Nolan X-lite X-661 maat M (56/57)

Motoren en onderdelen handel

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Nolan X-lite X-661 maat M (56/57)

Bericht door magna » vr nov 13, 2015 12:09 pm

Afbeelding

Een Nolan X-lite 661 te koop in de kleurstelling Flat asphalt, maat M (komt overeen met 56/57)
De helm is nog geheel compleet met doos, gebruiksaanwijzingen, helmzak en natuurlijk pinlock.
De helm is slechts enkele keren gedragen, omdat ik er al heel erg snel achter kwam dat de helm niet bij mij past:

Als brildrager zijnde draag ik toch heel veel liever een systeemhelm.

Blijkbaar past de helmvorm toch niet geheel bij mijn hoofd, het zonnevizier raakt namelijk mijn bril en neus. Daar heb ik bij het passen niet op gelet, stom stom, stom.

Ik hou van een STILLE helm, ik ben een Schubert C2 gewend en deze helm is toch wel wat luidruchtiger (ja, ik draag al doppen)


Heeft de helm dan geen pluspunten? jawel, maar deze wegen voor mij niet op tegen de minpunten:

Pinlock, dus geen beslagen vizier

Voering is vrij gemakkelijk geheel te verwijderen om uit te wassen.

voorbereid voor Nolans N-Com systeem.

voor de liefhebbers: een DD-sluiting.

Ondanks dat ik hem maar enkele keren heb gedragen, heb ik de voering uitgewassen zodat de helm fris en fruitig is. :)

In deze kleurstelling is de helm in de winkelprijs ca. €399,- dus voor de prijs van een helm uit de budgetklasse heb je er een uit de middenklasse.

Even de blabla van de fabrikant/importeur:

De X-661 is de nieuwe X-Lite Touring helm die een duidelijke sportieve uitstraling heeft. Naast 3 buitenschalen beschikt deze helm over een opvallend ontwerp van de luchtinlaten en achterspoiler. Daarnaast heeft deze een volledig instelbaar zonnevizier. Het interieur is gemaakt van de nieuwste generatie stoffen die samen met de monoblock wangkussens zorgen voor een ultiem en langdurig comfort, zelfs over lange afstanden. De helm beschikt over een hoogwaardige afwerking en biedt tevens alle andere eigenschappen die alle X-Lite modellen met elkaar gemeen hebben. Tenslotte is de X-661 uitgerust met een DD-ring sluiting en is voorbereid op het N-Com X-series communicatiesysteem.
Type helm: Integraalhelm
Maten: 3 buitenschalen, maten XXS-S / M-L / XL-XXL
Helmschaal: Composite fiber
Vizier: Extra breed krasvrij vizier, incl. Pinlock; VPS zonnevizier, UV 400
Ventilatie: Voor-intake, achter uitlaat en kin
Interieur: Touring Comfort geheel uitneembaar en wasbaar interieur
Sluiting: DD sluiting
Bijzonderheden: Voorbereid voor N-Com X-series
Prijs: Vanaf € 349,95
Uitvoeringen: AIRMAN, BLINK,FRANTIS, SPOX, START en VINTY

Ik heb 'm ook op MP staan voor €200,- hier voor €150,-
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Plaats reactie