je mot toch wat...
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Eindelijk begonnen om de uitlaatherrie van de PC 800 aan te pakken. Dus demonteren die zooi!
Dit moet er onder gaan komen:
Eerst even hittebestendige matzwarte verf er over:
Dan wat plastic verwijderen:
En wat gepeuter om wat verroest ijzer los te krijgen..
Dan blijkt dat de uitlaat van de achterste cilinder er een beetje bij bungelt...dat hoort niet dus dat moet vast gedraaid worden...nog maar eens het plaatje uit het WPH bestuderen en (dit is dus echt poep) vervolgens gaat de neptank er af, het luchtfilter, de carbjes, het bakje om de vulpijp van de tank, en de rubber-met-polyester kap die over de cilinders heen zit. Hiervoor moeten ook nog wat kuipdelen links en rechts verwijderd worden. Wie dit bedacht heeft....
Enfin, dit is de een oorzaak van de herrie: losgetrilde uitlaat:
5 Minuten later zit-ie weer vast...
Morgen verder!
Dit moet er onder gaan komen:
Eerst even hittebestendige matzwarte verf er over:
Dan wat plastic verwijderen:
En wat gepeuter om wat verroest ijzer los te krijgen..
Dan blijkt dat de uitlaat van de achterste cilinder er een beetje bij bungelt...dat hoort niet dus dat moet vast gedraaid worden...nog maar eens het plaatje uit het WPH bestuderen en (dit is dus echt poep) vervolgens gaat de neptank er af, het luchtfilter, de carbjes, het bakje om de vulpijp van de tank, en de rubber-met-polyester kap die over de cilinders heen zit. Hiervoor moeten ook nog wat kuipdelen links en rechts verwijderd worden. Wie dit bedacht heeft....
Enfin, dit is de een oorzaak van de herrie: losgetrilde uitlaat:
5 Minuten later zit-ie weer vast...
Morgen verder!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Helemaal met een polyester-met rubber-afdekkap die over de cilinders heen zit...dus eerst de zadel, dan dummy-tank, dan luchtfilter, dan carbjes + bakkie om de vulopening van de benzinetank, dan twee slangen van de waterkoeling, de ontluchtingslang van het carter, de bougieleiding voor de achterste cilinder rechts (twin spark dus 4! bougies...die ik meteen maar heb vervangen) dan het linker- en rechter plaatwerkdeel onder het zadel, lucht uitlaat aan de linker en rechter kant, dan de kap, en dan pas kan je bij het achterste uitlaatspruitstuk komen...en één van de boutjes van de kap zit achter de bobine aan de linkerkant...
En de hele zooi moet ook weer terug... leuk hoor, Japans knutselen!
En de hele zooi moet ook weer terug... leuk hoor, Japans knutselen!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Missie vandaag: de raceplee weer op de weg krijgen. Dus eerst wat ijzer verzagen en mijn bak- en braad 'vaardigheden' aanwenden:
En een stemmig kleurtje geven:
Dan de zooi monteren:
Het ziet wat raar uit van achteren maar het werkt wel:
Eerste proefrit naar de andere garage waar de handpomp staat (en er elektra is, daar 'las' ik ook). De motor op de zijstandaard, en ik zie ineens een plasje koelwater onder het blok... Banden op spanning gebracht.
Nou niets aan de hand, hij staat gewoon schever dan in de garage. Met het losmaken van de koelwaterslangen liep er wat vloeistof uit en kennelijk is een deel daarvan op het blok blijven liggen en dat stroomde er nu vanaf.
Wel weer even terug naar het knutselparadijs, de vuldop losgeschroefd (zit een borgboutje in) en nog wat koelwater bijgevuld. Een stukkie snelweg gedaan en terug naar huis.
Bij gas los ploft-ie nog een klein beetje, maar is vergeleken met twee weken geleden te verwaarlozen.
En een stemmig kleurtje geven:
Dan de zooi monteren:
Het ziet wat raar uit van achteren maar het werkt wel:
Eerste proefrit naar de andere garage waar de handpomp staat (en er elektra is, daar 'las' ik ook). De motor op de zijstandaard, en ik zie ineens een plasje koelwater onder het blok... Banden op spanning gebracht.
Nou niets aan de hand, hij staat gewoon schever dan in de garage. Met het losmaken van de koelwaterslangen liep er wat vloeistof uit en kennelijk is een deel daarvan op het blok blijven liggen en dat stroomde er nu vanaf.
Wel weer even terug naar het knutselparadijs, de vuldop losgeschroefd (zit een borgboutje in) en nog wat koelwater bijgevuld. Een stukkie snelweg gedaan en terug naar huis.
Bij gas los ploft-ie nog een klein beetje, maar is vergeleken met twee weken geleden te verwaarlozen.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Oh ja, dat was ik vergeten: 'de volgende beelden zijn niet geschikt voor gevoelige ogen'.magna schreef:Auw, dat doet pijn aan m'n ogen
Even een update: nou lekt-ie olie en water! Wat ook wel te verklaren is, bij het losmaken van één van de twee koelwaterleidingen scheurde die een beetje. In plaats van het standaard klemmetje er een slangenklem omheen gezet maar helaas is er nog een gaatje over...
Volgend weekeinde weer de zooi demonteren en wat zelfgalvaniserende tape er omheen en een extra slangenklem. Komt goed!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Een uurtje en vieze vingers verder...slangen lekken niet. Waar het water vandaan komt, geen idee maar zou zomaar een overloop kunnen zijn omdat ik en de vulopening van de radiator tot de rand toe had gevuld en het expansietankje. Misschien iets teveel van het goede?
Morgen weer gewoon rijden en dan zien we wel. Voor de zekerheid een fles koelwater in de kofferbak.
Morgen weer gewoon rijden en dan zien we wel. Voor de zekerheid een fles koelwater in de kofferbak.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Krijg ik een e-mail binnen van de Motorbeurs. Houden ze daar een'Custom Bike Show' waar je je zomaar voor mag opgeven, en als je motor toegelaten wordt 4 vrijkaarten en een gratis fotoshoot van je motor.
Ik ga morgen toch even wat foto's van de ratchop maken om erbij te doen...
Ik ga morgen toch even wat foto's van de ratchop maken om erbij te doen...
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!