Pagina 8 van 12

Geplaatst: vr okt 30, 2009 6:21 pm
door Goos
Dyrck schreef:Ik kreeg gisteren te horen dat het misschien nog wel 2 weken duurt voordat de transmissiedempers geleverd kunnen worden :cry:
Dat wordt dus geen RBR voor DeTank.
Nou ja, volgende deadline is pas in februari, dus gaan we gestaag door met knutselen.
Altijd leuk ... wachten! :evil:

Geplaatst: za okt 31, 2009 12:01 am
door Dyrck
Goos schreef:Altijd leuk ... wachten! :evil:
Ach.... vanavond de tijd maar eens nuttig besteed aan het omwisselen van de (bijna) kale achterband voor de goede 'Mud-and-snow' die nog om het voorwiel lag en het voorwiel voorzien van een verse band die ik nog had liggen.
De reden waarom ik de nieuwe band niet achter heb gelegd is dat de mud-and-snowband breder is en in de winter meer grip bied.

Geplaatst: zo nov 22, 2009 7:19 pm
door Dyrck
Hoeraaaahhh, het achterwiel zit er weer in en draait ook nog eens soepel. :lol:

Geplaatst: zo nov 22, 2009 7:43 pm
door der obergefreiter
mooi zo , 1 down , 2 to go :P

Geplaatst: za dec 19, 2009 10:33 am
door Dyrck
De afgelopen weken ben ik bezig geweest met het opbouwen van het geheel:
Met veel passen en meten hebben we de bak er weer aangehangen (voorste schoorstang ca. 1.5 cm. ingeschroefd om iets meer toespoor te krijgen).
Daarna de kuip en het achterspatbord (= band van een Chevvy pickup)er weer opgezet.
2 Flitsbuisjes in de verstralers op de motor gemonteerd (toch maar 1 rood en 1 groen, omdat 2x blauw net ff te opvallend was :wink: )
Slowwhoop gemonteeerd.
Electronica van verlichting nagelopen en hier en daar kabels omgelegd/ vervangen.
Getracht olielekkage bij de nokkenaskettingspanner te verhelpen (is nog niet gelukt vrees ik, hij lekt ook bij de kleppendeksel en/of koppakking).

Afbeelding

En gisteravond was het eindelijk zover: De eerste proefrit ! :lol:
Nog maar een klein stukje gereden, maar het lijkt er op dat alles toch goed vast zit.
Bij ca. 50 km/uur loopt ie mooi rechtdoor bij het loslaten van het stuur.
Binnenkort maar eens kijken hoe ie zich gedraagd bij hogere snelheden.
50 km/uur was voorlopig hard genoeg bij -5, zonder helm in een overall :?

wordt vervolgd....

Geplaatst: za dec 19, 2009 11:31 am
door der obergefreiter
hou er rekening mee dat ie bij lage snelheden iets naar links moet willen , door toespoor . anders zit je bij hoge snelheden als een aap aan je stuur te rukken

Geplaatst: za jan 02, 2010 5:25 pm
door Dyrck
Vandaag ff verse olie + filtertje er in en een extra remlichtje gemonteerd.
Hopelijk pakt de starterkrans nu beter op.
'k Kon het alleen niet testen; accu was leeg (toch ergens een lekstroom dus) :?

Geplaatst: za jan 02, 2010 6:04 pm
door magna
Dyrck schreef:Vandaag ff verse olie + filtertje er in en een extra remlichtje gemonteerd.
Hopelijk pakt de starterkrans nu beter op.
'k Kon het alleen niet testen; accu was leeg (toch ergens een lekstroom dus) :?
ff lampje monteren tussen min-pool en min-draad. brandt dit met contact uit, dan heb je idd lekstroom.

Geplaatst: zo jan 03, 2010 10:50 am
door Dyrck
Hee, goede tip.
Ga ik proberen als ik weer kan klussen.
(wegens fam. omstandigheden kan deze week ff niet geklust worden aan het span)

Geplaatst: zo jan 03, 2010 2:05 pm
door JPi
lampje?...of gewoon de multimeter pakken.

Geplaatst: zo jan 03, 2010 5:18 pm
door magna
JPi schreef:lampje?...of gewoon de multimeter pakken.
niet te technisch doen hè. dit is de rat manier.

Geplaatst: zo jan 03, 2010 6:52 pm
door JPi
hele goedkope multimeter.. van de action :oops:

Geplaatst: zo jan 03, 2010 7:00 pm
door stitch
magna schreef:
Dyrck schreef:Vandaag ff verse olie + filtertje er in en een extra remlichtje gemonteerd.
Hopelijk pakt de starterkrans nu beter op.
'k Kon het alleen niet testen; accu was leeg (toch ergens een lekstroom dus) :?
ff lampje monteren tussen min-pool en min-draad. brandt dit met contact uit, dan heb je idd lekstroom.
licht het er niet aan hoe groot de lekstroom is, als hij erg klein is, kun je hem met een 12v 5 watt al haast niet meten, dan moet je toch echt met multimeter aan de slag toch.

greets stitch

Geplaatst: zo jan 03, 2010 8:45 pm
door magna
stitch schreef:
magna schreef:
Dyrck schreef:Vandaag ff verse olie + filtertje er in en een extra remlichtje gemonteerd.
Hopelijk pakt de starterkrans nu beter op.
'k Kon het alleen niet testen; accu was leeg (toch ergens een lekstroom dus) :?
ff lampje monteren tussen min-pool en min-draad. brandt dit met contact uit, dan heb je idd lekstroom.
licht het er niet aan hoe groot de lekstroom is, als hij erg klein is, kun je hem met een 12v 5 watt al haast niet meten, dan moet je toch echt met multimeter aan de slag toch.

greets stitch
ik heb er zo'n simpel fietslampje met 2 draadjes er aan gesoldeerd voor liggen. zo'n ding gaat al bijna branden als je er tegen blaast :mrgreen:

Geplaatst: zo jan 03, 2010 10:35 pm
door JPi
Sambal bij??