Pagina 1 van 5

project kansloos

Geplaatst: vr mar 23, 2012 8:49 pm
door scrapdad
In het forum algemeen heb ik mij al voorgesteldhttp://www.rataplan-ratbikeclub.nl/foru ... php?t=2288 en een paar foto's van mijn fiets laten zien.
Hier wil ik eigenlijk een beetje de voortgang laten zien. Misschien leuk voor anderen.

Afbeelding

De achterkant is ingekort en weer verstevigd met een brugje.

Afbeelding


Uit een afvalcontainer heb ik een stuk plaatwerk gehaald en daar ben ik nu een sidemount van te maken.

Afbeelding

Afbeelding


Het volgende deel wordt een nieuwe 4 in 1 collector voor de uitlaat lassen. Ik heb nog een eind steigerbuis liggen dus die moet verzaagd en verlast worden.

Uiteindelijk moet er een handversnelling en een voetkoppeling op komen.
maar zover ben ik nog niet.

wordt vervolgd.

Geplaatst: vr mar 23, 2012 9:50 pm
door magna
maak de beugel van je sidemount dik/stevig genoeg, anders ben je je plaat zo kwijt. Zo aan je achterbrug krijgt deze VEEL trillingen en klappen te verwerken.

Geplaatst: vr mar 23, 2012 11:16 pm
door 2strokerob
Leuk projekt...alleen voor de voetkoppeling heb ik geen begrip maar het is wel uitgagend zo..succes.
MZlllsss,Rob.

Geplaatst: za mar 24, 2012 2:36 pm
door rADt
Altijd leuk als je je vorderingen van je project laat zien.

In elk geval veel succes.

Geplaatst: za mar 24, 2012 9:06 pm
door scrapdad
Het lassen van dunne plaat met een lastrafo valt nog niet mee.
Nou popnagels erbij en dan blijft de nummerplaat hopelijk wel zitten.

Geplaatst: ma mar 26, 2012 12:00 pm
door kaiman
scrapdad schreef:Het lassen van dunne plaat met een lastrafo valt nog niet mee.
Nou popnagels erbij en dan blijft de nummerplaat hopelijk wel zitten.
ponagels heb ik slechte ergvaringe mee,verlies de door de trillingen maar kan je door dikke tirips onderweg weer vervangen
:mrgreen:

Geplaatst: ma mar 26, 2012 9:11 pm
door Woody
Mijn sidemount is van staal, wat niet meegeeft als je met je scheenbeen er tegenaan loopt.
Dat heeft de vorige eigenaar zo gemaakt en hij zal ongetwijfeld een heel goede reden gehad hebben om het zo te maken.

Geplaatst: ma mar 26, 2012 10:08 pm
door scrapdad
Ik heb vandaag even boodschappen gedaan bij de oud ijzerboer.
Daar vond ik weer een boel inspiratie (13 kg €2,60 :D)

Afbeelding
Ook vond ik iets dikkere plaat, 2mm dat last iets beter. Ik heb dus toch maar een nieuwe sidemount gemaakt want de eerste schaam ik me toch te erg voor. Deze is ook iets sterker.

Afbeelding

Ach ja, het blijft Croma

Geplaatst: di mar 27, 2012 7:14 am
door rADt
Ziet er nu al rattig uit!

Geplaatst: di mar 27, 2012 7:07 pm
door Rat
Zit die oudijzerboer nog altijd aan de Havenkade??

Geplaatst: di mar 27, 2012 7:35 pm
door scrapdad
Ik zei een beetje denigrerend oudijzerboer maar eigenlijk is het een keurig recyclebedrijf in Assen.
Gisteren ben ik nog even bezig geweest met de schakelaars op het stuur en ik zeg dit niet gauw van mijzelf maar ik ben geniaal. :oops:
Omdat ik zo weing mogelijk schakelaars op het stuur wil hebben heb ik het binnenwerk van de richtingaanwijzer schakelaar overgezet van de linker naar de rechterstuurschakelaar op de plaats van de lichtschakelaar. De dodemansknop wordt nu de grootlichtschakelaar en de startknop wordt de claxon.
De rest komt onder het zadel.
Vandaag weer verder gegaan. De nieuwe sidemount gemonteerd en beugels in het frame gelast om de accu wat verder naar de links te kunnen hangen,
dan is er rechts ruimte voor het electrisch geneuzel.

Afbeelding


Afbeelding

Geplaatst: wo mar 28, 2012 11:32 am
door Woody
Zit die kentekenplaathouder met één of twee bouten vast? Of heb je iets van een halve-maan-stuk wat om de achterbrug heen valt?
Die achterbrug gaat behoorlijk tekeer op oneffen wegen en je zult niet de eerste zijn die een vastgeboute kentekenplaathouder verliest.....
De mijne zit vastgelast aan de achterbrug, dusdanig dat de as er uiteraard wel uit kan. :wink:

Geplaatst: wo mar 28, 2012 12:03 pm
door scrapdad
Hij zit onder de bout van de as en er zit een beugel om de kettingspanner heen, zeg maar na de as. Dus hij kan eigenlijk niet meer bewegen.

Geplaatst: zo apr 01, 2012 6:28 pm
door scrapdad
Gisteren even naar Hardenberg geweest, boodschappen gedaan.

Afbeelding

vier luchtfiltertjes voor een euro per stuk, een stuur voor een tientje en nog wat klein spul.
Maar wat was het koud. wel een paar mooie ratten op de parkeerplaats gezien.

Vandaag weer verder geklust. Het stuur gemonteerd, het balhoofd weer soepel gemaakt en de carbs met de nieuwe luchtfilters gemonteerd.
Waarschijnlijk is mijn hoofdremcilinder lek want ik krijg de voorrem niet op druk. Ook niet na het ontluchten.
Wel jammer dat ik er nu achter kom want ik heb er gisteren heel veel gezien in Hardenberg. : (
Het spul moet natuurlijk nog een keer uit elkaar voor "The paintjob" Maar ik wilde even kijken of het wat wordt.

Wat spuiten jullie trouwens op de cilinders en op de uitlaat? toch geen Actionverf. Of is dat redelijk warmte bestendig?



Afbeelding


De kabels zijn net lang genoeg voor dit stuur.
Oh ja, de plannen voor de handversnelling en de voetkoppeling gaan even in de ijskast. Mijn dochters gaan graag mee achterop de Jandrama en ik ben bang dat ik mij ga vergissen in de bediening, Dus toch maar beide motoren gewone bediening houden.

Die houten lat is meetproef voor de voetsteunen.

Geplaatst: zo apr 01, 2012 7:53 pm
door magna
Als je je sproeiers niet aan gaat passen zul je niet lang plezier van de motor hebben (als ie al enigzins. Wil lopen), want je brand zo de gaten in je zuigers, zo arm gaat ie lopen.