Preppen

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Re: Preppen

Bericht door Dyrck » vr nov 23, 2018 11:38 am

Grote doemscenarios's waarbij je jou moeten bewapenen tegen horde's die op jou voedsel afkomen, acht ik ook minder waarschijnlijk.
Wel stroom- of wateruitval voor een aantal dagen, of opgesloten zijn in de auto voor vele uren door ongevallen of zo, lijken me veel realistischer in ons land.

'k Heb sinds kort ook een tas in de auto liggen met EHBO-spul, een kaarsje, zaklamp, energyreepjes, foliedeken, e.d en een fles met 1,5 liter water om het in ieder geval een dag in de auto uit te houden, mocht er op de weg iets mis gaan.
De motor is ook al onder het zadel en in diverse tasjes volgestouwd met zooi, benzine/ olie en een veldfles met water zit standaard in een koffer.
Olive is the New Black

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Preppen

Bericht door voodoo » vr nov 23, 2018 11:45 am

Ik heb mij gewapend met naïef optimisme tegen doemscenario's :P
Stop making sense

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: Preppen

Bericht door Woody » vr nov 23, 2018 8:02 pm

voodoo schreef: vr nov 23, 2018 11:45 am Ik heb mij gewapend met naïef optimisme tegen doemscenario's :P
Daar schijnen wel meer mensen in Den Haag last van te hebben... ;D
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Preppen

Bericht door voodoo » vr nov 23, 2018 8:14 pm

Mijn aanpassingsvermogen is ook ongekend.....
Stop making sense

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Re: Preppen

Bericht door criticz » za nov 24, 2018 12:20 pm

Als je je indenkt dat vrijwel al het betalingsverkeer elektronisch gaat, kun je daar best eenvoudig serieuze chaos veroorzaken.
Dat, ja. Dat realiseerde ik me door dat boek. Al helemaal als het op globaal niveau gebeurt. En: stroom en water zijn uiteindelijk ook afhankelijk van financiële stromen, dus vroeg of laat vervalt dat ook.

Niks mis met optimisme. Ik denk dat mijn ideaalbeeld van een coöperatieve, non-hiërarchische en duurzame samenleving ook getuigt van nogal wat optimisme :mrgreen: Maar omdat ik me ook realiseer dat die samenleving er nog niet zal zijn als ik morgen wakker word (of overmorgen), hou ik intussen ook rekening met minder prettige scenario's.

Over de waarschijnlijkheid van bewapende hordes: linksradicalen zitten net als vluchtelingen, mensen van kleur en moslims wel in een risicohoek. Je wil niet weten wat er aan doodsbedreigingen op internet voorbijkomt, inclusief allerlei onfrisse scenario's waarvan we toch echt hadden gezegd dat we dat nooit meer wilden. Nou weet ik ook wel dat het overgrote merendeel van de internettrollen niet als eerste de daad bij het woord zal voegen, maar als ik zo eens naar de beelden van afgelopen weekend kijk, dan denk ik, zo heel erg onwaarschijnlijk is het niet dat er op een gegeven moment knokploegen rondlopen.
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Preppen

Bericht door voodoo » za nov 24, 2018 4:14 pm

En als je nu zou stoppen met radicaal zijn, zou dat dan de reactie van de tegen-radicaal ook wegnemen?
Stop making sense

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Re: Preppen

Bericht door criticz » za nov 24, 2018 9:42 pm

En als vluchtelingen, mensen van kleur en moslims nou zouden stoppen met dat zijn, zou dat de tegenreactie wegnemen?
In een gezuiverde wereld waarin iedereen het scherpe en steeds smaller wordende randje van de geaccepteerde middenmoot loopt (geen idee waar zij die dat niet kunnen heen zijn, maar daar zullen vast wel 'oplossingen' voor zijn), zal het vast wel heel rustig zijn. :shock: Maar dat is niet de wereld waar ik voor sta.
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Preppen

Bericht door voodoo » za nov 24, 2018 10:54 pm

Dat ligt een stuk lastiger vrij radicaaltje, kleur laat zich niet kiezen, leven/geboren worden in een oorlogszône of anderszins geteisterd gebied ook niet. Geloof, welke soort dan ook, wil ik het niet over hebben, dat heeft de wereld de afgelopen eeuwen genoeg ellende gebracht.

Maar mijn vraag was intuitief en uit belangstelling, ik vraag me oprecht af hoe die intermenselijke dynamiek werkt.

En ga vooral door met waar je voor staat!
Stop making sense

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Re: Preppen

Bericht door criticz » zo nov 25, 2018 9:45 pm

xxx :-/
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Re: Preppen

Bericht door 2strokerob » ma nov 26, 2018 12:22 pm

Heb ook nog wat survival boeken liggen welke ik regelmatig lees..2 daarvan zijn SAS boeken waarvan eentje heet survival in je omgeving..staan goede tips in...ook in geweldadige situaties, kunnen zomaar in de stad voorkomen...en ja idd geen stroom geen geld en de rest :roll:
Fuel is what I burn!

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Re: Preppen

Bericht door Teevee » di dec 11, 2018 11:04 am

criticz schreef: do nov 22, 2018 8:54 pm ... had me niet gerealiseerd hoe een crisis in de financiële wereld een onmiddellijke impact zou hebben op het dagelijks leven.
Daar gingen we vanmorgen al bijna.
Landelijke pin storing, vooral bij benzinestations.

Ik was op weg naar Ridderkerk, wat spullen afgeven en daarna door naar kantoor in Arkel.
Twee keer geprobeerd te tanken zonder resultaat. Net genoeg benzine om naar Ridderkerk te komen, maar niet meer naar Arkel.

Na de spullen afgegeven te hebben met knikkende knieën naar de benzinepomp...

Jaaa, het werkt weer!

Toch bijna de maatschappij in zien storten, vanaf een benzinestation in Ridderkerk :mrgreen:
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Plaats reactie