Rattûhspan in wording....
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Rattûhspan in wording....
Goed, men neme een bakkie en gaat er dan pas een motor bij zoeken.
Nu had ik er nog eentje onder een zeiltje staan die op zich wel geschikt is, ware het niet dat het ding daar al 5 jaar staat weg te rotten. Om sentimentele redenen nooit weg gedaan. De motor kreeg ik toen al niet meer aan de praat (ik verdenk een eikelige buurman en soda), dus deze week een ander blok kunnen scoren.
Inmiddels zit de olie en vet weer diep in de poriën van mijn handen en loop ik tegen de eerste problemen aan. Zoals een rotte framebuis.
Nu kan ik ergens een compleet frame kopen voor veel te veel geld, maar behalve dat ene stukkie heb ik er verder niks aan.
Tenzij..... ik het kan gebruiken om een subframe te maken. Maar daar heb ik dus nog geen verstand van. En er zal gelast moeten worden, want een pijpenbuiger heb ik niet.
Hoe dik moet de pijp van een subframe zijn voor een stevig span? Is het te doen om zelf te maken?
Laatst gewijzigd door Vleer op do mar 31, 2016 9:10 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
Jeeehh, na 3 jaar ipad sinds kort weer in het bezit van een echte laptopcomputerpcdinges! Met andere woorden, ik kan weer iets met plaatjes doen!
Oh ja en iets met zijspannen.
Nou, zo zou het moeten worden ongeveer:
Beetje breed, maar wel lekker.
Tot dit punt ging het nog wel voorspoedig:
Framebuisje toch nog ergens weten te scoren, maar veel verder als dit is het nog niet gekomen:
Alle remklauwen zitten muurvast, rempomp naar de klote, nieuwe banden, nieuwe accu, nieuwe dit, nieuwe dat en de winter was in aantocht. Gezegend zijn degenen met eenen verwarmden sleutel-entourage.
Zeil erover, in het voorjaar zien we wel weer verder.
Oh ja en iets met zijspannen.
Nou, zo zou het moeten worden ongeveer:
Beetje breed, maar wel lekker.
Tot dit punt ging het nog wel voorspoedig:
Framebuisje toch nog ergens weten te scoren, maar veel verder als dit is het nog niet gekomen:
Alle remklauwen zitten muurvast, rempomp naar de klote, nieuwe banden, nieuwe accu, nieuwe dit, nieuwe dat en de winter was in aantocht. Gezegend zijn degenen met eenen verwarmden sleutel-entourage.
Zeil erover, in het voorjaar zien we wel weer verder.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
Dat is dan nu ongeveer.
Me een beetje zorgen makend om de power die je nodig hebt om een bak jaren 60 polyester voort te sleuren, kwam er opeens een maatje motor groter voorbij op het forum. Et voila, daar had ik ineens 100cc meer tot mijn beschikking.
En het goede nieuws is: hij rijd al!
Nu krijg ik even geen plaatje uit mijn ipad naar de pc, maar kijk maar even bij gl1200 te koop topic.
Afijn, ik moet nu serieus over een zijspanframe na gaan denken....
Me een beetje zorgen makend om de power die je nodig hebt om een bak jaren 60 polyester voort te sleuren, kwam er opeens een maatje motor groter voorbij op het forum. Et voila, daar had ik ineens 100cc meer tot mijn beschikking.
En het goede nieuws is: hij rijd al!
Nu krijg ik even geen plaatje uit mijn ipad naar de pc, maar kijk maar even bij gl1200 te koop topic.
Afijn, ik moet nu serieus over een zijspanframe na gaan denken....
Laatst gewijzigd door Vleer op wo mar 30, 2016 9:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
Hé zeikerds niks aan de hand. Ik heb alleen wat kuipdelen er af gehaald om deskundig en nauwgezet de scheuren te repareren met een kwak epoxyplamuur. Ik heb niet aan het blok gezeten, dus hij zou het nog moeten doen als het er weer op zit.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
Heb ik wel even aan gedacht, maar ik hou het liever in de zwaardere uitvoering, gezien het gevaarte wat ie mee moet sleuren straks. Ik vind 'm nu al wat slapjes aan de voorkant aanvoelen en waarschijnlijk moet ik de remmerij en voorwiel dan ook aanpassen. Een 1100 is inderdaad ook alweer 2 mm dikker.
Ik moet sowieso nog kijken of ik gelijk voor de autovelgen ga of niet. Moet dan weer net tussen zo'n vorkje passen. Maar mocht er een schommelvorkje voor een 1200 langs komen zal ik niet nalaten daar mee te beginnen.
Ik moet sowieso nog kijken of ik gelijk voor de autovelgen ga of niet. Moet dan weer net tussen zo'n vorkje passen. Maar mocht er een schommelvorkje voor een 1200 langs komen zal ik niet nalaten daar mee te beginnen.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.