K100RS driewielplannen
Geplaatst: ma aug 31, 2009 12:37 pm
Hallo, al jaren loop ik met plannen rond voor een zijspan,
Nu ben ik eindelijk dan afgelopen weken begonnen hiermee!
zo het is dan eindelijk begonnen!
Ik heb vorige week een wiel met 165 bandje van een Astra gescoord met een astap en trommel enz..
Verder heb ik wat materiaal geregeld
Ik heb een plaat gemaakt voor onder de versnellingsbak met daaraan een koker 40/40 dikwandig,
Daarna aan deze koker begonnen met de rest van het frame...
alles ff op twee strippen gelegd die waterpas lagen, zodat alles beetje recht word.
Inmiddels heb ik nu dus dit!
De koker aan de voorkant van de motor loopt door, en hier komen buizen aan naar de voorste ophangpunten van het blok,
Eigenlijk op dezelfde manier als Halflive dit ook gedaan heeft.
Misschien maak ik aan de linker kan heel laag nog een koker naar achteren naar de koker onder de bak, om de krachten nog meer te verdelen.
De wielophanging gaat iets dergelijks worden als Makke heeft op zijn span,
Het voorste scharnierpunt word draaiend gemaakt zodat met het verstellen van toespoor het geheel in de bussen niet te veel onder spanning komt te staan!
Nu ben ik eindelijk dan afgelopen weken begonnen hiermee!
zo het is dan eindelijk begonnen!
Ik heb vorige week een wiel met 165 bandje van een Astra gescoord met een astap en trommel enz..
Verder heb ik wat materiaal geregeld
Ik heb een plaat gemaakt voor onder de versnellingsbak met daaraan een koker 40/40 dikwandig,
Daarna aan deze koker begonnen met de rest van het frame...
alles ff op twee strippen gelegd die waterpas lagen, zodat alles beetje recht word.
Inmiddels heb ik nu dus dit!
De koker aan de voorkant van de motor loopt door, en hier komen buizen aan naar de voorste ophangpunten van het blok,
Eigenlijk op dezelfde manier als Halflive dit ook gedaan heeft.
Misschien maak ik aan de linker kan heel laag nog een koker naar achteren naar de koker onder de bak, om de krachten nog meer te verdelen.
De wielophanging gaat iets dergelijks worden als Makke heeft op zijn span,
Het voorste scharnierpunt word draaiend gemaakt zodat met het verstellen van toespoor het geheel in de bussen niet te veel onder spanning komt te staan!