je mot toch wat...
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Ben Benieuwd
Ben Benieuwd
Even bezig geweest, opnemer gedemonteerd, volgende week even 'omruilen' bij Roukama:
En bij de legerdump gekochte pukkel vastgeschroefd aan het bagagerek:
Meteen de benzinebrander erin gedaan, past heel mooi, nu een bord, bestek en overige kook en eet spulletjes.
Mooi hè?
En bij de legerdump gekochte pukkel vastgeschroefd aan het bagagerek:
Meteen de benzinebrander erin gedaan, past heel mooi, nu een bord, bestek en overige kook en eet spulletjes.
Mooi hè?
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Afwachten dus....Motorbeurs Utrecht 2016 schreef:Leuk dat je deelneemt aan de Custom Bike Show 2016!.
Wij hebben je aanmelding in goede orde ontvangen. We nemen in januari 2016 contact met je op voor details met betrekking tot het brengen en ophalen van je motor, de presentatie van je motor en de finaleshow.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
De planning was om vandaag vroeg op te staan en om aan de knutsel te gaan. Dat was voordat we na het concert gisteravond vanSymfo-Classics (waar half Kayak in speelt) 'even' naar de kroeg gingen.
Waar ik dus om half drie vanochtend uit geveegd werd en die hele 150 meter naar huis moest lopen.
Enfin, vanmiddag voor de deur de accu uit de motor gepeuterd waarbij uiteraard zo een klein boutjes door het rooster valt wat om de boom ligt waar de motor naast geparkeerd staat.
Met accu naar motorzaak, daar op de snellader, half uurtje later testen: niks mis met de accu. Dus is het of de stroomverdeler of de dynamo.
En de stroomverdelers van de VT800 en PC800 hebben een bepaalde reputatie wat stukgaan betreft.
Accu staat nu hier aan de oplader, morgen de verdeler testen. En maandag op de CB450 naar het werk. Waarvan de accu opgeladen moet worden.
Waar ik dus om half drie vanochtend uit geveegd werd en die hele 150 meter naar huis moest lopen.
Enfin, vanmiddag voor de deur de accu uit de motor gepeuterd waarbij uiteraard zo een klein boutjes door het rooster valt wat om de boom ligt waar de motor naast geparkeerd staat.
Met accu naar motorzaak, daar op de snellader, half uurtje later testen: niks mis met de accu. Dus is het of de stroomverdeler of de dynamo.
En de stroomverdelers van de VT800 en PC800 hebben een bepaalde reputatie wat stukgaan betreft.
Accu staat nu hier aan de oplader, morgen de verdeler testen. En maandag op de CB450 naar het werk. Waarvan de accu opgeladen moet worden.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Oh U heeft ervaring met (Japanse) motorfietsen?frodo schreef:soms zit het mee, maar vaak zit het tegen.
Waskebeurt? De accu van de CB450 geeft maar 11,8 volt dus weigert de motor. Geen kickstarter. Leve de trein! Nou laat maar, ben na een weekje treinen wel weer genezen.
Schijnt volgend jaar nog erger te worden omdat de inkopers van de NS vergeten zijn dat treintjes na 40 jaar dienst vervangen moeten worden, één jaar getest moeten worden en dan besteld kunnen worden met een levertijd van ± 2 jaar. Kalenders en planborden kunnen bijzonder lastig zijn.
Vanmiddag toch nog wat tijd gevonden om de accu weer in de PC te lepelen, te starten en de laadstroom te meten. Ik geloof dat 25,7V iets te veel van het goede is.
Daar was de monteur van de motorzaak het ook mee eens (goh) en die ging even kijken wat ze op voorraad hadden. En jawel, een originele Honda-spanningsregelaar. Maar ho wacht even, er staat nog een CBR600 in de schuur voor sloop.
En daar zit nog een spanningsregelaar op .
Nou weet ik dat de originele Honda spanningsregelaars het op een CBR600 het ongeveer 70.000 km volhouden en dat stuk gaan.
Maar goed, gebruikt is goedkoper dus haal er maar af.
Ik naar de motorzaak. Blijkt het geen originele meer te zijn. En dus beter want meer koelribben en dat heb je nodig. Dat ding zet 180 V wisselstroom om in 12 V gelijkstroom en wordt een beetje warm.
Morgen even monteren hier voor de deur en maandag weer rijden!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Zit niet mee met de PC
He Peter,
Valt tegen de probleempjes met de PC. Troost je want ik heb een Transalp gekocht en daar moet de hele kabelboom van worden vervangen blijkt nu.
Had al twee nieuwe digitale CDI kastjes gekocht ad. 350,- ( koop je een hele motor voor) en vanmiddag een kabelboom + alles wat erbij hoort ad. 150,-
Voel mij aardig genaaid met de Transalp goede NTV 650 er op ingeruild en 1000,- van die euro's bij betaald, ondertussen heeft dat ding mij al 2000,- gekost, daar had ik een mooie Transalp die werkt van kunnen kopen.
Nou na dit geklaag, succes met de PC ik ga morgen verder aan de slag met de Transalp. Maar goed de Handa Deauville doet wat van de motor verwacht wordt voor zijn 750,- rijden dus,
Groet, Henk
Valt tegen de probleempjes met de PC. Troost je want ik heb een Transalp gekocht en daar moet de hele kabelboom van worden vervangen blijkt nu.
Had al twee nieuwe digitale CDI kastjes gekocht ad. 350,- ( koop je een hele motor voor) en vanmiddag een kabelboom + alles wat erbij hoort ad. 150,-
Voel mij aardig genaaid met de Transalp goede NTV 650 er op ingeruild en 1000,- van die euro's bij betaald, ondertussen heeft dat ding mij al 2000,- gekost, daar had ik een mooie Transalp die werkt van kunnen kopen.
Nou na dit geklaag, succes met de PC ik ga morgen verder aan de slag met de Transalp. Maar goed de Handa Deauville doet wat van de motor verwacht wordt voor zijn 750,- rijden dus,
Groet, Henk
Re: Zit niet mee met de PC
TCO?Suzuki schreef: Voel mij aardig genaaid met de Transalp goede NTV 650 er op ingeruild en 1000,- van die euro's bij betaald, ondertussen heeft dat ding mij al 2000,- gekost, daar had ik een mooie Transalp die werkt van kunnen kopen.
Olive is the New Black
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
He Heren, ben niet bij de TCO pakken neer gaan zitten.
Inmiddels probleem mogelijk gevonden. Er zit een spanningsregelaar/gelijkrichter op die er niet op thuis hoort. In principe zou het niet mogen uit maken in mijn optiek, echter of de verbindingen nu wel juist zijn aangelegd met kroonsteentjes en zo, lijkt mij niet best.
Eerst dit maar eens vervangen door de originele en de bobine's meteen ook en de carburateurs laten reinigen (gratis, scheelt weer in de tco).
Inmiddels maar een deel van die Rat-bike zooi in de verkoop doen, kijken wat de oud ijzer prijs doet en om het financiële gat te dichten zijn alle onderdelen van de TDM, NTV, GTR, Goldwing en meer uit het magazijn in de verkoop gegaan, het ruimt al lekker op.
Inmiddels staat mijn Guzzi California en mijn Honda Deauville er weer goed en ruim bij in de garage.
O, ja ik heb nog een flinke aanhanger (hing achter de goldwing) mocht er iemand 125,- voor overhebben laat het mij weten.
Iedereen fijne feestdagen en tot in 2016
Heeft toch iemand er nog iets aan.
Inmiddels probleem mogelijk gevonden. Er zit een spanningsregelaar/gelijkrichter op die er niet op thuis hoort. In principe zou het niet mogen uit maken in mijn optiek, echter of de verbindingen nu wel juist zijn aangelegd met kroonsteentjes en zo, lijkt mij niet best.
Eerst dit maar eens vervangen door de originele en de bobine's meteen ook en de carburateurs laten reinigen (gratis, scheelt weer in de tco).
Inmiddels maar een deel van die Rat-bike zooi in de verkoop doen, kijken wat de oud ijzer prijs doet en om het financiële gat te dichten zijn alle onderdelen van de TDM, NTV, GTR, Goldwing en meer uit het magazijn in de verkoop gegaan, het ruimt al lekker op.
Inmiddels staat mijn Guzzi California en mijn Honda Deauville er weer goed en ruim bij in de garage.
O, ja ik heb nog een flinke aanhanger (hing achter de goldwing) mocht er iemand 125,- voor overhebben laat het mij weten.
Iedereen fijne feestdagen en tot in 2016
Heeft toch iemand er nog iets aan.