GS hardtail eigenbouw

Nieuws, aankondigingen en andere berichten

Moderators: Goos, Woody, Teevee

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » vr mar 09, 2007 8:10 am

Tja mensen kunnen zoveel zeggen dat ze het gereviseerd hebben...sommigen vinden nieuwe remblokjes al reviseren :? ..
Denk dat je gewoon eerst de remklauwen zelf goed moet bekijken, je kan snel genoeg zien of het idd wel gedaan is.Dwz:schoon oppervlak bij de zuiger,nieuwe manchet rond de zuiger,gebruik van evt. remmenvet en natuurlijk nieuwe remblokken.Zoniet is er dus niet gereviseerd en zal je de boel zelf gangbaar moeten maken. Hoop voor je dat het idd het remolieniveau is...succes,mzzls,Rob.
Fuel is what I burn!

Gebruikersavatar
fasteddie
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1055
Lid geworden op: di sep 19, 2006 8:22 am

Bericht door fasteddie » vr mar 09, 2007 11:59 am

voodoo schreef:
fasteddie schreef:neeeeeee, niet in knijpen, dan spuit het eruit. (zei Madp.)
Als je maar een deel van een post quote, krijg je toch een raar idee van Eline ;D
ja knijpen is gewoon altijd verkeerd, dat weet je toch!!







:lol: :lol:
Groeten Eline-fasteddie.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » vr mar 09, 2007 12:36 pm

nou... zachtjes knijpen niet altijd hoor... :twisted:

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » vr mar 09, 2007 1:51 pm

2strokerob schreef:Tja mensen kunnen zoveel zeggen dat ze het gereviseerd hebben...sommigen vinden nieuwe remblokjes al reviseren :? ..
Denk dat je gewoon eerst de remklauwen zelf goed moet bekijken, je kan snel genoeg zien of het idd wel gedaan is.Dwz:schoon oppervlak bij de zuiger,nieuwe manchet rond de zuiger,gebruik van evt. remmenvet en natuurlijk nieuwe remblokken.Zoniet is er dus niet gereviseerd en zal je de boel zelf gangbaar moeten maken. Hoop voor je dat het idd het remolieniveau is...succes,mzzls,Rob.
Ik ken de vorige eigenaar goed, en die weet echt wat ie doet hoor :wink:

Heb er iets remvloeistof uitgehaald, volgens mij is het al iets beter zo. Binnenkort even weer een rondje rijden :wink: Denk dat het ook een kwestie is van gewoon even inrijden, zolang de remschijf niet erg warm wordt is er denk ik geen probleem. Gewoon in de gaten houden.

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » vr mar 09, 2007 6:57 pm

Ok dan is dat in elk geval uitgesloten. Misschien ook een beetje inrijden.Mzzzzls,Rob.
Fuel is what I burn!

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » ma mar 12, 2007 7:38 pm

Net een klein stukje door de buurt gereden
De remschijf wordt echt gloeiend warm niet goed dus :?
Ik heb de vorige eigenaar gebeld, die heeft de remklauw tot op het moertje uit elkaar gehaald, alles helemaal schoongemaakt, nieuwe ringen er in en nieuwe remblokken er in.
1 van de remblokken liep wat stroefjes terwijl die zou moeten 'rammelen', deze is toen iets afgevijld. Dat liep toen goed. Misschien dat dit nu toch niet helemaal soepel loopt en dat het remblokje niet goed terugveerd? Met een schroevendraaier ofzo kan ik 'm ook niet terugdrukken.

Wat is wijsheid, remklauw er afhalen en kijken hoe dat blokje er in zit? :?

Redpigeon
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2892
Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
Locatie: ergens langs de Rijn

Bericht door Redpigeon » ma mar 12, 2007 7:40 pm

compensatie gaatje in de hoofdremcilinder kan ook dichtzitten
gespannfahrer

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » ma mar 12, 2007 7:58 pm

Redpigeon schreef:compensatie gaatje in de hoofdremcilinder kan ook dichtzitten
Hey vriend, makkert... :twisted:
Wanneer ehh...

Ik haal wel een lekker stuk taart okay? :wink:

Redpigeon
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2892
Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
Locatie: ergens langs de Rijn

Bericht door Redpigeon » ma mar 12, 2007 8:45 pm

Kommende 2 dagen zal het wel nix worden, ik heb even tijd nodig om wat dingen hier te doen ik heb misschien nog wel een hoofdrempot van die rode gsx legge
gespannfahrer

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » ma mar 12, 2007 10:21 pm

Redpigeon schreef:Kommende 2 dagen zal het wel nix worden, ik heb even tijd nodig om wat dingen hier te doen ik heb misschien nog wel een hoofdrempot van die rode gsx legge
rempot enzo is allemaal wel goed denk ik
Ik trek morgen de klauw wel effe uit elkaar
als aan alle kanten er veren uitspringen bel ik wel effe, en roep ik heel hard HEELLEEEP! :D

Redpigeon
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2892
Lid geworden op: di sep 19, 2006 2:14 pm
Locatie: ergens langs de Rijn

Bericht door Redpigeon » ma mar 12, 2007 10:23 pm

wel hard genoeg roepe he, ik ben een bietje doof in 1 oor ,mien jong :wink:
gespannfahrer

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » ma mar 12, 2007 10:24 pm

Redpigeon schreef:wel hard genoeg roepe he, ik ben een bietje doof in 1 oor ,mien jong :wink:
Kearl toch, dan mot ie de stront er uut halen mien jong! :wink:

Gebruikersavatar
fasteddie
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1055
Lid geworden op: di sep 19, 2006 8:22 am

Bericht door fasteddie » ma mar 12, 2007 10:53 pm

floris schreef:
Redpigeon schreef:wel hard genoeg roepe he, ik ben een bietje doof in 1 oor ,mien jong :wink:
Kearl toch, dan mot ie de stront er uut halen mien jong! :wink:

duuvestront?
Groeten Eline-fasteddie.

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » di mar 13, 2007 8:07 am

floris schreef:Net een klein stukje door de buurt gereden
De remschijf wordt echt gloeiend warm niet goed dus :?
Ik heb de vorige eigenaar gebeld, die heeft de remklauw tot op het moertje uit elkaar gehaald, alles helemaal schoongemaakt, nieuwe ringen er in en nieuwe remblokken er in.
1 van de remblokken liep wat stroefjes terwijl die zou moeten 'rammelen', deze is toen iets afgevijld. Dat liep toen goed. Misschien dat dit nu toch niet helemaal soepel loopt en dat het remblokje niet goed terugveerd? Met een schroevendraaier ofzo kan ik 'm ook niet terugdrukken.

Wat is wijsheid, remklauw er afhalen en kijken hoe dat blokje er in zit? :?
Remblokken hoeven niet te klapperen,maar moeten wel beweegbaar zijn.Dat is niet altijd voelbaar met de klauw gemonteerd. Misschien zit er een spreidveer niet goed. De zuiger veert meestal terug door de rubberring (de zuigerveer).
Als je het zeker wilt weten dan zou ik in elk geval de klauw even losmaken,succes,mzzzls,Rob.
Fuel is what I burn!

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » di mar 13, 2007 7:55 pm

2strokerob schreef:
floris schreef:Net een klein stukje door de buurt gereden
De remschijf wordt echt gloeiend warm niet goed dus :?
Ik heb de vorige eigenaar gebeld, die heeft de remklauw tot op het moertje uit elkaar gehaald, alles helemaal schoongemaakt, nieuwe ringen er in en nieuwe remblokken er in.
1 van de remblokken liep wat stroefjes terwijl die zou moeten 'rammelen', deze is toen iets afgevijld. Dat liep toen goed. Misschien dat dit nu toch niet helemaal soepel loopt en dat het remblokje niet goed terugveerd? Met een schroevendraaier ofzo kan ik 'm ook niet terugdrukken.

Wat is wijsheid, remklauw er afhalen en kijken hoe dat blokje er in zit? :?
Remblokken hoeven niet te klapperen,maar moeten wel beweegbaar zijn.Dat is niet altijd voelbaar met de klauw gemonteerd. Misschien zit er een spreidveer niet goed. De zuiger veert meestal terug door de rubberring (de zuigerveer).
Als je het zeker wilt weten dan zou ik in elk geval de klauw even losmaken,succes,mzzzls,Rob.
Ik heb de klauw los
Los moeten slaan van de remschijf welteverstaan
RedP gaf me de tip: Dat mot ie niet doen mien jong, de volgende keer gewoon olie op de remschijf :roll:
Maarre, ik wordt er niet veel wijs uit, de remzuiger gaat volgens mij niet ver genoeg terug maar ik kan er ook niks aan zien. Alles zou helemaal schoon moeten zijn en er zitten nieuwe O-ringen in. Misschien iets met ontluchting ofzo??
Owja, Lang leve de trommelrem :lol:

Plaats reactie