Houten Xjeetje geklooi
Moderators: Goos, Teevee, Woody
Zoals beloofd de piccies van het uitlaat-bak-en-braadwerk:
Er zat iets vast en dat moest even anders:
en even een naatje wegwerken:
Demperplaatjes maken:
De ingang- en uitgangplaatjes:
tussenstukkies van de dempers: stalen verwarmingsbuis.
de plaatsjes in de bankschroef, tis even prutsen:
Plaatje eraan met M6 schroefdraad zodat ik die dingen er ook weer uit kan halen voor eventuele aanpassingen:
Het eindresultaat:
Testen is er vanavond niet van gekomen...het wordt nog spannend, want ik kan pas donderavond testen, eventueel daarna en vrijdagavond de laatste aanpassingen doen voordat we zaterdagochtend op pad gaan....
Er zat iets vast en dat moest even anders:
en even een naatje wegwerken:
Demperplaatjes maken:
De ingang- en uitgangplaatjes:
tussenstukkies van de dempers: stalen verwarmingsbuis.
de plaatsjes in de bankschroef, tis even prutsen:
Plaatje eraan met M6 schroefdraad zodat ik die dingen er ook weer uit kan halen voor eventuele aanpassingen:
Het eindresultaat:
Testen is er vanavond niet van gekomen...het wordt nog spannend, want ik kan pas donderavond testen, eventueel daarna en vrijdagavond de laatste aanpassingen doen voordat we zaterdagochtend op pad gaan....
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Testritje is gemaakt (bluesweekend D'n Toerstop in Melderslo, totaal 450 km) en ik ben zwaar teleurgesteld in m'n geknutsel...
GEEN HERRIE MEER !!!
MAAR DAN OOK HELEMAAL GEEN HERRIE MEER !!!!
Ik heb de dempers te goed gemaakt, of iets teveel glaswol erin gepropt... rijden we op de snelweg met iets van 90/100 (aanhangertje mee) en dan heb je alleen maar windgeruis.
Oja als tegenprestatie heeft de snelheidsmeter gestaakt met meewerken tot gistermiddag.
Gisteravond de bochten eraf gehaald om a) matzwart te spuiten en b)nieuwe afdichtringen te kunnen monteren zodat er geen uitlaatgassen meer lekken.
Uit ervaring met Ouwe Blauwe weet ik dat glaswol een zeer beperkte levensduur als dempingmateriaal heeft, maar dat zou ook kunnen komen omdat Ouwe Blauwe een ietsiepietsie meer olie verbruikt.
Dus we wachten af, ik kan het altijd nog weer verminderen/verwijderen.
GEEN HERRIE MEER !!!
MAAR DAN OOK HELEMAAL GEEN HERRIE MEER !!!!
Ik heb de dempers te goed gemaakt, of iets teveel glaswol erin gepropt... rijden we op de snelweg met iets van 90/100 (aanhangertje mee) en dan heb je alleen maar windgeruis.
Oja als tegenprestatie heeft de snelheidsmeter gestaakt met meewerken tot gistermiddag.
Gisteravond de bochten eraf gehaald om a) matzwart te spuiten en b)nieuwe afdichtringen te kunnen monteren zodat er geen uitlaatgassen meer lekken.
Uit ervaring met Ouwe Blauwe weet ik dat glaswol een zeer beperkte levensduur als dempingmateriaal heeft, maar dat zou ook kunnen komen omdat Ouwe Blauwe een ietsiepietsie meer olie verbruikt.
Dus we wachten af, ik kan het altijd nog weer verminderen/verwijderen.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Effe korte update, ben bezig om het ding 'vakantieklaar' te krijgen.
Aangezien na DHR 2006 op de terugweg alle lampjes waren doorgebrand door een zgn 'stroompuls' ivm droogkokende accu want kapotte gelijkrichter, even het klokkenhuis uit elkaar gehaald om de lampjes te kontroleren....zes stuks overleden...ik dacht al, wat zijn die tellers toch slecht verlicht in het donker...
Affijn, om dat helemaal los te halen moet je ook de lamp demonteren, en wat stekkers lostrekken, en dan is er het één en ander groen ipv geel....ojee dat wordt weer schuren en contactspray spuiten.....
Dat krijg je van in de winter rijden....nog anderhalve week en dan moet ze het helemaal goed doen, gaat lukken!
Aangezien na DHR 2006 op de terugweg alle lampjes waren doorgebrand door een zgn 'stroompuls' ivm droogkokende accu want kapotte gelijkrichter, even het klokkenhuis uit elkaar gehaald om de lampjes te kontroleren....zes stuks overleden...ik dacht al, wat zijn die tellers toch slecht verlicht in het donker...
Affijn, om dat helemaal los te halen moet je ook de lamp demonteren, en wat stekkers lostrekken, en dan is er het één en ander groen ipv geel....ojee dat wordt weer schuren en contactspray spuiten.....
Dat krijg je van in de winter rijden....nog anderhalve week en dan moet ze het helemaal goed doen, gaat lukken!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Ik heb op mijn "nieuwe"4 in 1 ook maar iets van een conservenblik als demper gepopnagelt zodat de herrie wat minder werd,want er werd van alle kanten met een duistere blik opzij gekeken als ik langsreed.
Nu is het ietsje minder.
Er zat nl geen demper meer in
Bekeuringen zijn gemiste biertjes toch ?
Gr Redman
Nu is het ietsje minder.
Er zat nl geen demper meer in
Bekeuringen zijn gemiste biertjes toch ?
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......
Nou Vleer, dat zou je denken maar ik heb de demping veels te goed gemaakt, dus dat werkt niet.Vleer schreef:Ach, je kan toch wel een beetje op 't gehoor rijden? Hebbie die klokkies helemaal niet nodig!
De toerenteller is ongesteld, en als die niet verlicht is, kan ik ook niet inschatten hoe hard ik ga. Effe onder de 1.000 tpm is ongeveer 100, effe erboven 120 p/u. Ja ik weet, dan moet dat ding iets van 6.000 tpm aangeven, en dat draait het blok ook wel, maar de teller geeft dat gewoon niet goed aan. Gelukkig doet het verlichting van de benzinemeter het wel, heeft de stroomstoot vreemd genoeg overleeft, dus ik kon altijd nog op tijd gaan tanken. Dagteller doet het ook gewoon, maar in het donker onleesbaar, want kapotte lampjes.
Vanavond weer verder, en dan maak ik ook effe wat piccies.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- ash
- Bezoek Rat
- Berichten: 159
- Lid geworden op: di mei 15, 2007 3:57 pm
- Locatie: Moeskroen (B)
- Contacteer:
Re: Houten Xjeetje geklooi
iets aan de bout lassen en dat draaien? Is waarschijnlijk al opgelost, maar volgende keer es proberen.Woody schreef:Hoi!
Vanavond weer met goede moed verder gegaan om de uitlaten te verwijderen...pijpje nr 4 was er zonder al teveel moeite vanaf.
Vanavond eerst het onderkuipje losgemaakt, één bout moest met de slagschroevedraaier los, boutje dus bijna overleden...
Affijn, kuipie weg, pijpjes verder loswerken, alles gaat oke tot ik bij pijpje nr 2 kom, en daar breekt de één van de twee boutjes af....KUT KUT KUT KUT oftewel Kwalitief Uitermate Teleurstellend!
Boutje steekt niet uit (wel uitsteken, dat heb ik al eerder gehad, geen probleem) maar is gelijk met motorblok....
Helaas geen boormachine bij de hand dus eerst maar prutsen met ouwe schroevedraaier om het restant bout eruit te krijgen, maar dat is tot nu nog niet gelukt....
Heeft iemand nog goede raad / advies / handige tips / of een andere bijdrage?