THE PAGAN

Nieuwe creaties en andere bezienswaardigheden

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frodo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 98
Lid geworden op: wo aug 20, 2014 8:52 pm
Locatie: ellewoutsdijk

THE PAGAN

Bericht door frodo » za jan 30, 2016 9:40 pm

ik probeer het nog één keer. een andere nokken as , zelf gedraaide lagers en wijder gemaakte oliekanalen. de extra oliedruk voor de nokken as komt nu van de oliepomp van de turbo. hopelijk houdt 'ie het nou ff langer vol, want nu gaat de pan op de brug. nieuwe uitlaat maken want ik ben het origineel in de westerscheldetunnel verloren!! niet helemaal verloren maar hij brak net toen ik de tunnel in reed. ik waande me 6 kilometer lang een harley. maar dat is logisch. als je motor tijdens het rijden uit elkaar valt voel je je algauw een harley. :D

afijn , filmpje van the pagan:
www.youtube.com/watch?v=rrDlN77GC5g

het gefluit komt van de afblaasklep die nog afgesteld moet worden.
olie? hoezo?

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » za jan 30, 2016 10:14 pm

Lekker muziekje!
Stop making sense

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » za jan 30, 2016 10:19 pm

Hij fluit niet echt in de maat mee hè....

:-=
Olive is the New Black

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » zo jan 31, 2016 10:03 am

:-= :-= :-= :-= Fingers crossed dat ie nu langer leeft.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
frodo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 98
Lid geworden op: wo aug 20, 2014 8:52 pm
Locatie: ellewoutsdijk

Bericht door frodo » zo jan 31, 2016 2:29 pm

als 'ie nou nog zo heet wordt en vastloopt dan weet ik het niet meer. ik denk dat ik dan de spoellucht-reciever? (hoe heet dat eigenlijk in het nederlansch) open slijp en er weer een gewoon ademende fiets van maak. dan laat ik de turbo er voor de sier en het geluid zitten. maar dan moet 'ie wel eerst nog een keer vastlopen. tot die tijd hou ik 'm zo. :roll:
olie? hoezo?

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » zo jan 31, 2016 3:56 pm

heb je al een oliekoeler en/of vergrootte carterpan voor meer koeling/ meer olie (= koelere olie)?
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
frodo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 98
Lid geworden op: wo aug 20, 2014 8:52 pm
Locatie: ellewoutsdijk

Bericht door frodo » zo jan 31, 2016 9:24 pm

koeling is niet het grote probleem. het probleem zit m in het koelen van de nokkenaslagers. die orinele glijlagers kunnen de verhoogde druk en temp niet aan. ik denk dat de nokkenas zich door de oliefilm drukt en dan is een vastloper niet ver weg. telkens als hij vastloopt hoor ik heel eventjes een piepje. alsof er een muis klem zit tussen de nokkenas ketting en ritmisch met het rondgaan mee piept. ik heb het carter al gecontroleerd op keutels en voor de zekerheid wat gif in de olietank gedaan maar dat hielp ook niet. ik heb nu nieuwe bronzen glijlagers gedraaid en extra ruimte in de nokkenas drager gefreest. tot op heden gaat het goed al heb ik nog niet echt lomp gedaan. fingers, toes, ears and eyes crossed!
olie? hoezo?

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » zo jan 31, 2016 9:40 pm

wat veroorzaakt dan die verhoogde druk op je nokaslagering? idioot meer toeren, lomp zwaardere klepveren? Anders lijkt het mij zo'n rare plek om als eerste te begeven...... Je zou eerder drijfstangen of de lagering daarin verwachten.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
frodo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 98
Lid geworden op: wo aug 20, 2014 8:52 pm
Locatie: ellewoutsdijk

Bericht door frodo » zo jan 31, 2016 9:51 pm

lagering van de krukas lijdt ook. het is echter een acceptabel lijden en kwalificeert zich dan ook niet voor verbetering. pas als er sprake is van ondragelijk lijden, etc.

de druk in de cilinders is verhoogd. de kracht die nodig is om de kleppen te openen ook.de nokken zijn kort en F=M*A, dus ik snap wat je bedoelt, maar toch ..... het originele lager is een heel karig glijlager en de smering van die lagers is minimaal. heb het nu veranderd en de tijd zal uitwijzen of ik gelijk heb. ik weet het n.l. niet zeker , het is een "not so educated guess"
olie? hoezo?

Plaats reactie