Buell stopt ermee
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Buell stopt ermee
http://www.motormeuk.nl/bekijken/2692/n ... kocht.html
Spijtig. Waren (en zijn) toch wel hele leuke machines.
Spijtig. Waren (en zijn) toch wel hele leuke machines.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 3060
- Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
- Locatie: 100% ZLD
- Contacteer:
Met heel Harley Davidson gaat het niet zo goed. Hebben blijkbaar nog al last van de crisis. de verkopen zijn met een groot percentage gedaald.
En de verkopen van nieuwe Buells gingen helemaal slecht.
Was eigenlijk al te voorspellen. Rotax onder een Buell. Dat willen de klanten niet. Je koopt een Buell natuurlijk vanwege de rijkwaliteiten, maar ook vanwege het blok. En er lopen weinig mensen rond met een embleem met de naam "Rotax" op hun jas.
Het aangekochte MV Augsuta staat nu ook weer te koop.
En de verkopen van nieuwe Buells gingen helemaal slecht.
Was eigenlijk al te voorspellen. Rotax onder een Buell. Dat willen de klanten niet. Je koopt een Buell natuurlijk vanwege de rijkwaliteiten, maar ook vanwege het blok. En er lopen weinig mensen rond met een embleem met de naam "Rotax" op hun jas.
Het aangekochte MV Augsuta staat nu ook weer te koop.
Radt, Ratter, Ratst.
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4428
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
Heel vervelend als er banan op de tocht komen te staan, maar misschien dat ze dan eens doorkrijgen dat de prijzen ook belachelijk hoog liggen.rADt schreef:Met heel Harley Davidson gaat het niet zo goed. Hebben blijkbaar nog al last van de crisis. de verkopen zijn met een groot percentage gedaald. ...
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 3060
- Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
- Locatie: 100% ZLD
- Contacteer:
Weer eentje minder: Nu VOXAN!
Het doek is definitief gevallen over de Franse fabrikant Voxan. Het merk uit Issoire, niet ver van Michelin’s thuisbasis Clermont-Ferrand, wist in tien jaar tijd amper 1.838 motoren te bouwen rond hun eigen ontworpen en door Sodemo gefabriceerde 996cc V-twin motorblok. Het geesteskind van Jacques Gardette, een grote leverancier van medische toebehoren, zag het levenslicht in 1995 en bracht haar eerste motorfiets uit in 1999: de Roadster, een Franse concurrent voor de Ducati Monster. Niet lang daarna volgden de Café Racer en de Scrambler. De problemen begonnen toen Voxan alles zo Frans mogelijk wilde houden. De lokale onderdelenleveranciers leverden de stukken te laat of de kwaliteit van de onderdelen was ondermaats. Dit resulteerde meer dan eens in een cashflowprobleem en het merk ging in 2001 voor de eerste keer onder curatele. Het werd in juli 2002 opgekocht door de industriële vastgoedgigant Didier Cazeaux en een jaar later werd de productie hervat. De Street Scrambler en Black Magic modellen volgden in 2004.
Ondanks het diverse aanbod bleef Voxan zware concurrentie ondervinden van onder meer Triumph en de Italiaanse fabrikanten die steeds sterker stonden. De introductie van de nieuwe VX-10 aan het einde van 2008 kon geen nieuwe zoden aan de dijk zetten en Voxan ging in september 2009 terug onder curatele. Verschillende pogingen om het merk te redden, onder andere door motorbouwer Sodemo - die net als Rotax in het Buell-verhaal niet graag één van z’n grootste klanten zag verdwijnen - mochten niet baten: de rechtbank van Clermont-Ferrand kondigt uiteindelijk het faillissement van Voxan officieel aan. Met het verdwijnen van Voxan is de laatste Franse motorenbouwer met een enigszins noemenswaardig te noemen productievolume ten onder gegaan.
Jammer. Ik vond dat ze mooi spul maakten.
Het doek is definitief gevallen over de Franse fabrikant Voxan. Het merk uit Issoire, niet ver van Michelin’s thuisbasis Clermont-Ferrand, wist in tien jaar tijd amper 1.838 motoren te bouwen rond hun eigen ontworpen en door Sodemo gefabriceerde 996cc V-twin motorblok. Het geesteskind van Jacques Gardette, een grote leverancier van medische toebehoren, zag het levenslicht in 1995 en bracht haar eerste motorfiets uit in 1999: de Roadster, een Franse concurrent voor de Ducati Monster. Niet lang daarna volgden de Café Racer en de Scrambler. De problemen begonnen toen Voxan alles zo Frans mogelijk wilde houden. De lokale onderdelenleveranciers leverden de stukken te laat of de kwaliteit van de onderdelen was ondermaats. Dit resulteerde meer dan eens in een cashflowprobleem en het merk ging in 2001 voor de eerste keer onder curatele. Het werd in juli 2002 opgekocht door de industriële vastgoedgigant Didier Cazeaux en een jaar later werd de productie hervat. De Street Scrambler en Black Magic modellen volgden in 2004.
Ondanks het diverse aanbod bleef Voxan zware concurrentie ondervinden van onder meer Triumph en de Italiaanse fabrikanten die steeds sterker stonden. De introductie van de nieuwe VX-10 aan het einde van 2008 kon geen nieuwe zoden aan de dijk zetten en Voxan ging in september 2009 terug onder curatele. Verschillende pogingen om het merk te redden, onder andere door motorbouwer Sodemo - die net als Rotax in het Buell-verhaal niet graag één van z’n grootste klanten zag verdwijnen - mochten niet baten: de rechtbank van Clermont-Ferrand kondigt uiteindelijk het faillissement van Voxan officieel aan. Met het verdwijnen van Voxan is de laatste Franse motorenbouwer met een enigszins noemenswaardig te noemen productievolume ten onder gegaan.
Jammer. Ik vond dat ze mooi spul maakten.
Radt, Ratter, Ratst.
Jammer maar helaas, hun motoren zien er leuk uit.
Gelukkig hebben we marktplaats nog....
http://link.marktplaats.nl/339369201
http://link.marktplaats.nl/323590046
http://link.marktplaats.nl/289216649
Gelukkig hebben we marktplaats nog....
http://link.marktplaats.nl/339369201
http://link.marktplaats.nl/323590046
http://link.marktplaats.nl/289216649
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Die geruchten hoorde ik ook ja. Mark van MadRacing rijdt prive op een matzwarte cafe-racer, dat ding is vreselijk stoer en heeft een geweldig geluid.rADt schreef:In Amsterdam (dealer) hebben ze me wel eens wijsgemaakt dat de complete onderdelenlevering een probleem is.
Maar het blijven inderdaad verdomd mooie machines! Vooral de caferacer en de Black Magic.