Petitie tegen APK

Nieuws, aankondigingen en andere berichten

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5078
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Petitie tegen APK

Bericht door Teevee » vr mar 18, 2011 8:28 pm

Samen met een aantal Europese zusterorganisaties is de MAG een handtekeningenactie begonnen tegen de plannen om een periodieke motorkeuring in te voeren. De handtekeningen uit heel Europa zullen in Brussel worden aangeboden.


http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cm ... e=geen-apk
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7192
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » za mar 19, 2011 8:51 am

Hoewel ik het nut van het ondertekenen betwijfel, politici laten zich daar toch niet door "ompraten", heb ik 'm wel getekend.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
Bill-BMW
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 511
Lid geworden op: za mar 08, 2008 12:22 am
Locatie: waar men tent staat,
Contacteer:

Bericht door Bill-BMW » za mar 19, 2011 10:54 am

Klinkt allemaal heel bekend, Hier in Belgie is MAG daar al jaren mee bezig, zijn verschillende jaren het debat aangegaan met de politiek, waarbij er eltijd een hele groep motorrijders meereden, hebben hier Demo's gehad, Hadden en hebben nog steeds een Brulaap als voorzitter, en zelf denk MAG dat ze al héél wat verwezelijkt hebben. Maar de politiek doet wat zij denken te moeten doen.

Wat is er zoal aangekaart door MAG:

Slechte wegen, vangrails met boorden, palen aan de binnenkant van een bocht, gladde verfmarkeringen, het rijbewijs in stappen, ....

Wel de wegen zijn nog nooit zo slecht geweest als nu, op een paar km na nergens boorden onder de vangrails, palen en verlichtingspalen staan nog altijd waar ze stonden (soms vallen ze gewoon uit eigen bewegen om), in elk dorp stad of gehucht rij je meer over wegmarkeringen, fietssugestiestroken en andere kunstwerken, die als het regent spiegelglad zijn, het rijbewijs is opgesplitst en ga zo maar door en door en door

MAG goe bezig?????? Laat me nie lachen
Survival Rats Forum
Afbeelding BMW = Bill Motorcycle Weirdo
Zijspan R1100S Monster + R100 GSexPD

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » za mar 19, 2011 6:05 pm

Leuk hoor:
Iedere 2 jaar m'n oldtimer (die al 5 jaar onder een afdekhoes in een hoed vd garage bivakeerd) laten keuren.
Die mag ik dan natuurlijk om de 5 jaar van nieuwe banden laten voorzien, omdat de banden dan verouderd zijn en natuurlijk iedere 2 jaar nieuwe vloeistoffen, ondanks dat er niet mee gereden wordt.
Geldklopperij, dat is het, niet meer ! :-*
Olive is the New Black

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » za mar 19, 2011 10:54 pm

Ondertekend. Hoe meer hoe beter, het nut van APK voor motoren is door middel van onderzoek niet bewezen, pure geldklopperij.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Sardaukar
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 534
Lid geworden op: ma apr 02, 2007 2:07 pm
Locatie: Ede

Bericht door Sardaukar » ma mar 21, 2011 8:51 am

Done.
Live to ride, ride to live. Too wild to be tamed forever

Gebruikersavatar
Captain Krimson
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 963
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:08 pm
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Captain Krimson » ma mar 21, 2011 10:04 am

Bill-BMW schreef:Klinkt allemaal heel bekend, Hier in Belgie is MAG daar al jaren mee bezig, zijn verschillende jaren het debat aangegaan met de politiek, waarbij er eltijd een hele groep motorrijders meereden, hebben hier Demo's gehad, Hadden en hebben nog steeds een Brulaap als voorzitter, en zelf denk MAG dat ze al héél wat verwezelijkt hebben. Maar de politiek doet wat zij denken te moeten doen.

Wat is er zoal aangekaart door MAG:

Slechte wegen, vangrails met boorden, palen aan de binnenkant van een bocht, gladde verfmarkeringen, het rijbewijs in stappen, ....

Wel de wegen zijn nog nooit zo slecht geweest als nu, op een paar km na nergens boorden onder de vangrails, palen en verlichtingspalen staan nog altijd waar ze stonden (soms vallen ze gewoon uit eigen bewegen om), in elk dorp stad of gehucht rij je meer over wegmarkeringen, fietssugestiestroken en andere kunstwerken, die als het regent spiegelglad zijn, het rijbewijs is opgesplitst en ga zo maar door en door en door

MAG goe bezig?????? Laat me nie lachen
De MAG heeft er onder andere voor gezorgt dat in Nederland de zogenaamde eiersnijders niet meer worden geplaatst. Ben blij dat er mensen in ieder geval zich inzetten in plaats van te zeuren. Sorry voor mijn negatieve reactie maar je opmerking irriteerde me.
[bluesbrother-mode] "are you a mechanic?" "no m'am, I'm a musician" [/bluesbrother-mode]

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » ma mar 21, 2011 11:37 am

Heb ook getekend.
Want als je je hoofd in het zand steekt,sta je met je kont omhoog.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

Gebruikersavatar
geronimo
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 145
Lid geworden op: do apr 16, 2009 11:24 am
Locatie: Meppel

Bericht door geronimo » ma mar 21, 2011 12:08 pm

Uiteraard ook getekend.

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5078
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » ma mar 21, 2011 1:14 pm

Captain Krimson schreef:
De MAG heeft er onder andere voor gezorgt dat in Nederland de zogenaamde eiersnijders niet meer worden geplaatst. Ben blij dat er mensen in ieder geval zich inzetten in plaats van te zeuren. Sorry voor mijn negatieve reactie maar je opmerking irriteerde me.
De MAG doet het hier inderdaad zo slecht nog niet. Geen eiersnijders, diverse klaverbladen vol met veilige vangrails, regelmatig succes bij klachten over geplakte markeringen e.d.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

angel
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 12:51 pm
Locatie: Belguim Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door angel » ma mar 21, 2011 1:21 pm

Hier doet mag dat ook niet slecht, het zijn enkel een paar personen die binnen het MAG comité het hier niet altijd naar wens doen.
Maar blijf zelf nog steeds achter MAG België staan.
Ben zelf een aantal jaren Oost-Vlaamse voorzitster geweest en heb een 10 tal jaren meegedraaid op nationaal vlak, het is niet omdat ik het enkele personen niet eens was Dat MAG niks goed meer doet.
Zo betaal ik nog steeds minder verzekeringsgeld, dank zij de inbreng van MAG.
Hangt mijn zijspan nog steeds aan men motor, alhoewel dit volgens het Gelijk Vorming Attest GVA geen motor met zijspan is.
Rijd profiteur nog steeds met een volledig verbouwde onherleidbare Harley
rond enz.
Zijn in België al een gedeelte van de vangrails motor veilig gemaakt.
Enz... de aarde is ook niet op een dag gemaakt.
Think Pink

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » ma mar 21, 2011 1:34 pm

Bill-BMW schreef:MAG goe bezig?????? Laat me nie lachen
De slechte wegen en belabberende bewijzering zijn zaken die de MAG hooguit kan aankaarten bij jullie overheid. Als deze geen geld of besluitvorming heeft, gebeurd er niets. Daar kan de MAG op zich niets aan doen.
En als lokale overheden alle adviezen van de MAG naast zich neerleggen en met een houding van 'wij weten het beter' niets doen aan gladde teerstrepen enzo, dan kun je dat de MAG toch moeilijk verwijten.
Het kan gewoon een cultuurverschil zijn. Hier is de lokale overheid gewend aan inspraak van de burger en belangenverenigingen, zoals de MAG.
En we hebben een wetgeving die de (lokale) overheid aansprakelijk stelt voor schade ten gevolge van slecht onderhouden wegdek.
Daar kunnen ze alleen onderuit door zeer duidelijk aan te geven dat je een slecht onderhouden weg op gaat. Maar zelfs dat is geen vrijbrief.
Er zijn al diverse schadeclaims voor de rechter uitgevochten waarbij diverse gemeente's alsnog de schade van de weggebruiker moesten vergoeden. Tot en met de rijksoverheid aan toe. (Gevalletje afgeteerde witte strepen waar in het donker, bij regen, een motorrijder + passagier onderuit gingen met dodelijke afloop. Sindsdien worden bij wegomleidingen op de snelwegen de witte strepen weggeschraapt. Kost wat geld, is veel veiliger.)
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Hertog Jan
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 573
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 2:39 pm
Locatie: Die Heimat

Bericht door Hertog Jan » di mar 29, 2011 5:38 pm

redman schreef:Want als je je hoofd in het zand steekt,sta je met je kont omhoog.
Zo ! Die kan op een tegeltje !

:-=

Gebruikersavatar
Bill-BMW
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 511
Lid geworden op: za mar 08, 2008 12:22 am
Locatie: waar men tent staat,
Contacteer:

Bericht door Bill-BMW » di mar 29, 2011 9:35 pm

Het probleem in belgie is dat MAG daar door een bullenbak van formaat geleid wordt die er enkel op uit is om hier en daar wa kadootjes mee te pikken en te pas en te onpas wa lawaat komt maken op zen medewerkers die dan op evenementen de ganse tijd zich uit de naad werken in een tentje slapen, na hun 3 broodjes en 2 cola's voor de rest alles zelf betalen, dit terwijl hij op kosten van MAG lekker een hotelletje boekt natuurlijk met lekker en uitgebreid eten, die als grote leider idereen achterlaat als er richting internationaal evenement wordt gereden. als je dan al is met een interesant onderwerp aankomt van een gahandicapte die weer wil gaan rijden maar dit niet kan omdat er Belgie daar blijkbaar niets voor is, dan vinden ze dat maar niks, maar ondertussen rijd hij wel weer, alleen spijtig dat de volgende weer alles zelf zal moeten uitvinden. Ik ben nog enkel mag-lid voor men verzekering, reisbijstand en korting op elefant (heb ik men geld terug) voor al de rest kan bij mij MAG de pot op, kak of gene kak.

En ja in Nederland is dat helemaal anders, lees regelmatig het magzine als ik bij BMW Toko in Ijselstein ben. Daar kan ik enkel uit vaststellen, MAG Nederland is goe bezig
Survival Rats Forum
Afbeelding BMW = Bill Motorcycle Weirdo
Zijspan R1100S Monster + R100 GSexPD

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » wo mar 30, 2011 11:09 am

Kunnen jullie dan als leden de voorzitter niet eruit gooien? Lijkt me toch geen probleem op een ALV die de Belse MAG toch ook heeft?

Mits je genoeg medestanders hebt uiteraard.....
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Plaats reactie