Lidl

Motoren en onderdelen handel

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Lidl

Bericht door Dyrck » ma mar 10, 2008 8:33 pm

Vanaf 17 maart is het weer motorweek bij de Lidl.

FF een kleine waarschuwing:
Volgens een test in één van de bladen (MotoPlus of Promotor was het), zijn de meeste spullen niet veel soeps, de helmen schijnen echt net aan de normen te voldoen en tijdens de test te splijten.
Tja, het mag dan goedkoop zijn, maar m'n hersentjes zijn nog wel iets meer waard dan 40 euries (ook al zijn het er niet veel ;-) )
Olive is the New Black

Greenrat
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 73
Lid geworden op: zo mar 02, 2008 9:40 am
Locatie: Wijk en aalburg

Bericht door Greenrat » ma mar 10, 2008 9:19 pm

ik wilde bij de lidl gaan kijken voor een tanktas, weet niet of het wat bijzonders is.

Goedkoop is meestal duurkoop he.
I'am not crazy, it likes only

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » ma mar 10, 2008 9:36 pm

Volgens de test van Promotor is de winterjas een aanrader.
De helmen zijn zo-zo, beter niet dus.
Ik heb zo'n regenpak vorig jaar gekocht en de broek is ondertussen zo lek als een mandje. Jack daarintegen is goed (maar ook minder gedragen).
De intercom is wat lastig met opzetten (ongeveer zelfde schelpje als met rijles) maar werkt tot ± 80 km p/u wel. Ideaal voor toerritjes over de binnenwegen.
De acculaders zijn gewoon goed, het zijn geen snelladers maar ze werken wel. En als je zoals ik meer dan één motor hebt.....
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » ma mar 10, 2008 10:38 pm

Schijnt dat de tanktassen juist heel goed getest zijn.Regenpak 2 jaar geleden gekocht, was matig waterdicht en rits ging snel kapot.
Toen ook simpele communiecatiesetje ook gekocht , was handig met Ester achterop...maar ze had al snel haar eigen rijbewijs, is iets makkelijker.
Misschien dat ik het ondershirt eens ga proberen, als het er nog is , er is hier altijd een stormloop op die spullen maar gelukkig zitten er 3 vlakbij elkaar :roll:
MZlllls,Rob.
Fuel is what I burn!

Bone
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 93
Lid geworden op: zo aug 12, 2007 3:49 pm
Contacteer:

Bericht door Bone » di mar 11, 2008 8:59 am

Een mooi topic voor JUNKYARD......hihihihihi

Bone :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7192
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: Lidl

Bericht door magna » di mar 11, 2008 5:50 pm

Dyrck schreef:Vanaf 17 maart is het weer motorweek bij de Lidl.

FF een kleine waarschuwing:
Volgens een test in één van de bladen (MotoPlus of Promotor was het), zijn de meeste spullen niet veel soeps, de helmen schijnen echt net aan de normen te voldoen en tijdens de test te splijten.
Tja, het mag dan goedkoop zijn, maar m'n hersentjes zijn nog wel iets meer waard dan 40 euries (ook al zijn het er niet veel ;-) )
Sorry, maar dat is een gevalletje klepel en klok.
Ik heb zelf de promotor en de test met interesse gelezen.
Naar mijn mening is de "test" geschreven met als uitgangspunt van "zo deze helmen kunnen voor deze prijs onmogelijk aan de norm voldoen en dat gaan we à la Peter R is Vies ook ff aantonen ook.
De titel van het artikel allen al zeg: "LIDL helmen: zuivere koffie?"
Er viel zeker wat aan te merken op de helmen, maar dat was voornamelijk geneuzel in de marge in de trant van "dit keurmerkje hier staat op een stickeretje, terwijl het officieel ingegraveerd moet staan" en "de vizieren hebben apart in een ander land de keuringstest ondergaan als de rest van de helm"
De helmen haalden WEL DEGELIJK de europese ECE keuringsnorm (oke, maar nét, maar haalden het wel), maar haalden niet de zwaardere Amerikaanse SNELL norm welke op een andere wijze getest wordt. En waar overigens (zo valt tussen de regels te lezen) diverse gerenommeerde merken mee door de mand zouden vallen.
En dit alles wordt dan in het eigen testcentrum van een (dure) helmfabrikant gedaan, welke terloops de gelegenheid wordt gegeven om zich op de borst te kloppen van "kijk, WIJ maken helmen die de volgens ons veel noodzakelijkere SNELL-norm wel halen" :-* :-*
Dan wordt er voor in het blad nog gesuggereed dat het artikel over de LIDL-motorspullen in het algemeen gaat en in het artikel wordt er 4 pagina's doorgezaagd over de ECE test op de helmen en hoe onvolledig deze test eigenlijk is en worden (een paar van) de overige artikelen in een halve pagina ff afgeraffeld. >:)
We hadden het pas over gemanipuleer door de media, dit vind ik er ook een voorbeeld van.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » di mar 11, 2008 6:16 pm

Ik rij al jaren met een goedkope helm uit een of ander goedkoop aziatisch land.Staat een E merk in en ik probeer niet op mijn plaat te gaan :D
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

Gebruikersavatar
de vlieger
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1589
Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
Contacteer:

Bericht door de vlieger » di mar 11, 2008 8:01 pm

de regenpakken zijn van dezelfde kwaliteit als deze van den aldi (verleden jaar 1 gekocht) wegwerptroep!!!
AfbeeldingAfbeelding
Een hoop Amigo's!!!

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » wo mar 12, 2008 12:16 am

de vlieger schreef:de regenpakken zijn van dezelfde kwaliteit als deze van den aldi (verleden jaar 1 gekocht) wegwerptroep!!!
maar ik vind regen OOK wegwerpweer
camperproleet

Bone
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 93
Lid geworden op: zo aug 12, 2007 3:49 pm
Contacteer:

Bericht door Bone » wo mar 12, 2008 9:02 am

Zo..wij zien ons maandag bij de Lidl.

Bone :lol:
Laatst gewijzigd door Bone op vr mar 28, 2008 7:01 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Greenrat
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 73
Lid geworden op: zo mar 02, 2008 9:40 am
Locatie: Wijk en aalburg

Bericht door Greenrat » wo mar 12, 2008 5:16 pm

We gaan eens kijken wat het is ja,

Een tanktas is altijd makkelijk.
I'am not crazy, it likes only

profiteur
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 582
Lid geworden op: do sep 06, 2007 12:28 pm
Locatie: land van waas
Contacteer:

Bericht door profiteur » wo mar 12, 2008 8:08 pm

kweet nie oft altijd slecht is .Heb al twee elefanten gedaan met een motorbroek van de lidl en al verschillende regenbuien getrotseerd ,en
nog geen lekje gehad en ook geen kou dus voor mij is het een goede broek.
ook al een lidl regenpak gekocht daar voor de zomerse regenbuien en deze is ook oke bevonden. ben wel vooral weekend rijder maar als iets 800km aan een stuk voldoet ist voor mij goe.

ThreewheelFrans
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 66
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:05 am
Locatie: Herberg het Ijzeren Paard, Simpelveld, ZuidLimbabwe

Bericht door ThreewheelFrans » vr mar 14, 2008 12:43 pm

1) de Aldi is de Lidl niet (worden hier door elkaar gehaald)
2) meestal redelijk goeie spullen bij de Lidl (Aldi weet ik niet), maar dan ook niet echt biliger dan bv in webshops.
3) ipv motor-regenpak voor de winter een vischpak gekocht bij de Lidl, voor een krats, goed waterdicht en warm ook nog! (rij redelijk veel, Amsterdam-Simpelveld v.v.)

groet
3wf
dat zeg ik toch...................
laten we nou eerst maar 's 'n flink stukkie gaan rije
en
dan daarna een drinkie doen en misgien 'n pretsigaar

www.ijzerenpaard.nl

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » vr mar 14, 2008 1:33 pm

profiteur schreef:kweet nie oft altijd slecht is .Heb al twee elefanten gedaan met een motorbroek van de lidl en al verschillende regenbuien getrotseerd ,en nog geen lekje gehad en ook geen kou dus voor mij is het een goede broek.
ook al een lidl regenpak gekocht daar voor de zomerse regenbuien en deze is ook oke bevonden. ben wel vooral weekend rijder maar als iets 800km aan een stuk voldoet ist voor mij goe.
Omdat ik dagelijks motor rijdt, en dus bij iedere bui die Lidl-broek aan heb gedaan, ist-ie een beetje op de proef gesteld en lek gegaan.
Draag nu weer m'n Motoport-regenoverall. Die gaat langer mee. Kost ook iets meer....
800 km is voor mij één maandje woon-werk. En we hebben maar een paar buitjes gehad deze winter toch?
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Rocky Horror
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 189
Lid geworden op: za mar 01, 2008 12:10 pm
Locatie: Roeselare

Bericht door Rocky Horror » ma mar 17, 2008 8:17 pm

hmm ik heb die handschoenen van 10€ gekocht, en daar heb ik (nog) geen klachten van. maar ik rijd dan ook nog niet met een moto :evil:
Fast and loud, punk and proud!

Plaats reactie