Mensen hier die in een caravan wonen?

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
daBeerman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 5:07 pm
Locatie: Friesland, Leeuwarden!

Bericht door daBeerman » zo feb 08, 2009 10:28 pm

Ik heb gister even op een Harley Davidson gezeten van iemand die ik ken vanuit de kroeg, en wil toch zeker weten een chopper model. Weet dat ik nooit een harley kan betalen, en dat doet er verder ook niet toe. Maar ik vind de zithouding toch wel chill, zo met de voeten naar voren. Heb ooit eens een beetje op een racer gereden, een honda. Geen idee wat voor. Maar vind de "chopper" zithouding gewoon fijner. Ik hoef dat ding verder ook niet om te racen, maar meer voor toertochtjes, naar festivals en concertjes verder van huis en in duitsland, en woon-werk verkeer.

De harley was trouwens niet te klein voor mij, zat in ieder geval wel fijn. Maar heb er in ook niet op gereden.
Heuj?

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » ma feb 09, 2009 1:42 pm

Met 1,95 meter is een chopper eigenlijk helemaal nix. Voor je het weet zit je met een kromme rug en dan krijg je na 100km geheid last van je rug.
Er zijn zat lui begonnen op een chopper want gaaf en ziet er stoer uit, en na 1-2 jaar overgestapt op een toermotor. Gewoon betere handelbaarheid + betere zithouding = langer kunnen rijden.
Het is nl helemaal niet stoer om op een treffen aan te komen na een ritje van 200-300km en dan nauwelijks van je motor af te kunnen stappen.
Daarbij, bochies draaien is het leukste van motorrijden en daar is een chopper niet zo geschikt voor, je bodemvrijheid is dusdanig dat de steppies erg snel afslijten...
Maar goed, dat schrijvende en me net bedenken dat ik in 2003 zo'n 2.200 mijl op een Honda Shadow Ace (met windscherm) heb gereden....Los Angeles naar Milwaukee.
Oja ik ben 1,90 lang....
Afbeelding
Éénmaal zitten = blijven zitten tot de tank leeg is, kreeg een houten kont op dat ding.
Benen gestrekt op over de steppies en maar rechtdoor rijden..
Niet 'sportief' gaan doen bij een bocht, want geheid dat je er dan met veel geschraap en vonken erdoor komt...
Oja had ik je verteld dat ik sinds kort een verchopte Suz GS750 heb?
Maar die is voor de lol. Voor het serieuze rijden heb ik een Yamaha XJ900. Hufterproof en gemaakt voor afstanden.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
daBeerman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 5:07 pm
Locatie: Friesland, Leeuwarden!

Bericht door daBeerman » ma feb 09, 2009 6:02 pm

Hm ok, ja klinkt allemaal wel logisch. Dan zal ik idd maar voor iets anders moeten gaan, ik heb ook al wat zitten kijken naar een Honda Sabre. Volgens mij net zoiets als een magna, maar dan een ander model. Zijn dit een beetje leuke dingen? Of is het net zoveel werk kwa onderhoud als een Magna?

Zon Goldwing lijkt me ook wel tof, maar heb je dan hetzelfde probleem met de zithouding? Of moet ik gewoon een motor zoeken waar ik zowiezo een beetje voorover leun?
Heuj?

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5631
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » ma feb 09, 2009 6:05 pm

een goldwing lijkt mij een betere keus dan de sabre.. ivm zelfde techniek als de magna

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » ma feb 09, 2009 6:28 pm

25kW Goldwing ???
Olive is the New Black

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » ma feb 09, 2009 6:32 pm

dat roept herinneringen op, kan je wel wat moois van maken....

Afbeelding

ja, dat 25kW verhaal, dat gaat misschien wel wat lastig worden.
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5081
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » ma feb 09, 2009 6:46 pm

daBeerman schreef:Zon Goldwing lijkt me ook wel tof, maar heb je dan hetzelfde probleem met de zithouding? Of moet ik gewoon een motor zoeken waar ik zowiezo een beetje voorover leun?
Een goldwing zit best lekker (GL1000 in mijn geval). Gewoon rechtop, windschermpje om de ergste wind van je af te houden. Honderden kilometers zonder problemen. Okee, elke 150 km moet je stoppen om te tanken maar da's wat anders.
25 kw zal niet meevallen. Misschien zijn ze terug te tunen maar het zal niet meevallen om die 275 kilo nog op een acceptabele manier van z'n plek te krijgen.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Rat
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 876
Lid geworden op: vr mar 28, 2008 10:52 pm
Locatie: Zuudloarn
Contacteer:

Bericht door Rat » ma feb 09, 2009 6:51 pm

dass rostding, ???? hoe je het ook schrijft .toch??
Wat niet spoort komt uut Noord en Wat niet past word gelast

Gebruikersavatar
daBeerman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 5:07 pm
Locatie: Friesland, Leeuwarden!

Bericht door daBeerman » ma feb 09, 2009 7:05 pm

Ja van Goldwing kan je wel een hele toffe rat maken, en ik weet dat zon ding niet echt op 25kw te krijgen is. Dus zal zowiezo eerst iets anders moeten halen, mischien een savage ofzo. Is een chopper, maar het is niet voor langer dan een jaar of 2. En kan ik dus kijken hoe ik het zelf vind rijden. Is een savage wel te doen met mijn 1,95? Met bijv forward controls?
Heuj?

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » ma feb 09, 2009 7:53 pm

koop een beemer, maak je weinig brokken mee (omdat je meestal aan het prutsen bent)
camperproleet

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3365
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » ma feb 09, 2009 8:27 pm

Er zijn meerdere mensen op het Savage forum die zo rond de 1,90mtr zijn.
Kijk anders eens op www.suzukisavage.nl ,daar vind je veel ervaringen van Savagerijders. Zelf kan ik ook veel vertellen over de techniek enz. van de Savage echter weinig over de zitpositie want mijn vriendin(is haar motor) en ik zijn beiden onder de 1,80m.
MZllls,Rob.
Fuel is what I burn!

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » ma feb 09, 2009 8:34 pm

criticz schreef:dat roept herinneringen op, kan je wel wat moois van maken....

Afbeelding

ja, dat 25kW verhaal, dat gaat misschien wel wat lastig worden.
Wie weet met welke verf dit kunstwerk gemaakt is.
Radt, Ratter, Ratst.

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5081
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » ma feb 09, 2009 10:09 pm

Voor zover ik weet met "roestverf" (eigenlijk té voor de hand liggend).

http://www.crea-art.com/product.aspx?id ... :0,1054527
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » ma feb 09, 2009 10:47 pm

daBeerman schreef:Hm ok, ja klinkt allemaal wel logisch. Dan zal ik idd maar voor iets anders moeten gaan, ik heb ook al wat zitten kijken naar een Honda Sabre. Volgens mij net zoiets als een magna, maar dan een ander model. Zijn dit een beetje leuke dingen? Of is het net zoveel werk kwa onderhoud als een Magna?
Da's nou een echte techneutenfiets. Gaat nog redelijk goed stuk ook, zo rond de 100.000 km is het maximum.
Veel electronica en hydraulica erop.
daBeerman schreef:Zon Goldwing lijkt me ook wel tof, maar heb je dan hetzelfde probleem met de zithouding? Of moet ik gewoon een motor zoeken waar ik zowiezo een beetje voorover leun?
Goldwings (zeker de GL 1000 en GL1100) redelijk probleemloze fietsen en tegenwoordig ook nog betaalbaar omdat het ouwe bakken zijn.
Kunnen gaan pendelen in snelle bochten met +120 genomen op de snelweg.
En veel onderdelen te vinden op sloperijen.
Ook wel 'rijdend bankstel' genoemd vanwege de ronduit zeer gemakkelijke en comfortabele zithouding.
Goed voor uren rijden, van pomp maar pomp dus. Vooral de GL 1000 heeft maar iets van 15 liter benzine aan boord.
De 1000 is af fabriek zonder kuipwerk geleverd, daar vind je vaak Vetter of Windjammer kuip- en kofferwerk op.
Dus ook zeer eenvoudig weer 'kaal' te maken. Hetgeen de handelbaarheid weer ten goede komt want minder gewicht.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
daBeerman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 5:07 pm
Locatie: Friesland, Leeuwarden!

Bericht door daBeerman » ma feb 09, 2009 11:41 pm

Gaaf, bedankt mensen. Ik zal me morgen ofzo wel even aanmelden op dat savage forum.
En dan vraag ik het daar even.

Heb even gekeken, en vind de Goldwing zonder kuipwerk niet zo mooi. Kuipwerk vind ik juist wel weer tof, omdat je er dan lekker veel dingetjes aan kan hangen.
Ze zitten wel rond de 3000 euro zie ik zo op marktplaats, dus dat word flink sparen.
Ik ga eerst denk ik voor een 25kw fiets, en dan kan ik ondertussen mooi wat rij ervaring opdoen en sparen voor een grotere en zwaardere fiets.

Trouwens, ik zat even te googlen op forward controls.
En die dingen zijn nog aardig duur voor een paar stukjes metaal, krijg je er nog dingen bij die ze niet op de foto laten zien?
Anders kan je zoiets toch makkelijk zelf maken?..
Heuj?

Plaats reactie