2007 12:28 pm
Locatie: land van waas
Contacteer:

Bericht door profiteur » wo apr 23, 2014 1:51 pm

die vrijstandsensor zorgt wel meer voor problemen.Waarom zetten die dat erop? Ik heb dat nooit gehad op mijne hd(niet dat die altijd start).
moe nie lekker zijn, maar wel veel.

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5202
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » wo apr 23, 2014 9:30 pm

Vanavond verder wezen prutsen. Omdat ik nogal bezig ben geweest met de bedrading naar de startknop zaten de draadjes voor de remlichtschakelaar bij de voorremhandel nog niet vast.
Dus even netjes recht gebogen, klemmetjes erover geschoven, contact aan, controleren of remlicht het ook nog echt doet....inderdaad....toch bezig dus even starten...bougiedop met bougie (oude die nog lag te niksen) hing er toch nog naast...
Gaat-ie vonken! :twisted:
Dus heel erg zen geworden om het ding niet meteen in de lokale ringvaart te flikkeren (die redelijk dichtbij is maar je moet dat ding wel eerst de dijk op duwen).
Enfin, accu maar aan de oplader gezet, zondag weer verder prutsen. :roll:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Bericht door Vleer » wo apr 23, 2014 11:19 pm

Ik kan het mis hebben hoor, maar is het niet juist een fijn gegeven als een bougietje gaat vonken als je start? :wink:
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5202
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » do apr 24, 2014 6:32 pm

Op zich wel, maar niet als je twee draadjes aansluit waarvan je niet verwacht dat die enige invloed hebben op de startonderbreking.
Wie dat bedacht heeft...
Wat bedacht zou moeten worden: zodra je motor voor de kiloprijs of € 1 per cc te koop (of minder) is, dat dan de startonderbreking-elektronica zichzelf voorgoed uitsluit van het elektrisch circuit. :D :D :wink:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5202
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » vr jun 20, 2014 6:27 pm

Met wat meer vrije tijd en aangenamere temperatuur weer aan de knutsel gegaan met de chopper... Omdat ik toch wil rijden de originele carbjes weer gemonteerd...
Deze keer geen pvc-pijp gebruikt om de K&N filters te kunnen gebruiken maar een heus stuk metalen pijp. Die bijna past, de pijp is 1 mm ruimer dan de luchtinlaat van de carbjes.
Afbeelding
Dat lijkt niet alleen op rubber, maar dat is het ook. Afgeknipt van een fiets-binnenband. Twee ringetjes maken en de metalen pijp moet eroverheen geduwd worden.
Afbeelding
Benzinekraan kan nu weer recht gezet worden, die andere carbjes zaten een beetje in de weg (of de kraan zit in de weg, net hoe je het bekijkt).
Voordeel: ik kan nu weer de reserve benutten, wat best wel handig is met mijn benzinepompfobie. :wink:
Afbeelding
Zo'n stukkie pijp van een halve meter kost 16 pleuro's!
Afbeelding
De uiteindelijke montage bij carbje no 2, dat gaat bij allemaal er zo uitzien.
Afbeelding
Oja, iets te enthousiast in eerste instantie, 6 cm was wat teveel...
Afbeelding
Omdat ik toch bezig was meteen even een andere veer voor de zijstandaard opgedoken uit de verzameling losse onderdelen. Monteren kostte wat moeite. De oplossing was de hele zijstandaard losmaken zodat deze met veer middels hevel-effect weer terug op z'n plek kon. Geen geklapper meer van dat ding tijdens het rijden!
Afbeelding
Ben je klaar, benzine in de tank, starten....verrek wat ruik in nou? Benzine? Ja hoor...lekkende verbindingen tussen de carbjes....kan ik weer opnieuw de boel losmaken, carbjes van elkaar peuteren, o-ringetjes vervangen, boel weer in elkaar zetten... KUTHOBBY!
Afbeelding
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7197
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » vr jun 20, 2014 7:37 pm

Ziet er goed uit.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3947
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » za jun 21, 2014 7:45 am

Wat moet het toch fijn zijn om manisch optimist te zijn....
Olive is the New Black

Plaats reactie