je mot toch wat...
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Nee, het blok is gelijk aan die van de VT800. Een 45° 800 cc 2-cilinder met zelfstellende kleppen, electronische ontsteking, semi dry-sump, watergekoeld, hydraulische koppeling met 5 versnellingen.
Omdat de uitlaat als laatste erop moest worden bedacht wijkt die dus helemaal af van die van de chopper-uitvoering.
Die einddemper/collector kost nieuw € 525,=. En dan ist-ie afgeprijsd, was € 630,00!
Voor degene die 'strippen' van de Pacific Kots een goed plan vinden, zoiets gaat er dan zo ongeveer uitzien:
Of zo:
Je blijft nog weinig van het blok zien, maar alles heeft wel meer te lijden van weersinvloeden.
En aangezien voor de dagelijkse ritten een kuip best wel fijn is....blijft het plastic. Bovendien kunnen naar stickers op geplakt worden en bordjes vastgeschroefd.
Kijk, een rat-PC800:
Is er nog wat goeds te melden? Jazeker in detop 10 lelijkste motoren ooit!
Omdat de uitlaat als laatste erop moest worden bedacht wijkt die dus helemaal af van die van de chopper-uitvoering.
Die einddemper/collector kost nieuw € 525,=. En dan ist-ie afgeprijsd, was € 630,00!
Voor degene die 'strippen' van de Pacific Kots een goed plan vinden, zoiets gaat er dan zo ongeveer uitzien:
Of zo:
Je blijft nog weinig van het blok zien, maar alles heeft wel meer te lijden van weersinvloeden.
En aangezien voor de dagelijkse ritten een kuip best wel fijn is....blijft het plastic. Bovendien kunnen naar stickers op geplakt worden en bordjes vastgeschroefd.
Kijk, een rat-PC800:
Is er nog wat goeds te melden? Jazeker in detop 10 lelijkste motoren ooit!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Verbruik 10,72 liter op 142 mijl, dat is 228 km, 1: 21. Dan staat de benzinemeter in het rood, met nog 5,3 liter in de tank. Zo jammer dat er geen benzinekraan op zit met een reserve stand...
Enfin, woon-werk is 256 km per week dus dat wordt 1 keer per week tanken.
Enfin, woon-werk is 256 km per week dus dat wordt 1 keer per week tanken.
Laatst gewijzigd door Woody op vr apr 17, 2015 4:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Vandaag poging nummer 1 om de uitlaatherrie enigszins te beperken...
Na enig demontagewerk, hier wordt je niet blij van:
Blik nooit weggooien!
Gelukkig riante voorraad verzinkt ijzerdraad ter beschikking om de boel bij elkaar te houden:
Lekker smeren met uitlaatpasta, stukkie blik er om, stukkie ijzerdraad...
En nu laten uitharden
Morgen even rijden (moet ook wel, tank is alweer leeg).
Na enig demontagewerk, hier wordt je niet blij van:
Blik nooit weggooien!
Gelukkig riante voorraad verzinkt ijzerdraad ter beschikking om de boel bij elkaar te houden:
Lekker smeren met uitlaatpasta, stukkie blik er om, stukkie ijzerdraad...
En nu laten uitharden
Morgen even rijden (moet ook wel, tank is alweer leeg).
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Niet treuren Magna, om te lassen moet de hele uitlaat los. Heb je die bevestiging van de uitlaat naar de collector gezien?
Die is zo verroest dat-ie echt niet normaal loskomt. Als je wilt lassen, moet dat toch rondom. Dus moet-ie los. En dan ist-ie stuk...
Ik zie wel hoe lang dit het volhoudt. En anders toch maar orf 150 pleur uitgeven voor de roestige van de sloop of 525 pleur voor een nieuwe...
Die is zo verroest dat-ie echt niet normaal loskomt. Als je wilt lassen, moet dat toch rondom. Dus moet-ie los. En dan ist-ie stuk...
Ik zie wel hoe lang dit het volhoudt. En anders toch maar orf 150 pleur uitgeven voor de roestige van de sloop of 525 pleur voor een nieuwe...
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Na 65 km verreden te hebben kan ik je zeggen dat ik zeer waarschijnlijk toch iets anders moet verzinnen, want er wordt inmiddels meer herrie geproduceerd dan vanochtend vroeg!2strokerob schreef:Hmmm wat zal ik ervan zeggen...zou het toch qua dragende constructie ondersteunen met slangklemmen en beugels...
Uiteraard juist als ik de Zeeburgertunnel uit rijdt....
Gelukkig is de bouwmarkt tot 9 uur vanavond open.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Waarom popnagel je er niet een metalen plaat omheen. een beetje in model kloppen en hopla erop. De uitlaatbochten van mijn "zondagse" Yamaha heb ik op die manier ook al op drie verschillende plekken dicht gekregen. Ik heb er hittebestendige siliconenkit tussen gesmeerd en dat blijft goed zitten.
There's no budget like no budget
Verrek dat ik daar niet eerder aan gedacht heb! Erg goede tip man! Bedankt! Ik heb toch al zo'n popnagelding en nagels en een accuboormachine, dus nu nog even wat tijd creëren.
Ojee dat wordt lastig....heb het verrattingsproces in werking gesteld en duurt tot morgenavond, vrijdagochtend verse banden (jawel, voor + achter), weekeinde is met 'she'en volgende week maar twee middagen want de 30e reis ik af naar het ruige oosten.
Ojee dat wordt lastig....heb het verrattingsproces in werking gesteld en duurt tot morgenavond, vrijdagochtend verse banden (jawel, voor + achter), weekeinde is met 'she'en volgende week maar twee middagen want de 30e reis ik af naar het ruige oosten.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Vandaag 'even' de voorvork gedemonteerd en voorzien van nieuwe keerringen. Rechts lekte (nog) niet, maar links heeft alles onder de olie gezet...remklauw, schijf, remblokjes...
Enfin, zoals gebruikelijk met ouwe meuk gaat het nooit vanzelf, en helemaal niet toen in de werkplaats het bordje 'geen tijd, volgende week' al brandde toen ik binnenkwam. Dan maar zelluf aan de slag. De bouten die de onderin de voorvorken zitten waren uiteraard allebei aan grot gedraaid. Tork erin meppen en met de luchtsleutel eruit draaien. Dan nieuwe M8 inbusbouten op maat zagen en de kop afvijlen anders past de as er niet meer door. Een bout iets teveel afgevijld....grrrr weer opnieuw beginnen.
Drie uur later zit de boel weer in elkaar met nieuwe keerringen en verse olie (met dank aan de Motozoom-website voor de hoeveelheid) en was ik drie tientjes lichter.
Morgen monteren, remklauw -schijf en -blokjes schoonmaken. Gelukkig hoeft er geen plaatwerk losgeschroefd te worden...dat scheelt!
Enfin, zoals gebruikelijk met ouwe meuk gaat het nooit vanzelf, en helemaal niet toen in de werkplaats het bordje 'geen tijd, volgende week' al brandde toen ik binnenkwam. Dan maar zelluf aan de slag. De bouten die de onderin de voorvorken zitten waren uiteraard allebei aan grot gedraaid. Tork erin meppen en met de luchtsleutel eruit draaien. Dan nieuwe M8 inbusbouten op maat zagen en de kop afvijlen anders past de as er niet meer door. Een bout iets teveel afgevijld....grrrr weer opnieuw beginnen.
Drie uur later zit de boel weer in elkaar met nieuwe keerringen en verse olie (met dank aan de Motozoom-website voor de hoeveelheid) en was ik drie tientjes lichter.
Morgen monteren, remklauw -schijf en -blokjes schoonmaken. Gelukkig hoeft er geen plaatwerk losgeschroefd te worden...dat scheelt!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!