Pagina 5 van 6

Geplaatst: do dec 27, 2007 12:15 am
door JPi
hahaha klopt!
De neus van Swamp zorgt er voor dat die magna's rustiger worden als je het gas erop zet en bij lage snelheden. Die zit overigens op de vork zelf en niet op het frame en die vork is aangepast ivm het gewicht.

Geplaatst: do dec 27, 2007 12:18 am
door MZ
JPi schreef:hahaha klopt!
De neus van Swamp zorgt er voor dat die magna's rustiger worden als je het gas erop zet en bij lage snelheden. Die zit overigens op de vork zelf en niet op het frame en die vork is aangepast ivm het gewicht.
Ik heb er juist voor gekozen om alles van de voorvork af te halen, zodat ie wat lichter stuurt (bij bv lage snelheden) Testrit wordt waarschijnlijk vrijdag op zn vroegst. Kijken of ik de voorvork nog moet aanpassen dan. (wat heb jij aangepast?)

Geplaatst: do dec 27, 2007 12:21 am
door JPi
d'r zitten prog. veren in van het merk Wirth en andere olie(-hoeveelheid) + andere anti-duik instelling. Oja, en de brug tussen de vorkpoten is nu rvs-plaat van 3 of 4 mm.

Geplaatst: vr dec 28, 2007 7:16 pm
door MZ
Vanmiddag/vanavond de proefrit gehad :D :D Dat rijdt prima. Heb sommige bochten (rotondes) nog nooit zo hard genomen 8) Wat extra gewicht voorop scheelt blijkbaar toch :twisted:
Wel heb ik de vorkpoten opgevuld met ongeveer 1 cm aan ring en grote bout. Nu de koplamp nog even afstellen, die staat nog te laag :wink:
Zijwindgevoeligheid is wel iets toegenomen met dit weer :roll: , maar doordat het aan het frame vastzit merk ik daar in het stuur gelukkig niet veel van. Zou nu een peuk kunnen roken bij 100 km/u :twisted:

Geplaatst: za dec 29, 2007 2:44 pm
door rebel
Zo snel zijn die rotondes in H'kerk niet, lijk wel of ze dingen op elk kruispunt hebben gezet.

Geplaatst: za dec 29, 2007 10:59 pm
door MZ
rebel schreef:Zo snel zijn die rotondes in H'kerk niet, lijk wel of ze dingen op elk kruispunt hebben gezet.
Alles is relatief 8)
Zal morgen ff wat fotootjes schieten als het lukt en anders komt het volgend weekend wel. :twisted:

Geplaatst: zo dec 30, 2007 8:22 pm
door Woody
Ik vertrouw die slangenklemmen-bevestigingen helemaal niet!
Doodeng om dat zo te doen! Haal je een vrachtwagen in en krijg je de volle laag wind tegen, dan wordt je kuip naar achteren gedrukt.
Dus ook je REMHANDEL !!!
Liever lassen of beugels waar boutjes opzitten, stukkie binnenband ertussen (tegen evt glijden), die kan je tenminste goed strak aandraaien.
Zet je een beetje kracht met aandraaien van een slangenklem, is dat ding meteen dol.

Geplaatst: ma dec 31, 2007 2:47 am
door MZ
Woody schreef:Ik vertrouw die slangenklemmen-bevestigingen helemaal niet!
Doodeng om dat zo te doen! Haal je een vrachtwagen in en krijg je de volle laag wind tegen, dan wordt je kuip naar achteren gedrukt.
Dus ook je REMHANDEL !!!
Liever lassen of beugels waar boutjes opzitten, stukkie binnenband ertussen (tegen evt glijden), die kan je tenminste goed strak aandraaien.
Zet je een beetje kracht met aandraaien van een slangenklem, is dat ding meteen dol.
Ja, je hebt gelijk :wink: Maar das niet de enigste bevestiging hoor:
Afbeelding
Verder zit ie aan de onderkant ook nog vast op een dwarsstaaf (welke ook met 2 slangenklemmen vastzit)
Dus naar achteren zal ie niet gauw schuiven.
Zit nog over een andere bevestiging te denken (nu 3 slangenklemmen per kant), maar weet nog niet hoe. Ik wil niet lassen en boren aan het motorframe.
Zal asap fotootjes maken en anders komt het komend weekend wel.

Geplaatst: ma dec 31, 2007 7:25 am
door magna
met een u-beugel lijkt mij een stevigere verbinding als met de huidige slangklemmen. Gewoon verkrijgbaar bij de (meeste) bouwmarkten.
Afbeelding

Geplaatst: ma dec 31, 2007 9:46 am
door JPi
ach.. details.. :wink:

Geplaatst: ma dec 31, 2007 1:29 pm
door MZ
JPi schreef:ach.. details.. :wink:
Ach.... :roll: :wink:

Geplaatst: ma dec 31, 2007 1:30 pm
door MZ
magnamaniac schreef:met een u-beugel lijkt mij een stevigere verbinding als met de huidige slangklemmen. Gewoon verkrijgbaar bij de (meeste) bouwmarkten.
Afbeelding
Probleem is dat die symetrisch rond zijn, en ik 2 buizen naast mekaar vast moet zetten, dus niet symetrisch :roll: Toch? :?
Maar bedankt voor de tip, heb ik ook al aan zitten denken. Meer tips zijn welkom!
En uitlaatklemmen, zou dat al beter wezen?

Geplaatst: ma dec 31, 2007 3:36 pm
door magna
met een stuk draadeind is er zelf ook wel een te fabriceren waar 2 buizen in passen.

Geplaatst: ma dec 31, 2007 4:20 pm
door MZ
magnamaniac schreef:met een stuk draadeind is er zelf ook wel een te fabriceren waar 2 buizen in passen.
Denk dat dat wel moet gaan lukken. Ff goed warmstoken, buigen, 2 gaatjes in een plaatje, klaar. 8)

Geplaatst: ma dec 31, 2007 6:40 pm
door redman
Je kan van dat plaatje ook een u maken waardoor eea nog sterker wordt.
Gr Redman