XS1100: De Tank
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Berichten: 1589
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
- Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
- Contacteer:
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 412
- Lid geworden op: wo feb 20, 2008 4:46 pm
- Locatie: osschot België
- Contacteer:
ok met aanhanger maar dan weegt het heele geval weer 200 of 300 kg meer dan wel maar anders heb je het niet echt noodigder obergefreiter schreef:heb ze mét on zonder , vond die rem op het span wel ff wennen, maar met aanhanger er achter is het wel lekker .
het zijn alleen maar dingen die ekstra stuk kunnen en die bij blokeerren een flingke smakker kunne veroorzaaken
nee voor mij geen rem op het bakwiel (en heb wel deegelijk wat km onder de riem op een span)
wa ni kapot is moette ni mauke
Tip die ik laatst ook kreeg:kaiman schreef:ik heb ook een problem met de remmen.ben er net achtergekomen dat mijne remmen voor linke schijf achter en zijspan gekoppelt zijn.
lekker makkelijk voor ontluchten
Als je 'm achter ontlucht hebt, krik dan de bak eens zo ver mogelijk
omhoog.
Eventuele luchtbellen in de leiding gaan dan makkelijker richting het zijspanwiel en naar het aftappunt.
(Bovendien kun je er dan ook nog eens wat makkelijker bij)
Gisteren trouwens nog een paar H3-mistlampen die ik van een buurman kreeg voor op de bak gezet.
Pfoei zeg, 5x60=300 Watt aan de voorkant is best wel veel licht.
I can see clearly now....pompompiedompiedom...
Olive is the New Black
Volgende stap in het verbeteren van de remmerij:
De achter- / zijrempomp van Hephalump heb ik vervangen door een Brembo exemplaar (van een oude FJ1200).
De aansluiting van de koperen remleiding zit achterop de holle banjobout met een soort knelkoppelinkje (zo'n koperen ring die je ook wel bij waterleidingkoppelingen ziet, maar dan maar een paar mm doorsnede)
De banjobout was uiteraard vastgerot, tijdens losdraaien van de vaste remleiding tordeerde deze dus meteen en brak af.
De remleiding naar de bak is nu afgekoppeld en ik bedien nu alleen de rem van het achterwiel met het voetpdaal.
Remmen doet ie perfect, na een paar cm. intrappen blokkeerd ie al.
Nu nog zien dat ik een nieuwe aansluiting op de kop kan tikken voor de remleiding van de bak.
De achter- / zijrempomp van Hephalump heb ik vervangen door een Brembo exemplaar (van een oude FJ1200).
De aansluiting van de koperen remleiding zit achterop de holle banjobout met een soort knelkoppelinkje (zo'n koperen ring die je ook wel bij waterleidingkoppelingen ziet, maar dan maar een paar mm doorsnede)
De banjobout was uiteraard vastgerot, tijdens losdraaien van de vaste remleiding tordeerde deze dus meteen en brak af.
De remleiding naar de bak is nu afgekoppeld en ik bedien nu alleen de rem van het achterwiel met het voetpdaal.
Remmen doet ie perfect, na een paar cm. intrappen blokkeerd ie al.
Nu nog zien dat ik een nieuwe aansluiting op de kop kan tikken voor de remleiding van de bak.
Olive is the New Black
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 246
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:22 pm
- Locatie: Gemert
Gisteravond heb ik met veel WD40, een takel, een breekijzer, een grote moker, 2 biertjes en een steeksleutel 19 de de bevestiging van de bak aan het frame losgekregen en de vlucht (op aanraden van een paar profs, waarvoor nog dank!) versteld.
Ik heb de schoorstang ca. 1 cm. uitgedraaid en daarmee de motor iets meer rechtop gezet naar links.
Op weg naar huis had ik het idee, dat ie tot ca. 50 km/u minder naar rechts trok en bij het gas loslaten zelfs rechtuit reed (i.p.v.naar rechts trekken).
We zijn op de goede weg dus...
Ik heb de schoorstang ca. 1 cm. uitgedraaid en daarmee de motor iets meer rechtop gezet naar links.
Op weg naar huis had ik het idee, dat ie tot ca. 50 km/u minder naar rechts trok en bij het gas loslaten zelfs rechtuit reed (i.p.v.naar rechts trekken).
We zijn op de goede weg dus...
Olive is the New Black