Goeie dag uitgekozen!JPi schreef:jaaaa de seca heeft zonder problemen de eerste klappen alweer gegeven.. morgen op pad ermee
Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -
Moderators: Goos, Teevee, Woody
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7204
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Nou, niet vandaag, maar met koningsdag: https://youtu.be/255PXJFm3dw
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
De Plastic Cots voorzien van nieuwe voorvoorkkeerringen en nieuwe voorband, zellef demonteren, monteren, vullen, afhalen, omleggen, balanceren en 95 euro lichter in de eigen garage weer de boel in elkaar bouwen.
Nadat ik de rechter remklauw had ontdaan van olie en schoongemaakt, remblokjes en remschijf schoongemaakt.
Moet nu weer stukken beter remmen (met remmen merkte ik dat er iets niet in de haak, was, moest steeds vaker de achterrem erbij hebben) en de toeter vastgezet, die bungelde aan de elektradraadjes.
Nadat ik de rechter remklauw had ontdaan van olie en schoongemaakt, remblokjes en remschijf schoongemaakt.
Moet nu weer stukken beter remmen (met remmen merkte ik dat er iets niet in de haak, was, moest steeds vaker de achterrem erbij hebben) en de toeter vastgezet, die bungelde aan de elektradraadjes.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
Vandaag weer een paar tientjes uitgespaard door zelf de koppelingsplaten te vervangen. ... Wat moet er toch gruwelijk veel gedemonteerd worden om die ene kap vrij te krijgen... Vooral de bodemplaat waar het zijstandaard aan vast zit is een leuke! (Toch eens kijken of ik zo'n mini schaarliftje kan fabriceren. Dat gehannes met houten blokken ben ik nu toch wel een beetje zat!)
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
Al enkele dagen dat m'n "Blek-Baik 3" bij stadsverkeer en lage toerentallen niet lekker liep. Gas open, wat gesputter en aansluitend weer fatsoenlijk lopen/doortrekken.
Korter geleden stonk het ding naar benzine, en uit een lasnaad in de uitlaat kwamen enkele druppels onverbrande peut lopen.... Hmmm...
Benzinekraan reeds eerder gemodificeerd; vacuümbekrachtiging buiten werking gesteld want onzin. Benzinekraan lekte niet door. Zelfs stationair begon hij op 1 pit te lopen, en er zeek steeds meer peut uit de uitlaat onverbrand naar buiten. Op het laatst wilde zelfs de startmotor niet meer rond.
Ah! een vloeistof valt niet te comprimeren! Bingo! Er bleef dus peut gewoon doorlopen, kraan werkt, dus dan kan het niets anders zijn dan het vlottergebeuren! Ja, erg leuk werk die carbs verwijderen uit een Kawa Vulcan! NOT!!
Uit elkaar geschroefd en inderdaad bleek de vlotternaald van de lekkende carburateur wat smerige aanslag te hebben. Nieuwe vlotter 39 euries, naaldje 12... Levertijd bijna een week! En aldus toog OSOK naar Joost Woesthoff om daar in 10 meter kratten met carburateurs naar de juiste carburateur te zoeken.
1e krat; Bingo!! Een Vulcan carburateur!! Opengeschroefd en jawel... vlotters en naalden waren er al uit.... Andere kratten doorzocht; geen Vulcancarbs meer.....
De oude vlotter gesjekd, oude naald en ligplaats schoongemaakt (heerlijk spul die remmenreiniger van de Action!) en het geheel in elkaar gefrot.
Testen, maar hoe? Terug in het frame en er dan achterkomen dat er iets anders fout is?
Mevrouw OSOK; "Als je ze nu eens test vóórdat je ze terug in het frame frot??".......
(Schat, dank je wel, is een goed plan, je mag blijven!)
Lange slang aan de carburateur, trechterje erop, en vullen met psiene.....
Ghe ghe ghe.... Vlotter werkt weer want er loopt géén peut de carburateur (en dus het motorblok) in...
En nu?
Donderdag gaan Excalibur, Monkey èn OSOK dus gewoon lekker op Road-trip 2016. Naar Grolloo, naar het Bluesfestival, naar Beth Hart....
Beth Hart; doe vooral eens googlen; 3 stemmen in één lichaam!
OSOK
Korter geleden stonk het ding naar benzine, en uit een lasnaad in de uitlaat kwamen enkele druppels onverbrande peut lopen.... Hmmm...
Benzinekraan reeds eerder gemodificeerd; vacuümbekrachtiging buiten werking gesteld want onzin. Benzinekraan lekte niet door. Zelfs stationair begon hij op 1 pit te lopen, en er zeek steeds meer peut uit de uitlaat onverbrand naar buiten. Op het laatst wilde zelfs de startmotor niet meer rond.
Ah! een vloeistof valt niet te comprimeren! Bingo! Er bleef dus peut gewoon doorlopen, kraan werkt, dus dan kan het niets anders zijn dan het vlottergebeuren! Ja, erg leuk werk die carbs verwijderen uit een Kawa Vulcan! NOT!!
Uit elkaar geschroefd en inderdaad bleek de vlotternaald van de lekkende carburateur wat smerige aanslag te hebben. Nieuwe vlotter 39 euries, naaldje 12... Levertijd bijna een week! En aldus toog OSOK naar Joost Woesthoff om daar in 10 meter kratten met carburateurs naar de juiste carburateur te zoeken.
1e krat; Bingo!! Een Vulcan carburateur!! Opengeschroefd en jawel... vlotters en naalden waren er al uit.... Andere kratten doorzocht; geen Vulcancarbs meer.....
De oude vlotter gesjekd, oude naald en ligplaats schoongemaakt (heerlijk spul die remmenreiniger van de Action!) en het geheel in elkaar gefrot.
Testen, maar hoe? Terug in het frame en er dan achterkomen dat er iets anders fout is?
Mevrouw OSOK; "Als je ze nu eens test vóórdat je ze terug in het frame frot??".......
(Schat, dank je wel, is een goed plan, je mag blijven!)
Lange slang aan de carburateur, trechterje erop, en vullen met psiene.....
Ghe ghe ghe.... Vlotter werkt weer want er loopt géén peut de carburateur (en dus het motorblok) in...
En nu?
Donderdag gaan Excalibur, Monkey èn OSOK dus gewoon lekker op Road-trip 2016. Naar Grolloo, naar het Bluesfestival, naar Beth Hart....
Beth Hart; doe vooral eens googlen; 3 stemmen in één lichaam!
OSOK
He who dies with the most toys, wins!!
Vandaag, op verzoek, wezen kijken naar 5 motoren uit een nalatenschap, evt. ter overname.
5 motoren: bmw r25/3 uit 53/54, batavus/Jap uit eind 50, honda cb 250 uit begin 70, kawa 1100 ltd uit 92, zundapp ks 175 trophy uit eind 50.
Op de bmw en batavus een bod uitgebracht en de rest zat of vast of was zo slecht dat het alleen voor de sloop/oudijzer goed was of voor hobbyist met HEEL veel tijd en geduld.
Oja en een oude solex en die gaat naar lokale solexclub.
5 motoren: bmw r25/3 uit 53/54, batavus/Jap uit eind 50, honda cb 250 uit begin 70, kawa 1100 ltd uit 92, zundapp ks 175 trophy uit eind 50.
Op de bmw en batavus een bod uitgebracht en de rest zat of vast of was zo slecht dat het alleen voor de sloop/oudijzer goed was of voor hobbyist met HEEL veel tijd en geduld.
Oja en een oude solex en die gaat naar lokale solexclub.
Knutselen! Bij de Gamma een 12-volt inbouw contact gekocht en in het dashboard van de PC800 geprutst. Draadjes doorgetrokken naar de accu, aangesloten en het werkt!
De Garmin werkt nu ook op deze motor.
Dan de spanningsregelaar uit de Ratchop gehaald, mee naar motorzaak, andere (gebruikte) regelaar uit het schap, aangesloten, accu er in (die zit anders in de weg) starten met hulp van de PC, meten en....12,6 volt laadstroom.
Potverdosie. Oude spanningsregelaar teruggebouwd, starten en...12,6 volt laadstroom. Spanningsregelaar is dus niet kapot. Enfin, volgende week verder want aanstaand weekeinde naar Luxemburg.
Dan de afgifte van de spoel meten, moet 60 volt wisselstroom zijn. En de accu opladen naar 100%, met die 83% (of nog minder inmiddels) die er nu in zit gaat het net niet.
Oja, vrijdagmiddag de fles Wynn's olie lek stop in het carter van de PC gieten. De tweede inmiddels...hopelijk werkt het langer dan het eerste flesje, want meteen 254 km rijden.
Koop dan ook een moderne motor!
De Garmin werkt nu ook op deze motor.
Dan de spanningsregelaar uit de Ratchop gehaald, mee naar motorzaak, andere (gebruikte) regelaar uit het schap, aangesloten, accu er in (die zit anders in de weg) starten met hulp van de PC, meten en....12,6 volt laadstroom.
Potverdosie. Oude spanningsregelaar teruggebouwd, starten en...12,6 volt laadstroom. Spanningsregelaar is dus niet kapot. Enfin, volgende week verder want aanstaand weekeinde naar Luxemburg.
Dan de afgifte van de spoel meten, moet 60 volt wisselstroom zijn. En de accu opladen naar 100%, met die 83% (of nog minder inmiddels) die er nu in zit gaat het net niet.
Oja, vrijdagmiddag de fles Wynn's olie lek stop in het carter van de PC gieten. De tweede inmiddels...hopelijk werkt het langer dan het eerste flesje, want meteen 254 km rijden.
Koop dan ook een moderne motor!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7204
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
weggegooid geld in mijn opinie.Woody schreef:Knutselen! Bij de Gamma een 12-volt inbouw contact gekocht en in het dashboard van de PC800 geprutst. Draadjes doorgetrokken naar de accu, aangesloten en het werkt!
De Garmin werkt nu ook op deze motor.
Dan de spanningsregelaar uit de Ratchop gehaald, mee naar motorzaak, andere (gebruikte) regelaar uit het schap, aangesloten, accu er in (die zit anders in de weg) starten met hulp van de PC, meten en....12,6 volt laadstroom.
Potverdosie. Oude spanningsregelaar teruggebouwd, starten en...12,6 volt laadstroom. Spanningsregelaar is dus niet kapot. Enfin, volgende week verder want aanstaand weekeinde naar Luxemburg.
Dan de afgifte van de spoel meten, moet 60 volt wisselstroom zijn. En de accu opladen naar 100%, met die 83% (of nog minder inmiddels) die er nu in zit gaat het net niet.
Oja, vrijdagmiddag de fles Wynn's olie lek stop in het carter van de PC gieten. De tweede inmiddels...hopelijk werkt het langer dan het eerste flesje, want meteen 254 km rijden.
Koop dan ook een moderne motor!
Zit in de ratchop nog een "oud" GS750 blok? Dan heb ik hier waarschijnlijk nog wel een dynamo in het reserveblok zitten.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Spankeren -Grolloo kan toch zomaar 150km zijn, dat is geen road-trip, maar forenzen.osok schreef:
Donderdag gaan Excalibur, Monkey èn OSOK dus gewoon lekker op Road-trip 2016. Naar Grolloo, naar het Bluesfestival, naar Beth Hart....
Beth Hart; doe vooral eens googlen; 3 stemmen in één lichaam!
OSOK
Maar Beth Hart is inderdaad wel goed.
Stop making sense
Die Wynn's? Ach, op zoek gaan en aanschaf van een andere PC800 kost me minstens 500 euro, dan is € 11,29 nog wel te overzien.magna schreef:weggegooid geld in mijn opinie.Woody schreef: Oja, vrijdagmiddag de fles Wynn's olie lek stop in het carter van de PC gieten. De tweede inmiddels...hopelijk werkt het langer dan het eerste flesje, want meteen 254 km rijden.
Zit in de ratchop nog een "oud" GS750 blok? Dan heb ik hier waarschijnlijk nog wel een dynamo in het reserveblok zitten.
Eeh nee, in mijn '79 ratchop Suzuki GS750 zit een '81 GSX blok. Uiteraard, want anders is het niet rattig genoeg toch?
Maar eerst meten = weten, en naar DHR redt-ie wel. Terug....
In uiterste nood kan ik nog de WW bellen.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!