Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door Teevee » zo apr 05, 2020 3:50 pm

Afgelopen week de garage maar eens opgeruimd, gisteren een oude game pc nieuw leven ingeblazen, nu de stoelbekleding van één van de Reliant stoelen aan het vervangen.
Helaas twee gebroken veren in de rugleuning dus waarschijnlijk eerst nieuwe bestellen in Engeland.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door voodoo » zo apr 05, 2020 3:53 pm

Rondje Engeland gecombineerd met RnS gaat ongetwijfeld niet door dit jaar, dus maar alvast op zoek naar alternatieven voor later dit jaar; wellicht dat ik aan het einde van de zomer naar de Wolfs Schanze (Oost Polen) rij. We zullen zien.
Stop making sense

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door JPi » ma apr 06, 2020 2:23 pm

Vandaag rondje westfriese omringdijk gedaan. Lekker weer en lekker rustig alweer 8)

@Woody; geen bollenveld, in bloei, gezien. Nog een weekje wachten mss.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door JPi » do apr 09, 2020 2:28 pm

Iedereen keurig op anderhalve meter van elkaar achter de pc of tablet??
Geen brommeraktiviteiten meer? Keurig hoor! :-=

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door voodoo » do apr 09, 2020 2:34 pm

Ja, hier gaat het werk door. Oh, de zegeningen van het ondernemerschap....... ;D
Stop making sense

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door JPi » do apr 09, 2020 3:47 pm

Ahh, maar je bent vast wel blij dat je een essentieel beroep hebt :mrgreen:

Hiero vrijwel elke dag met de brommert op pad. Uiteraard lekker asociaal met open uitlaten en hoog in de toeren lekker hard ende roeckeloosch langs voetgangers, racefietserts en bejaarden op die e-tweewielers. Alleen doordeweeks natuurlijk én over de mooiste smalle toeristische dijkweggetjes. In het weekend mag dat niet meer van de omwonenden. Krijgen sommigen nog fluimen uit onverwacht hoeck.. niets van dat alles met de yam.. In een ruime boog gaan ze eromheen, Als de dood dat er weer zo'n coronalijdende rijder aankomt die het gemuteerde griepvirus verder door het land gaat verspreiden. En bang zijn ze, dat zie je direkt aan het wit van het oog dat subiet vers rood wordt. Niet te vergeten de witte schuimkragen rond de tot dunne lijntjes samengetrokken, lippen.
Een roggel of een snif tussendoor doet ze helemaal verbleken en terugdenken naar vroegere tijden waarin dat zondermeer nog getolereerd werd. :-**
Hoesten in de elleboog onder het rijden is natuurlijk een gotspe, laat staan met zo'n afgekeurd mondkapje uit china, dus open dat vizier en hup verspreiden maar dat viruspakketje rna verpakt in wat eiwitten zoals gebruikelijk was als je wat snotterig rondreed. Mag ook al niet meer terwijl dat nakijken van zo'n fluim, tenminste als je het goed deed he, nou net 1 van de geneugten des levens was. :roll:

Wordt nog wat met die app als je lui gaat passeren.. Ding slaat ongetwijfeld op hol bij het passeren van deez of gene al dan niet vertoevend in groepsverband, als ze tenminste netjes ingevoerd hebben dat ze besmet waren. Kan je meteen doorrijden naar een meldpunt om getest te worden. Anoniem uiteraard.
Tismewat. :-z

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door voodoo » do apr 09, 2020 7:11 pm

U is lekker op dreef! :lol:
Stop making sense

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door JPi » vr apr 10, 2020 9:44 am

Ach, je doet es wat he. :mrgreen:

Hoewel een ernstige griepvorm liggen de cijfers nog altijd lager dan de reguliere griepgolf...(gem. 2000/jr oversterfte in NL alleen)
https://www.medicalfacts.nl/2015/10/01/ ... riepdoden/

Ondertussen sterven er ook 1300 tbc patienten wereldwijd per dag. Hoor je nooit wat over of was nooit een probleem. Veelal (hele) oude mensen of mensen met een ander fysiek probleem, ook bij de zgn gezonde mensen blijkt achteraf. Uiteraard heel vervelend voor familie vrienden enz. want het zal je maar overkomen maar dat is met elke griepgolf het geval.
Nu ligt alles onder het vergrootglas maar waarom? Wat is hier zo anders aan dan de jaren daarvoor?
Een bange burger is een brave burger, dat kan je dagelijks zien in de supermarkt en nu ook in het verkeer. :evil:

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door voodoo » vr apr 10, 2020 10:45 am

Tja, de absolute urgentie ontgaat mij ook enigszins. Kritisch zijn wordt niet gewaardeerd, fatalistisch blijkbaar wel?
Ondanks de berichten die onze media bereiken is corona een dikke, oude mannen ziekte (als in obees en/of 80+), voor die redding hoeft van mij de economie en de maatschappij niet ontwricht te worden.

De oversterfte door "gewone griep" ligt overigens op gemiddeld 4.000 per jaar. Het lijkt uit te maken of je cijfers van rivm of cbs gebruikt trouwens.

Verder hou ik mij wel netjes aan hetgeen heer Rutte c.s. van mij verwachten. Echt!
Stop making sense

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door JPi » vr apr 10, 2020 11:15 am

Ik dacht ik hou de aantallen wat laag :wink:

En ook hier wordt gewoon eea 'opgevolgd'. Je hebt ook weinig keus tenzij de portomonee érg dik is :roll:
Sommige maatregelen ontgaan mij volkomen maargoed.. je hebt zo heibel/boze blikken met deez of/en gene als je ook maar iets buiten hún beleving/invulling doet.
Het is net een neo religie.

Gelukkig blijven de xj's wél lief kijken :mrgreen:

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door voodoo » vr apr 10, 2020 8:52 pm

De vfr 750 in elkander geschroefd, technisch is ie weer oké!
Stop making sense

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door voodoo » vr apr 10, 2020 9:16 pm

hmm, ik moest ineens denken aan het nummer "government flu" van de dead kennedy's. I wonder why.
Stop making sense

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door magna » za apr 11, 2020 8:14 am

voodoo schreef: vr apr 10, 2020 10:45 am Tja, de absolute urgentie ontgaat mij ook enigszins. Kritisch zijn wordt niet gewaardeerd, fatalistisch blijkbaar wel?
Ondanks de berichten die onze media bereiken is corona een dikke, oude mannen ziekte (als in obees en/of 80+), voor die redding hoeft van mij de economie en de maatschappij niet ontwricht te worden.

De oversterfte door "gewone griep" ligt overigens op gemiddeld 4.000 per jaar. Het lijkt uit te maken of je cijfers van rivm of cbs gebruikt trouwens.

Verder hou ik mij wel netjes aan hetgeen heer Rutte c.s. van mij verwachten. Echt!
En daar ga je de fout in met je mening/conclusie/redenatie. Bijna de helft van de patiënten die in het ziekenhuis liggen, iig in regio Nijmegen zijn mannen (ja, dat dan weer wel, merendeel is man) tussen 25 en 65 met voorheen normale conditie/gezondheid. En dit is niet uit nieuwsberichten, maar uit ervaringen/contacten van mijn collega's die vrijwel dagelijks in deze ziekenhuizen werken.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door voodoo » za apr 11, 2020 10:16 am

Ach, ik heb verstand van bakstenen en jij van carbon. Dus gedragen we ons, grotendeels, zoals dat van ons gevraagd wordt.
Stop making sense

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -

Bericht door JPi » za apr 11, 2020 1:49 pm

Het blijkt ook dat er veel doden vallen onder mensen met een fysiek doch onbekend probleem, ook bij de zgn gezonde mensen blijkt achteraf.
De zgn. cytokinestorm zorgt bij hen voor grote problemen die voorheen niet tot uiting kwamen maar nu wel zoals bij de 12 jarige, de gezonde 16 jarigen, bij gezonde sporters enz. Medicijn gebruikers lopen ook verhoogde risico's zoals diabetici of zij die bloeddrukverlagers slikken. Heeft te maken met de zgn ACE-2 receptoren die daardoor volop ontstaan in het lijf. Mannen hebben die sws meer dan vrouwen en aziaten kennelijk nog meer dan westerlingen.
Wie kan tegenwoordig nog zeggen dat hij of zij volkomen gezond is? Wat is de norm daar voor heden ten dage en wie bepaald dat dan?
We kunnen het uiteraard wel dénken dat we gezond zijn :wink:

@ voodoo; mooi man en dus even stevig de handjes laten wapperen de afgelopen dagen :-/

Gesloten