Moto Guzzi's

Nieuwe creaties en andere bezienswaardigheden

Moderators: Goos, Woody, Teevee

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » di jul 17, 2007 8:50 am

Hij vind Guzzi inderdaad niet zoveel. Hij is weg van Rossi, en wilt een Yamaha racer. En als ik dan begin dat dat een mooie basis is voor een ratbike, dan verklaart hij mij voor gek. Maar ook het voorstel dat wij later samen op oude Guzzi's gaan racen, vind hij ook niks.
Radt, Ratter, Ratst.

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di jul 17, 2007 12:33 pm

rADt schreef:Hij vind Guzzi inderdaad niet zoveel. Hij is weg van Rossi, en wilt een Yamaha racer. En als ik dan begin dat dat een mooie basis is voor een ratbike, dan verklaart hij mij voor gek. Maar ook het voorstel dat wij later samen op oude Guzzi's gaan racen, vind hij ook niks.
Dat verandert wel als hij zelf een R1/R6 gaat kopen, of wat er tegen die tijd te koop is. En dan nog de eerste ketting/tandwielen set, iedere 7.000 km nieuwe achterband....dan z'n eerste grote beurt.....
En dan blijkt dat racen op een ouwe Guzzi minder kost en zeker net zoveel lol oplevert! Bovendien kan je alles nog zelf doen.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » do sep 06, 2007 1:06 pm

Kben van de week nog serieus bezig geweest om een Guzzi California erbij te kopen. Koste echt geen drol. Was goedkoop, en licht verbouwd. Dus ideaal voor mij. De meeste Guzzirijders willen toch alleen maar origineel.
Mijn vriendin wilde de motor ook graag zodat zij hem in beslag kon nemen. Nu pakt ze immers meestel mijn motor.
Maar ... is iemand mij net voor. En die heeft hem natuurlijk gekocht. Balen. Ik had hem er best bij willen hebben.
Radt, Ratter, Ratst.

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » di okt 02, 2007 3:31 pm

Van het weekend op een feestje werd de Guzzi ratbike uitgebreid bewonderd. Veel interesse, en het leek gemeend. Ik moest veel uitleg geven. Tevens werd er weer gesproken over de ratbike die ze laatst ook hadden zien rijden. "Die bestuurder had zo'n masker voor", dus Wiets, je bent weer opgevallen.
Radt, Ratter, Ratst.

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » di okt 09, 2007 8:13 pm

Na al dat Guzzi-gepreek baal ik nu ontzettend van het merk. Zoals sommige weten, heb ik 2 maanden geleden mijn rempedaal gebroken van mijn Centauro. Ik vond het vandaag toch eens tijd om na te gaan hoe ver het met de levering er van was. Blijkt het pedaal gewoonweg niet leverbaar te zijn. Hallo, we praten over een motor uit 2001. En nu al een onderdeel niet leverbaar. Lekker, heb ik dus een motor, maar kan mijn achterrem niet gebruiken. Kort gezegd ben ik een beetje pissig op de onderdelenvoorziening van Guzzi.
O ja, ze konden eventueel wel een rem-/schakelset van een V11 om proberen te bouwen. Alleen komt er dan minimaal 250 euro extra bij aan kosten.
Radt, Ratter, Ratst.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di okt 09, 2007 9:24 pm

Lekker dan! :evil:

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di okt 09, 2007 9:51 pm

Koop je een motor van (nieuw) ruim 30 ruggen en dan is het rempedaal niet meer leverbaar....
Slechte beurt van Moto Guzzi.....dat je een kleine fabrikant bent en niet alle onderdelen op voorraad hebt, oke.
Maar een rempedaal is zo een onderdeel wat wel eens sneuvelt bij een onvrijwillige schuiver of door simpelweg omvallen.
En dan niet meer leverbaar????? Raar, heel raar.
En bijzonder vervelend als je zo'n Centauro hebt...
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » di okt 09, 2007 10:03 pm

Het was geloof ik wel een hol stuk gietwerk, kan je niet opvullen met een stuk staal en vastzetten met bouten? Niet mooi maar kan je wel weer remmen,succes,mzzls,Rob.
Fuel is what I burn!

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » di okt 09, 2007 11:54 pm

of iets van een ander merk oid ?
camperproleet

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » wo okt 10, 2007 5:26 am

Lamers (GUZZI DEALER ) die ook tweedehands heeft.
Of motorsloop.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » wo okt 10, 2007 6:48 am

Anders dat nieuwe apparaat inruilen voor een leuke belastingvrije Guzzi.... :shock: :wink: :lol: ,mzzzls,Rob.
Fuel is what I burn!

Gebruikersavatar
Captain Krimson
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 963
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:08 pm
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Captain Krimson » wo okt 10, 2007 11:33 am

Met Lamers (TLM) heb ik persoonlijk erg slechte ervaringen, maar dat kan toeval zijn, anderen kunnen goede ervaringen hebben.

groetjes Captain Krimson
tevens groeten van King Hulsson die meent dat je met Guzzi's per definitie slechte ervaringen zult hebben, hij zegt de naam Mrs. Wooten in dit verband niet te noemen.....
[bluesbrother-mode] "are you a mechanic?" "no m'am, I'm a musician" [/bluesbrother-mode]

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » wo okt 10, 2007 3:00 pm

2strokerob schreef:Het was geloof ik wel een hol stuk gietwerk, kan je niet opvullen met een stuk staal en vastzetten met bouten? Niet mooi maar kan je wel weer remmen,succes,mzzls,Rob.
Dat is dan een mooi startpunt voor het verratten van de centauro :twisted: :twisted:

(ach, mooi is een centauro toch al niet, dus Ad: leef je uit)

gr. voodoo (die al jaren een guzzi wil maar het niet aandurft en nu door de guzzioot onder ons bevestigd ziet dat dat niet voor niks is)

In ieder geval zucces met de queste voor het vinden van een rempedaal
Stop making sense

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » do okt 11, 2007 12:29 pm

Het pedaal is niet leverbaar in Nederland. Niet bij de groe Guzzi-dealers, en ook niet bij de 2e-hands zaak. In Duitsland is vaak meer mogelijk.

Natuurlijk wel uitgebreid gegoogeld en meerdere Centauro's gezien met een andere rem-/schakelset. Lijkt inderdaad van een V11 afkomstig te zijn. Is dus wel iets mogelijk. Alleen kost veel meer. Dus even afwachten wat de importeur aanbiedt.

De importeur neemt het volgens zijn antwoord wel hoog op. Zij heeft cotnact opgenomen met Italie en kregen daar inderdaad hetzelfde antwoord: Niet leverbaar, en geen directe oplossing. Er schijnen al diverse mailtjes naar Italie uit gegaan te zijn.
Op het moment dus nog geen concrete oplossing, mar ze zijn er mee bezig. Dus nog even afwachten.
Radt, Ratter, Ratst.

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » do okt 11, 2007 1:06 pm

En ondertussen gewoon lekker rijden met dat lieve caferacertje van jeals je em nog niet verkocht hebt...vind ik nog mooier ook dan dat nieuwe gedro...machine 8) ,mzzzzls,Rob.
Fuel is what I burn!

Plaats reactie