Vu(i)lcan........
Geplaatst: ma jun 30, 2014 10:20 am
Na veel freubelen erachter gekomen dat het niet bijladen wel aan de stator moèst liggen..... Stator besteld en klaar gelegd, maar daarmee zit deze er nog niet in...
Het mooie van de Kawa Vulcan is het deelbare frame; aan de rechterzijde kun je één van de framebuizen gewoonweg eruit schroeven. Natuurlijk zit de stator aan de linkerkant, en moet dus het hele blok verwijdert worden....
Wielcrick eronder, en blok eruit. Alle kabels etc opgebonden, blok opengeschroefd, kleppen en nokkenas geïnspecteerd en blij verrast met wat ik binnen aantrof; blok lijkt wel als nieuw ondanks jáááren Action-olie gebruik! Stator vervangen en de oude rook inderdaad nogal verbrand. Vloeibare pakking dunnetjes aangebracht, en alle deksels weer aangebracht.
Zaterdag het blok er weer ingelepeld, alle kabels en leidingen aangesloten, vanavond vers filtertje en olie erin, en eerst maar eens ronddraaien zonder ontsteking zodat overal lekker verse olie zit......
Daarna "prik" erop, en gáán met die Ratbike Bobber!
Mee of tegen gevallen? Mwah.....het was makkelijker geweest als het blok had kunnen blijven zitten en het uitneembare framedeel links had gezeten, nu wel een uur of 10/12 gesleuteld.....
Het mooie van de Kawa Vulcan is het deelbare frame; aan de rechterzijde kun je één van de framebuizen gewoonweg eruit schroeven. Natuurlijk zit de stator aan de linkerkant, en moet dus het hele blok verwijdert worden....
Wielcrick eronder, en blok eruit. Alle kabels etc opgebonden, blok opengeschroefd, kleppen en nokkenas geïnspecteerd en blij verrast met wat ik binnen aantrof; blok lijkt wel als nieuw ondanks jáááren Action-olie gebruik! Stator vervangen en de oude rook inderdaad nogal verbrand. Vloeibare pakking dunnetjes aangebracht, en alle deksels weer aangebracht.
Zaterdag het blok er weer ingelepeld, alle kabels en leidingen aangesloten, vanavond vers filtertje en olie erin, en eerst maar eens ronddraaien zonder ontsteking zodat overal lekker verse olie zit......
Daarna "prik" erop, en gáán met die Ratbike Bobber!
Mee of tegen gevallen? Mwah.....het was makkelijker geweest als het blok had kunnen blijven zitten en het uitneembare framedeel links had gezeten, nu wel een uur of 10/12 gesleuteld.....