Reanimatie Intruder: It's breathing allready!
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Berichten: 1589
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
- Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
- Contacteer:
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4428
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
Gisteren aan het kloten geweest met de chokekabel.
Niet alleen de kabel zat vast maar ook de 'tonnetjes' die met de kabel bediend worden. Met WD40 een wat geduld de hele handel los gekregen.
Maar bij het demonteren springt er dan natuurlijk een veetje uit de carb. in je gezicht om vervolgens op een onzichtbare plek in de tuin terecht te komen.
Na een zoektocht van een uur een balpen gesloopt om daarvan het veertje te gebruiken. Blijkt nog te werken ook! Na herhaaldelijk controleren drukt het veertje netjes het tonnetje terug m'n carb. in.
Motor gestart en voor het eerst een duidelijk werkende choke ervaren.
Vanochtend vol goede moet het pak aan en de motor bestegen.
Heng heng ... pruttel pruttel ... kud! Loopt op één pit!
Stekkertjes onder zadel gechecked, choke gechecked, bougie vonkt ... alles doet het.
Toch maar even de bougies van cilinder wisselen ... ja hoor ... nu loopt de andere pit! Snel de locale automaterialenzaak gebeld en die bleek ook nog eens de juiste bougies te verkopen. "Leg maar klaar, ik pruttel op één pit jouw kant op." Dus starten ... pruttelen ... extra gas geven en DAN LOOPT ZE OPEENS WEER OP TWEE PITTEN!
Toch die slechte bougie maar vervangen. Ding start en loopt als een zonnetje ... behalve als ik rustig rij op constante snelheid waarbij er dus niet al te veel vermogen wordt gevraagd ... dan klinkt ze als een natte scheet en begint wat te horten en te stoten. Beetje gas bij en ze loopt wederom als een zonnetje.
WA'S DA NOUW?
Kan het zo zijn dat de afstelling van de carbs. nu anders moet zijn omdat de chokes nu WEL bewegen en daardoor een of ander beter of slechter afsluiten?
Iemand een idee?
Niet alleen de kabel zat vast maar ook de 'tonnetjes' die met de kabel bediend worden. Met WD40 een wat geduld de hele handel los gekregen.
Maar bij het demonteren springt er dan natuurlijk een veetje uit de carb. in je gezicht om vervolgens op een onzichtbare plek in de tuin terecht te komen.
Na een zoektocht van een uur een balpen gesloopt om daarvan het veertje te gebruiken. Blijkt nog te werken ook! Na herhaaldelijk controleren drukt het veertje netjes het tonnetje terug m'n carb. in.
Motor gestart en voor het eerst een duidelijk werkende choke ervaren.
Vanochtend vol goede moet het pak aan en de motor bestegen.
Heng heng ... pruttel pruttel ... kud! Loopt op één pit!
Stekkertjes onder zadel gechecked, choke gechecked, bougie vonkt ... alles doet het.
Toch maar even de bougies van cilinder wisselen ... ja hoor ... nu loopt de andere pit! Snel de locale automaterialenzaak gebeld en die bleek ook nog eens de juiste bougies te verkopen. "Leg maar klaar, ik pruttel op één pit jouw kant op." Dus starten ... pruttelen ... extra gas geven en DAN LOOPT ZE OPEENS WEER OP TWEE PITTEN!
Toch die slechte bougie maar vervangen. Ding start en loopt als een zonnetje ... behalve als ik rustig rij op constante snelheid waarbij er dus niet al te veel vermogen wordt gevraagd ... dan klinkt ze als een natte scheet en begint wat te horten en te stoten. Beetje gas bij en ze loopt wederom als een zonnetje.
WA'S DA NOUW?
Kan het zo zijn dat de afstelling van de carbs. nu anders moet zijn omdat de chokes nu WEL bewegen en daardoor een of ander beter of slechter afsluiten?
Iemand een idee?
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Denk wel dat het aan de afstelling cq. werking choke ligt..
wat belangrijk is de choketonnetjes moeten wel afdichten.
Piel de tonnetjes er nog eens uit en kijk naar de kant waar ze afdichten, vaak zit daar een rubbertje wat heel moet zijn..misschien is het rubbertje wel zelfs los wat wel eens voorkomt
Oh ja kijk uit voor wegspringende veertjes ..als je toch bezig bent check of de veertjes beide even sterk zijn..misschien is het balpen veertje wel te slap..dan krijg je toch lekkage inwendig en is het mengsel van slag..
Succes,MZllllsss,Rob.
wat belangrijk is de choketonnetjes moeten wel afdichten.
Piel de tonnetjes er nog eens uit en kijk naar de kant waar ze afdichten, vaak zit daar een rubbertje wat heel moet zijn..misschien is het rubbertje wel zelfs los wat wel eens voorkomt
Oh ja kijk uit voor wegspringende veertjes ..als je toch bezig bent check of de veertjes beide even sterk zijn..misschien is het balpen veertje wel te slap..dan krijg je toch lekkage inwendig en is het mengsel van slag..
Succes,MZllllsss,Rob.
Fuel is what I burn!
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4428
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
Die donderslag kwam vandaag vanzelf;
Eigenwijs, toch gewoon rijden want optrekkend rijdt 't ding prima.
Totdat ik stil stond en er achter kwam dat ze niet meer stationair wilde.
Opnieuw starten ... nog een keer ... nog een keer ... toen kwam de donderslag! BAM! En ze liep weer.
Maar 't horten en stoten werd steeds erger.
In de pauze Huijbers Motoren in Schijndel gebeld en na m'n werk kon ik meteen even langs komen om er naar te laten kijken.
Het gehannes met de bougies bleek een ongelukkig toeval te zijn in samenloop met 1 of 2 vermoedelijk (deels) verstopte carbs.
Door het vervangen van de chokekabel en bijbehorende tonnetjes is waarschijnlijk toch vuil losgekomen uit de vergeten spelonken van de carbs. en dat blokkeert nu de boel.
Dus nu staat de motor bij de motordoktor om gedotterd te worden.
Eigenwijs, toch gewoon rijden want optrekkend rijdt 't ding prima.
Totdat ik stil stond en er achter kwam dat ze niet meer stationair wilde.
Opnieuw starten ... nog een keer ... nog een keer ... toen kwam de donderslag! BAM! En ze liep weer.
Maar 't horten en stoten werd steeds erger.
In de pauze Huijbers Motoren in Schijndel gebeld en na m'n werk kon ik meteen even langs komen om er naar te laten kijken.
Het gehannes met de bougies bleek een ongelukkig toeval te zijn in samenloop met 1 of 2 vermoedelijk (deels) verstopte carbs.
Door het vervangen van de chokekabel en bijbehorende tonnetjes is waarschijnlijk toch vuil losgekomen uit de vergeten spelonken van de carbs. en dat blokkeert nu de boel.
Dus nu staat de motor bij de motordoktor om gedotterd te worden.
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
Prima mentaliteit, maar een dagelijks vervoermiddel moet soms ook gewoon werken zonder dat je daar sleutelmiddagen in wil/kunt investeren.scrapdad schreef:Een rat bij de motordoktor, het moet niet gekker worden. Waar is de Mc Gyvermentaliteit met Dasty, wattenstaafjes en paperclips gebleven?
Ik breng die van mij soms ook gewoon naar de dealer als het snel en afdoende geregeld moet zijn.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter