Pagina 1 van 1

Buell stopt ermee

Geplaatst: do okt 15, 2009 8:16 pm
door Teevee
http://www.motormeuk.nl/bekijken/2692/n ... kocht.html

Spijtig. Waren (en zijn) toch wel hele leuke machines.

Geplaatst: do okt 15, 2009 9:22 pm
door rADt
Is inderdaad jammer. Buell was een mooie aanwinst voor de motormarkt.
Rijdt goed, ziet er goed uit, ... en is Harley.

Geplaatst: do okt 15, 2009 9:23 pm
door Teevee
rADt schreef:Is inderdaad jammer. Buell was een mooie aanwinst voor de motormarkt.
Rijdt goed, ziet er goed uit, ... en is Harley.
Dat laatste heb ik nou net nooit als positief punt gezien... meer ondanks... :wink:

Geplaatst: vr okt 16, 2009 12:10 am
door der obergefreiter
ha , wordt eindelijk dat buell t-shirt wat ik al jaren weiger te dragen geld waard als verzamelaars item :twisted:

Geplaatst: vr okt 16, 2009 7:05 am
door Dyrck
der obergefreiter schreef:ha , wordt eindelijk dat buell t-shirt wat ik al jaren weiger te dragen geld waard als verzamelaars item :twisted:
Nu nog die ene verzamelaar zoeken.....


Wel jammer overigens, Buell heeft een paar mooie dingen bedacht..

Geplaatst: za okt 17, 2009 3:29 pm
door fasteddie
Teevee schreef:
rADt schreef:...
... en is Harley.
Dat laatste heb ik nou net nooit als positief punt gezien...
nee, ik ook niet
maar waren wel mooie motors...

Geplaatst: za okt 17, 2009 5:17 pm
door rADt
fasteddie schreef:
Teevee schreef:
rADt schreef:...
... en is Harley.
Dat laatste heb ik nou net nooit als positief punt gezien...
nee, ik ook niet
maar waren wel mooie motors...
Jammer mensen :x . Voelt, en gij zult ervaren. :-=

Geplaatst: vr okt 23, 2009 5:00 pm
door rADt
Met heel Harley Davidson gaat het niet zo goed. Hebben blijkbaar nog al last van de crisis. de verkopen zijn met een groot percentage gedaald.
En de verkopen van nieuwe Buells gingen helemaal slecht.

Was eigenlijk al te voorspellen. Rotax onder een Buell. Dat willen de klanten niet. Je koopt een Buell natuurlijk vanwege de rijkwaliteiten, maar ook vanwege het blok. En er lopen weinig mensen rond met een embleem met de naam "Rotax" op hun jas.

Het aangekochte MV Augsuta staat nu ook weer te koop.

Geplaatst: vr okt 23, 2009 5:16 pm
door Goos
rADt schreef:Met heel Harley Davidson gaat het niet zo goed. Hebben blijkbaar nog al last van de crisis. de verkopen zijn met een groot percentage gedaald. ...
Heel vervelend als er banan op de tocht komen te staan, maar misschien dat ze dan eens doorkrijgen dat de prijzen ook belachelijk hoog liggen. :?

Geplaatst: vr apr 16, 2010 3:53 pm
door rADt
Weer eentje minder: Nu VOXAN!

Het doek is definitief gevallen over de Franse fabrikant Voxan. Het merk uit Issoire, niet ver van Michelin’s thuisbasis Clermont-Ferrand, wist in tien jaar tijd amper 1.838 motoren te bouwen rond hun eigen ontworpen en door Sodemo gefabriceerde 996cc V-twin motorblok. Het geesteskind van Jacques Gardette, een grote leverancier van medische toebehoren, zag het levenslicht in 1995 en bracht haar eerste motorfiets uit in 1999: de Roadster, een Franse concurrent voor de Ducati Monster. Niet lang daarna volgden de Café Racer en de Scrambler. De problemen begonnen toen Voxan alles zo Frans mogelijk wilde houden. De lokale onderdelenleveranciers leverden de stukken te laat of de kwaliteit van de onderdelen was ondermaats. Dit resulteerde meer dan eens in een cashflowprobleem en het merk ging in 2001 voor de eerste keer onder curatele. Het werd in juli 2002 opgekocht door de industriële vastgoedgigant Didier Cazeaux en een jaar later werd de productie hervat. De Street Scrambler en Black Magic modellen volgden in 2004.



Ondanks het diverse aanbod bleef Voxan zware concurrentie ondervinden van onder meer Triumph en de Italiaanse fabrikanten die steeds sterker stonden. De introductie van de nieuwe VX-10 aan het einde van 2008 kon geen nieuwe zoden aan de dijk zetten en Voxan ging in september 2009 terug onder curatele. Verschillende pogingen om het merk te redden, onder andere door motorbouwer Sodemo - die net als Rotax in het Buell-verhaal niet graag één van z’n grootste klanten zag verdwijnen - mochten niet baten: de rechtbank van Clermont-Ferrand kondigt uiteindelijk het faillissement van Voxan officieel aan. Met het verdwijnen van Voxan is de laatste Franse motorenbouwer met een enigszins noemenswaardig te noemen productievolume ten onder gegaan.

Jammer. Ik vond dat ze mooi spul maakten.

Geplaatst: ma apr 19, 2010 12:26 pm
door Woody
Jammer maar helaas, hun motoren zien er leuk uit.
Gelukkig hebben we marktplaats nog....
http://link.marktplaats.nl/339369201
http://link.marktplaats.nl/323590046
http://link.marktplaats.nl/289216649

Geplaatst: ma apr 19, 2010 6:53 pm
door magna
1x op proefgereden op zo'n Voxan, de Cafe-racer. Reed heeeeeeerlijk.
Jammer dat het nu dan definitief(?) over is.

Geplaatst: ma apr 19, 2010 7:56 pm
door Papa Bear
Ik vind het design van voxan echt te gek.
Dat ze nu over de kop gaan verbaast me niet echt. Kwam vroeger veel bij MadRacing in Scharwoude over vloer, die waren (of zijn?) dealer van Voxan. Als je dan zo eens opvangt dat voxan-ventielen 6 tientjes kosten :?
Das vragen om faillisement toch?

Geplaatst: di apr 20, 2010 11:55 am
door rADt
In Amsterdam (dealer) hebben ze me wel eens wijsgemaakt dat de complete onderdelenlevering een probleem is.
Maar het blijven inderdaad verdomd mooie machines! Vooral de caferacer en de Black Magic.

Geplaatst: di apr 20, 2010 1:15 pm
door Papa Bear
rADt schreef:In Amsterdam (dealer) hebben ze me wel eens wijsgemaakt dat de complete onderdelenlevering een probleem is.
Maar het blijven inderdaad verdomd mooie machines! Vooral de caferacer en de Black Magic.
Die geruchten hoorde ik ook ja. Mark van MadRacing rijdt prive op een matzwarte cafe-racer, dat ding is vreselijk stoer en heeft een geweldig geluid.