Altijd leuk ... wachten!Dyrck schreef:Ik kreeg gisteren te horen dat het misschien nog wel 2 weken duurt voordat de transmissiedempers geleverd kunnen worden
Dat wordt dus geen RBR voor DeTank.
Nou ja, volgende deadline is pas in februari, dus gaan we gestaag door met knutselen.
XS1100: De Tank
Moderators: Goos, Woody, Teevee
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4428
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
Ach.... vanavond de tijd maar eens nuttig besteed aan het omwisselen van de (bijna) kale achterband voor de goede 'Mud-and-snow' die nog om het voorwiel lag en het voorwiel voorzien van een verse band die ik nog had liggen.Goos schreef:Altijd leuk ... wachten!
De reden waarom ik de nieuwe band niet achter heb gelegd is dat de mud-and-snowband breder is en in de winter meer grip bied.
Olive is the New Black
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm
De afgelopen weken ben ik bezig geweest met het opbouwen van het geheel:
Met veel passen en meten hebben we de bak er weer aangehangen (voorste schoorstang ca. 1.5 cm. ingeschroefd om iets meer toespoor te krijgen).
Daarna de kuip en het achterspatbord (= band van een Chevvy pickup)er weer opgezet.
2 Flitsbuisjes in de verstralers op de motor gemonteerd (toch maar 1 rood en 1 groen, omdat 2x blauw net ff te opvallend was )
Slowwhoop gemonteeerd.
Electronica van verlichting nagelopen en hier en daar kabels omgelegd/ vervangen.
Getracht olielekkage bij de nokkenaskettingspanner te verhelpen (is nog niet gelukt vrees ik, hij lekt ook bij de kleppendeksel en/of koppakking).
En gisteravond was het eindelijk zover: De eerste proefrit !
Nog maar een klein stukje gereden, maar het lijkt er op dat alles toch goed vast zit.
Bij ca. 50 km/uur loopt ie mooi rechtdoor bij het loslaten van het stuur.
Binnenkort maar eens kijken hoe ie zich gedraagd bij hogere snelheden.
50 km/uur was voorlopig hard genoeg bij -5, zonder helm in een overall
wordt vervolgd....
Met veel passen en meten hebben we de bak er weer aangehangen (voorste schoorstang ca. 1.5 cm. ingeschroefd om iets meer toespoor te krijgen).
Daarna de kuip en het achterspatbord (= band van een Chevvy pickup)er weer opgezet.
2 Flitsbuisjes in de verstralers op de motor gemonteerd (toch maar 1 rood en 1 groen, omdat 2x blauw net ff te opvallend was )
Slowwhoop gemonteeerd.
Electronica van verlichting nagelopen en hier en daar kabels omgelegd/ vervangen.
Getracht olielekkage bij de nokkenaskettingspanner te verhelpen (is nog niet gelukt vrees ik, hij lekt ook bij de kleppendeksel en/of koppakking).
En gisteravond was het eindelijk zover: De eerste proefrit !
Nog maar een klein stukje gereden, maar het lijkt er op dat alles toch goed vast zit.
Bij ca. 50 km/uur loopt ie mooi rechtdoor bij het loslaten van het stuur.
Binnenkort maar eens kijken hoe ie zich gedraagd bij hogere snelheden.
50 km/uur was voorlopig hard genoeg bij -5, zonder helm in een overall
wordt vervolgd....
Olive is the New Black
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7208
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
ff lampje monteren tussen min-pool en min-draad. brandt dit met contact uit, dan heb je idd lekstroom.Dyrck schreef:Vandaag ff verse olie + filtertje er in en een extra remlichtje gemonteerd.
Hopelijk pakt de starterkrans nu beter op.
'k Kon het alleen niet testen; accu was leeg (toch ergens een lekstroom dus)
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
licht het er niet aan hoe groot de lekstroom is, als hij erg klein is, kun je hem met een 12v 5 watt al haast niet meten, dan moet je toch echt met multimeter aan de slag toch.magna schreef:ff lampje monteren tussen min-pool en min-draad. brandt dit met contact uit, dan heb je idd lekstroom.Dyrck schreef:Vandaag ff verse olie + filtertje er in en een extra remlichtje gemonteerd.
Hopelijk pakt de starterkrans nu beter op.
'k Kon het alleen niet testen; accu was leeg (toch ergens een lekstroom dus)
greets stitch
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7208
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
ik heb er zo'n simpel fietslampje met 2 draadjes er aan gesoldeerd voor liggen. zo'n ding gaat al bijna branden als je er tegen blaaststitch schreef:licht het er niet aan hoe groot de lekstroom is, als hij erg klein is, kun je hem met een 12v 5 watt al haast niet meten, dan moet je toch echt met multimeter aan de slag toch.magna schreef:ff lampje monteren tussen min-pool en min-draad. brandt dit met contact uit, dan heb je idd lekstroom.Dyrck schreef:Vandaag ff verse olie + filtertje er in en een extra remlichtje gemonteerd.
Hopelijk pakt de starterkrans nu beter op.
'k Kon het alleen niet testen; accu was leeg (toch ergens een lekstroom dus)
greets stitch
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)