Nog een XJ900je overleden?
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Nog een XJ900je overleden?
Woody, is dat besmettelijk?
Vanochtend onder weg naar het werk afgeslagen terwijl ik hem uit liet rollen naar het stoplicht toe.
Startmotor doet niks meer, startrelais tikt wel.
Met een autoaccu en de startkabels direct op de startmotor gebeurt er ook niks. Alleen wat vonken.
Aanduwen werkt ook niet, achterwiel blokkeert. Ook als ik er zelf op zit.
Toen de hele boel maar weer naar huis geduwd.
Vanavond eens kijken of ik hem rond kan duwen als de bougies er uit zijn.
Gaat hij het na 267.704 km dan toch voor gezien houden?
Vanochtend onder weg naar het werk afgeslagen terwijl ik hem uit liet rollen naar het stoplicht toe.
Startmotor doet niks meer, startrelais tikt wel.
Met een autoaccu en de startkabels direct op de startmotor gebeurt er ook niks. Alleen wat vonken.
Aanduwen werkt ook niet, achterwiel blokkeert. Ook als ik er zelf op zit.
Toen de hele boel maar weer naar huis geduwd.
Vanavond eens kijken of ik hem rond kan duwen als de bougies er uit zijn.
Gaat hij het na 267.704 km dan toch voor gezien houden?
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Nee het is niet besmettelijk. Ik was ietwat hufterig met de mijne omgegaan...alleen olie + filters vervangen, en banden uiteraard, maar verder nix aan gedaan.
Startmotor van de mijne is okee. Ik ga as weekeinde het ding demonteren, toch drie dagen de tijd voor.
En aanduwen....dat lukte mij ook nooit in m'n eentje, veels te veel compressie en teveel cc's.
Startmotor van de mijne is okee. Ik ga as weekeinde het ding demonteren, toch drie dagen de tijd voor.
En aanduwen....dat lukte mij ook nooit in m'n eentje, veels te veel compressie en teveel cc's.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Nog nooit startproblemen gehad dus revisie van de startmotor lijkt me niet zo waarschijnlijk.JPi schreef:mwoahh.. zo te lezen een startmotorrevisie/vervanging en startkoppeling vervangen??
Startkoppeling... Dan moet het blok eronderuit en uit elkaar. Daar heb ik zelf geen mogelijkheden voor en door de dealer laten doen gaat erg in de papieren lopen denk ik. En dat voor een blok met krap 3 ton op de teller...
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Hmm, ziet er niet goed uit.
Elektrisch starten geeft alleen een knal in het blok, verder niets.
Elektrisch starten met 70 Ah accu direct op de startmotor geeft een harde knal, verder niets.
Motor aanduwen zonder bougies erin (nee, ik weet dat hij dan niet start ) lukt ook niet. Totaal geen beweging in het blok te krijgen.
Lijkt erop dat dit toch echt einde verhaal is voor de XJ
Elektrisch starten geeft alleen een knal in het blok, verder niets.
Elektrisch starten met 70 Ah accu direct op de startmotor geeft een harde knal, verder niets.
Motor aanduwen zonder bougies erin (nee, ik weet dat hij dan niet start ) lukt ook niet. Totaal geen beweging in het blok te krijgen.
Lijkt erop dat dit toch echt einde verhaal is voor de XJ
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Uit elkaar trekken = het hele blok eronder uit halen en dan demonteren.
Daar heb ik zelf nu geen mogelijkheden voor (geen plaats, geen tijd) en bij een motorzaak ben je zo een paar honderd euro verder om er achter te komen wat er mis is.
Als ik het zelf wil gaan doen moet ik wachten tot de zomervakantie (augustus) en ik kan geen twee en halve maand zonder vervoermiddel.
Helaas. Kuip en koffers gaan eraf. De rest waarschijnlijk de verkoop in. Misschien nog verder strippen. Hangt er van af wat voor nieuwe motor er komt. Als dat weer een XJ900 is kan ik nog wel wat onderdelen in de kast gooien.
Daar heb ik zelf nu geen mogelijkheden voor (geen plaats, geen tijd) en bij een motorzaak ben je zo een paar honderd euro verder om er achter te komen wat er mis is.
Als ik het zelf wil gaan doen moet ik wachten tot de zomervakantie (augustus) en ik kan geen twee en halve maand zonder vervoermiddel.
Helaas. Kuip en koffers gaan eraf. De rest waarschijnlijk de verkoop in. Misschien nog verder strippen. Hangt er van af wat voor nieuwe motor er komt. Als dat weer een XJ900 is kan ik nog wel wat onderdelen in de kast gooien.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
ff zijdeksels opendraaien en oliefilter inspekteeren is een kleine mooite en kan al opheldering brengen...Teevee schreef:Uit elkaar trekken = het hele blok eronder uit halen en dan demonteren.
Daar heb ik zelf nu geen mogelijkheden voor (geen plaats, geen tijd) en bij een motorzaak ben je zo een paar honderd euro verder om er achter te komen wat er mis is.
Als ik het zelf wil gaan doen moet ik wachten tot de zomervakantie (augustus) en ik kan geen twee en halve maand zonder vervoermiddel.
Helaas. Kuip en koffers gaan eraf. De rest waarschijnlijk de verkoop in. Misschien nog verder strippen. Hangt er van af wat voor nieuwe motor er komt. Als dat weer een XJ900 is kan ik nog wel wat onderdelen in de kast gooien.
Da's een flinke prijs. Ik heb mijn XJ900 destijds gekocht voor 700 eur....en je kunt voor die prijs nog steeds een goede XJ900 kopen met een redelijjke km-stand (de gemiddelde motorrijder draait geen tonnen weg).magna schreef:opwaarderen naar z'n opvolger
Heb je voor weinig geld een toerfiets met bijna 100 pk aan het achterwiel en een gunstig verbruik.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!