Papa Bear's XL-Rat
Moderators: Goos, Teevee, Woody
Ben er nog niet helemaal uit.
Op zich is het wel leuk apparaat, maar uiterst onbetrouwbaar.
Vraag me af of nieuwe zuigerveren het probleem oplossen, vrees dat vooral de klepseals hun beste tijd gehad hebben.
Mogelijk verpats ik 'm in onderdelen en koop iets anders terug waarmee ik wat beter en verder kan rijden (BMW of een honda NTV lijkt me wel wat).
Op zich is het wel leuk apparaat, maar uiterst onbetrouwbaar.
Vraag me af of nieuwe zuigerveren het probleem oplossen, vrees dat vooral de klepseals hun beste tijd gehad hebben.
Mogelijk verpats ik 'm in onderdelen en koop iets anders terug waarmee ik wat beter en verder kan rijden (BMW of een honda NTV lijkt me wel wat).
Heb net eens even gekeken wat het me zou gaan kosten als ik het blok echt goed wil reviseren. Zou er eigenlijk frisse zuiger in moeten, cylinder honen, en de kop moet dan nog gereviseerd worden. Verder schakelt ie niet best meer...
Ik denk dat ik 'm oprij tot ie ploft, en dan op jacht ga naar een XL600R blok of een NTV.
Ik denk dat ik 'm oprij tot ie ploft, en dan op jacht ga naar een XL600R blok of een NTV.
Mag ik joe dan een XJ900 adviseren? Okeej, 4 cilinders, cardan (niet mee gaan burnen, kan de cardan niet echt tegen) en heel wat zwaarder dan een één-cilinder....Papa Bear schreef:Okee, blok is geploft
Ik wil een andere fiets die wat beter bestand is tegen... mij
Maar daar staat tegenover dat ik de mijne niet kapot krijg. Omgevallen, high-sider mee gehad, gewoon overeind dat ding en rijden.
Ik heb er alle soorten olie in gehad, als het maar smeert. Benzine idem dito, alleen vind ze dat 100 octaanspul van de Shell niet lekker. Rijdt wel, maar niet zo goed als op 95 of 98.
Kouwe motor en gassen? Doorrijden met weinig olie? Geen probleem. Wel tijdig bijvullen voordat de boel echt vastloopt (proefondervindelijk vastgesteld op de terugreis van een weekeinde Eiffel).
Stuurt strak en beresterk blok. Hoge km-standen zijn geen probleem, de mijne heeft slechts 144.000 km gelopen, die van TeeVee nog een ton meer.
En....goedkoop in aanschaf. Nadeel....voor je weet haal je hoogst illegale snelheden. Oplossing: kuip(ruit)je verwijderen.
Succes met je zoektocht!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Aaaah, echt?redman schreef:Ja,geen Honda eenclinder meer doen uit die periode.De koppen schijnen van een mindere kwaliteit aluminium te zijn gemaakt en gaan vaak stuk.
Gr Redman
@ woody, thnx, stond al op m'n lijstje.
Ik twijfel beetje tussen een NTV, XJ900, CB500 (omdat je daar volgens mij een schitterende bobber van kunt maken) of een bmw.