advies

Op verzoek, aangezien de halve club zich op de zijspannen lijkt te hebben gestort.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

smokey
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 67
Lid geworden op: di aug 21, 2007 7:59 pm
Locatie: heino

advies

Bericht door smokey » di nov 27, 2007 6:31 pm

hallo ik zag een zijspan staan op marktplaats,te koop in kampen,het is een dnepr k-750 bj 1974,kan iemand mij hier iets over vertellen voordat ik tot evt handelingen over ga,kweet namelijk niet of de vr prijs redelijk is e.d ,zou namelijk mn eerste spannetje worden.
bvd .
greetz

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » di nov 27, 2007 7:26 pm

Ik rijd zelf geen Ural of Dnepr. Een kennis van mij zweert bij het merk, en zou het liefst zo'n blok in een BMW bouwen om te bewijzen dat het goed spul is. Ikzelf zou liever een BMW-blok in een Ural of Dneprframe hangen. De looks vind ik fantastisch, maar ik zelf zou twijfelen aan de kwaliteit. Zeker als ik kijk dat Gossie (de importeur) nieuwe motoren eerst moet modificeren, geeft aan dat ze standaard niet super zijn. Na de modificatie schijnen ze al een stuk beter te zijn.

Misschien dat er op internet vergelijkingstests zijn die op de kwaliteit ingaan. En als ik eerlijk ben, de motor op Marktplaats komt uit 1974. Als deze nu nog steeds, zal de motor wel in orde zijn.

Redpigeon
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2892
Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
Locatie: ergens langs de Rijn

Bericht door Redpigeon » di nov 27, 2007 7:43 pm

Er staat nu ook een Yamaha XS1100 EML span voor €1500,- op marktplaats te koop
daar heb joe misschien (als je wilt rijden) meer aan

mzzl.REDP.
gespannfahrer

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » di nov 27, 2007 7:55 pm

Kheb afgelopen weekend nog met een paar Ural piloten staan praten. Een van die piloten had 5 jaar geleden een nieuwe ural gekocht bij Gossie en in die 5 jaar 12000km gereden. Waarom niet meer? Omdat ie de hele tijd stuk was!

Nu na 5 jaar en talloze reparaties (lang niet allemaal onder garantie) is het ding redelijk betrouwbaar.

Mooiste voorbeeld: motor opgehaald (nieuw!) en binnen 40km een gat in een van de zuigers!

Maar ach, ze zijn wel leuk.

Steek anders je licht eens op bij www.udcn.nl

En misschien valt het allemaal wel mee. Mijn MZ heeft ook niet de naam betrouwbaar te zijn en dat valt in de praktijk ook reuze mee.

gr. voodoo (die zelf echt geen Ural gaat kopen)
Stop making sense

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5078
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » di nov 27, 2007 8:00 pm

Bij nieuwe Urals wordt inderdaad aangeraden de blokken meteen uit elkaar te trekken. Om alle lagers door fatsoenlijke kwaliteit te vervangen en her en der nog wat bramen te verwijderen.
Als ze al een tijd rondrijden is dat met een beetje geluk al gebeurd. Maar buiten dat zijn het motoren om voor de hobby te hebben, als je regelmatig wat te klussen wil hebben, niet als dagelijks vervoer.

[edit]
Ik zou zonder twijfel voor die XS gaan. Vet!
http://link.marktplaats.nl/131622393
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7192
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » di nov 27, 2007 8:08 pm

Heeeeeeeeeeeeel gaaf masjien om zo te zien :kwijllllllll:
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » di nov 27, 2007 8:25 pm

staat ook een beemer voor weinig :P
camperproleet

smokey
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 67
Lid geworden op: di aug 21, 2007 7:59 pm
Locatie: heino

Bericht door smokey » di nov 27, 2007 8:32 pm

ok thanx ben al een stukkie verder de dnepr komt dus niet zo heel best uit de bus,ik hoef dus geen sleutelbak (zo,n een heb ik al gehad shovelhead 1977) het liefst gewoon rijen natuurlijk gelukkig ben ik nog orienterende.nu is mijn ervaring met japans wel goed rijd nu ook een gs zonder echte grote problemen,ik kijk nog ff rond.

Gebruikersavatar
Captain Krimson
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 963
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:08 pm
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Captain Krimson » di nov 27, 2007 11:59 pm

voodoo schreef: En misschien valt het allemaal wel mee. Mijn MZ heeft ook niet de naam betrouwbaar te zijn en dat valt in de praktijk ook reuze mee.

gr. voodoo
inderdaad, dat valt in praktijk best wel mee, ze doen het wekenlang.

groetjes Captain Krimson
tevens groeten van een gemeen grijnzende King Hulsson
[bluesbrother-mode] "are you a mechanic?" "no m'am, I'm a musician" [/bluesbrother-mode]

Gebruikersavatar
de vlieger
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1589
Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
Contacteer:

Bericht door de vlieger » wo nov 28, 2007 12:09 am

als je zonder zorgen wil rijden, handen af van russisch spul!!!!! (behalve vodka dan mischien :roll: )
AfbeeldingAfbeelding
Een hoop Amigo's!!!

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » wo nov 28, 2007 12:17 am

de vlieger schreef:als je zonder zorgen wil rijden, handen af van russisch spul!!!!! (behalve vodka dan mischien :roll: )
zou ik eerlijk gezegd ook mijn handen af laten tijdens het rijden :lol:
camperproleet

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » wo nov 28, 2007 8:05 am

Haha weer een Oostblok topic...tjaaaaa :roll: ..sommigen willen niet dood op een Oostblokker gevonden worden..maar ja geldt ook voor H-D :lol:
Ik denk (of eigenlijk is mijn ervaring) dat ze niet aan de Japanners kunnen tippen,(geldt ook voor Amerikaan). Maar met een goede preparatie kunnen ze zeker heel betrouwbaar zijn.Aangezien een Ural/Dnepr een viertakt is en dus meer onderdelen heeft dan een tweetakt kan er ook meer kapot gaan..zeker als ook bekend is dat ze in de fabriek ook wel eens vergeten onderdelen te harden bv.
Ik zou zeggen..als je( eerst )niet wilt/kunt sleutelen: geen Oostblok kopen maar voor iets meer geld een Jap of Beemer .
MZlls,Rob.
Fuel is what I burn!

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo nov 28, 2007 8:33 am

Zelfs voor een 'niet-zijspan' liefhebber ziet dit er strak en goed uit.. :shock: En idd zo te zien voor weinig.. :!:

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » wo nov 28, 2007 2:45 pm

Captain Krimson schreef:
voodoo schreef: En misschien valt het allemaal wel mee. Mijn MZ heeft ook niet de naam betrouwbaar te zijn en dat valt in de praktijk ook reuze mee.

gr. voodoo
inderdaad, dat valt in praktijk best wel mee, ze doen het wekenlang.

groetjes Captain Krimson
tevens groeten van een gemeen grijnzende King Hulsson
Ja, en dan vallen de kosten per week nog gunstig uit, ten opzichte van een japanner :twisted:
Stop making sense

Gebruikersavatar
Captain Krimson
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 963
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:08 pm
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Captain Krimson » wo nov 28, 2007 6:57 pm

voodoo schreef:
Captain Krimson schreef:
voodoo schreef: En misschien valt het allemaal wel mee. Mijn MZ heeft ook niet de naam betrouwbaar te zijn en dat valt in de praktijk ook reuze mee.

gr. voodoo
inderdaad, dat valt in praktijk best wel mee, ze doen het wekenlang.

groetjes Captain Krimson
tevens groeten van een gemeen grijnzende King Hulsson
Ja, en dan vallen de kosten per week nog gunstig uit, ten opzichte van een japanner :twisted:
ten opzichte van een italiaan zowiezo :-D

groetjes Captain Krimson
tevens groeten van King Hulsson die staat te schreeuwen dat hij al een jaar probleemloos rondrijdt voor een totaal aan kosten van twee kratten bier, vijf voetballen wat benzine en wat olie!!!!!...... en da's inclusief aanschaf!!!!!........ dat communisten lui zijn!!!!!!... en begin al helemaal niet over Italianen!!!!!!!..... en vrouwen!!!!!!!!!....... en.... hier onderbreek ik hem toch maar even.....
[bluesbrother-mode] "are you a mechanic?" "no m'am, I'm a musician" [/bluesbrother-mode]

Plaats reactie