Rob's MZ span: Genosse Kurts nalatenschap
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Rob's MZ span: Genosse Kurts nalatenschap
Al tijden heb ik een MZ span van Cpt Krimson:Genosse Kurt.
Kurt was al erg ziek namelijk een vastgelopen blok. Aanvankelijk had ik een donorblok in de vorm van Voodoo's ex MZ: Genosse Ulli. Hellaas kreeg Ulli dezelfde ziekte al Kurt: een vastloper erg jammer want Ulli was zelfs getuned en liep behoorlijk hard...helaas gooide waarschijnlijk slechte benzine roet in het eten .
In verband met ruimte gebrek heb ik het span losgemaakt van Kurt en dacht ik van dat komt nog ooit wel...afgelopen zomer kregen Ester en ik het plan om ook met mijn dochtertje met de motor op vakantie te gaan...tja dan is een zijspan wel makkelijk .
Hoewel het heel goed gaat met de originele motor (een 250cc tweetakt) had ik eigenlijk liever een (krachtigere)viertakt als aandrijving voor het span.
Aangezien ik ook nog een MZ500R heb staan met 4takt Rotax eronder is het plan op zich redelijk simpel: zet de 4 zijspanbevestigingen over op het bijna zelfde frame..echter de 500 was nogal verbouwd en stond al een tijd stil wegens electrische problemen.
Ik zal in dit topic een verslag doen van alle gebeurtenissen rondom de nalatenschap/wederopstanding van Genosse Kurt.
Als eerste een voorstelling van de hoofdpersonen :
Genosse Kurt
MZ 500R
MZlllss,Rob.
Kurt was al erg ziek namelijk een vastgelopen blok. Aanvankelijk had ik een donorblok in de vorm van Voodoo's ex MZ: Genosse Ulli. Hellaas kreeg Ulli dezelfde ziekte al Kurt: een vastloper erg jammer want Ulli was zelfs getuned en liep behoorlijk hard...helaas gooide waarschijnlijk slechte benzine roet in het eten .
In verband met ruimte gebrek heb ik het span losgemaakt van Kurt en dacht ik van dat komt nog ooit wel...afgelopen zomer kregen Ester en ik het plan om ook met mijn dochtertje met de motor op vakantie te gaan...tja dan is een zijspan wel makkelijk .
Hoewel het heel goed gaat met de originele motor (een 250cc tweetakt) had ik eigenlijk liever een (krachtigere)viertakt als aandrijving voor het span.
Aangezien ik ook nog een MZ500R heb staan met 4takt Rotax eronder is het plan op zich redelijk simpel: zet de 4 zijspanbevestigingen over op het bijna zelfde frame..echter de 500 was nogal verbouwd en stond al een tijd stil wegens electrische problemen.
Ik zal in dit topic een verslag doen van alle gebeurtenissen rondom de nalatenschap/wederopstanding van Genosse Kurt.
Als eerste een voorstelling van de hoofdpersonen :
Genosse Kurt
MZ 500R
MZlllss,Rob.
Fuel is what I burn!
- Captain Krimson
- Bezoek Rat
- Berichten: 963
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:08 pm
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Gister heb ik de MZ500 naar het hobbyhok op mijn werk gebracht. Het is daar een stuk warmer en meer licht dan in mijn eigen garagebox en ik heb er ook elektriek en dus oa ook muziek .
Vandaag ben ik op mijn vrije dag ook weer ff bezig geweest. De bovenste zijspanbevestiging moest nog ietsje afgedraaid worden maar past nu perfect. Helaas de camera vergeten maar dat komt nog wel.
MZllls,Rob.
Vandaag ben ik op mijn vrije dag ook weer ff bezig geweest. De bovenste zijspanbevestiging moest nog ietsje afgedraaid worden maar past nu perfect. Helaas de camera vergeten maar dat komt nog wel.
MZllls,Rob.
Fuel is what I burn!
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Tja Gerrit..dit was mijn eerste echte vastloper met een MZ .
Maar goed , vorige week het bovenste bevestigingspunt pasgemaakt en gemonteerd:
Afgelopen dagen ook met het moeilijkste bezig geweest en dat is het voorste bevestigingspunt. Stevige klem gemaakt en profiel met koppeling aangepast en verstevigd...wordt vervolgd MZlllss,Rob.
Maar goed , vorige week het bovenste bevestigingspunt pasgemaakt en gemonteerd:
Afgelopen dagen ook met het moeilijkste bezig geweest en dat is het voorste bevestigingspunt. Stevige klem gemaakt en profiel met koppeling aangepast en verstevigd...wordt vervolgd MZlllss,Rob.
Fuel is what I burn!
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Gister de bovenste bevestiging afgelast..vanddag misschien proberen af te maken.
Maar ook de onderbak helemaal in de menie gezet..eigenlijk best een gaaf kleurtje..
Collega zei nog : je moet er een naam voor verzinnen..ik heb een mooie DAS BOOT ...misschien moet ik em dan toch helemaal marine grijs maken ..er zijn spuitbussen voorradig
MZllsss,Rob.
Maar ook de onderbak helemaal in de menie gezet..eigenlijk best een gaaf kleurtje..
Collega zei nog : je moet er een naam voor verzinnen..ik heb een mooie DAS BOOT ...misschien moet ik em dan toch helemaal marine grijs maken ..er zijn spuitbussen voorradig
MZllsss,Rob.
Fuel is what I burn!
zoals in andere topics heb je niks te vertellen hoe wij hem gaan noemen dus bij deze2strokerob schreef:Gister de bovenste bevestiging afgelast..vanddag misschien proberen af te maken.
Maar ook de onderbak helemaal in de menie gezet..eigenlijk best een gaaf kleurtje..
Collega zei nog : je moet er een naam voor verzinnen..ik heb een mooie DAS BOOT ...misschien moet ik em dan toch helemaal marine grijs maken ..er zijn spuitbussen voorradig
MZllsss,Rob.
Do not walk behind me, for I may not lead.
Do not walk ahead of me, for I may not follow.
Do not walk beside me for the path is narrow.
In fact just fuck off and leave me alone.
Do not walk ahead of me, for I may not follow.
Do not walk beside me for the path is narrow.
In fact just fuck off and leave me alone.
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm