Gene RaT maar stoere Survival Bike
Geplaatst: ma apr 30, 2012 7:57 pm
Ben al even bezig met het uitwerken en ontwerpen van een wel héél stoere BMW R100GSPD. Eenmaal klaar wordt het beestje onder het doopvond genaamd als "R1070 GS ex PD (ex voor Extreme)
Voor alle duidelijkheid, dit is absoluut géén low-budget project, en het bouwen ervan doe ik niet zelf maar laat ik over aan specialisten ter zake. Daarom gebeurd de bouw bij Her Doctor "BMW Boxer Toko" in Ysselstein.
De uitwerking van het project op papier is helemaal van mijn hand, en al doende kwam ik toevallig uit op volgende mooie aanbieding die al héél veel van de opties had die ik wel wou op mijn motor
Dit was een ombouw tot pure dirtbike, maar véél te veel bling bling voor mij, en ook niet echt wat je een SUV-Bike kon noemen. Wat hij wel het kopen waard maakte was het volgende:
- Gletter BMW Frame met R1100 achterbrug ombouw
- WP USD Voorvork
- Siebenrock 1070cc ombouw met groot carter en snelle nokkenas
- Gearbox met korte 1 en lange 5
Beestje heeft amper 500 km gelopen na de ombouw, dus eigenlijk in fonkelnieuwe toestand
Voor mij is het de bedoeling een betrouwbare reismotor te bouwen, en dit natuurlijk in een MAT zwarte uitvoering
Na slopen van alles wat niet meer van dienst gaat worden, zijn we begonnen met stelselmatig aan- en opbouwen
Onderstaande foto laat al eens zien hoe het bekt met grote tank en duozadel
Stuur vervangen door GS-stuur met controllers van een 1150, zo heb ik hydrolische koppeling, extra schakelaars voor dashboard en alles aan het stuur ipv verspreid over de moto.
Lage uitlaat en verstevigd achterframe om de koffers mooi strak langs het zadel te krijgen (ik weet het zonder koffers ziet het er niet uit)
Voor de koeling tijdens warme dagen in de bergen waar het beestje hard moet werken, worden er links en rechts naast de tank 2 R1100R oliekoelers geplaatst natuurlijk in combinatie met een thermostaat om op koudere dagen toch de temperatuur op pleil te houden.
Ben ook al eens een beetje aan het fotoshoppen geweest, en zo moet ie ongeveer worden met dit als dashboard
Zodra er meer foto's zijn zal ik ze hier posten met de nodige uitleg, en eenmaal klaar ga ik er volgens mij jaren plezier van hebben
Voor alle duidelijkheid, dit is absoluut géén low-budget project, en het bouwen ervan doe ik niet zelf maar laat ik over aan specialisten ter zake. Daarom gebeurd de bouw bij Her Doctor "BMW Boxer Toko" in Ysselstein.
De uitwerking van het project op papier is helemaal van mijn hand, en al doende kwam ik toevallig uit op volgende mooie aanbieding die al héél veel van de opties had die ik wel wou op mijn motor
Dit was een ombouw tot pure dirtbike, maar véél te veel bling bling voor mij, en ook niet echt wat je een SUV-Bike kon noemen. Wat hij wel het kopen waard maakte was het volgende:
- Gletter BMW Frame met R1100 achterbrug ombouw
- WP USD Voorvork
- Siebenrock 1070cc ombouw met groot carter en snelle nokkenas
- Gearbox met korte 1 en lange 5
Beestje heeft amper 500 km gelopen na de ombouw, dus eigenlijk in fonkelnieuwe toestand
Voor mij is het de bedoeling een betrouwbare reismotor te bouwen, en dit natuurlijk in een MAT zwarte uitvoering
Na slopen van alles wat niet meer van dienst gaat worden, zijn we begonnen met stelselmatig aan- en opbouwen
Onderstaande foto laat al eens zien hoe het bekt met grote tank en duozadel
Stuur vervangen door GS-stuur met controllers van een 1150, zo heb ik hydrolische koppeling, extra schakelaars voor dashboard en alles aan het stuur ipv verspreid over de moto.
Lage uitlaat en verstevigd achterframe om de koffers mooi strak langs het zadel te krijgen (ik weet het zonder koffers ziet het er niet uit)
Voor de koeling tijdens warme dagen in de bergen waar het beestje hard moet werken, worden er links en rechts naast de tank 2 R1100R oliekoelers geplaatst natuurlijk in combinatie met een thermostaat om op koudere dagen toch de temperatuur op pleil te houden.
Ben ook al eens een beetje aan het fotoshoppen geweest, en zo moet ie ongeveer worden met dit als dashboard
Zodra er meer foto's zijn zal ik ze hier posten met de nodige uitleg, en eenmaal klaar ga ik er volgens mij jaren plezier van hebben