22-24 april Sandgrube Oberwiera

Waar is wat te doen in 2022?

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

22-24 april Sandgrube Oberwiera

Bericht door Woody » zo apr 03, 2022 7:32 pm

Jawohl! Onze Duitse ratbikevrienden organiseren hun (voorheen) Crimmitschau ratbiketreffen weer!
Weliswaar in het gat Oberwiera, en dat ligt grofweg ten noordoosten van Crimmitschau, aan de bovenkant van de snelweg.
Plek is voormalige Sandgrube Oberwierda, 08396 Oberwiera.
Ontbijt en drank wordt voor gezorgd, evenals bbq, zelf (nep)dooie dieren meenemen.
Pas op waar je je tent neerzet met oog op eventuele regen.

Voor 'mij slechts' 675 km autobahn. :roll:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: 22-24 april Sandgrube Oberwiera

Bericht door Woody » ma apr 04, 2022 8:35 pm

Vrijdag vrij genomen, vertrek donderdag na avondeten naar De Hei in Siebengewald, vrijdag slechts 554 km rijden naar Oberwiera, Zondag weer terug naar huis. Moet lukken. :roll:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: 22-24 april Sandgrube Oberwiera

Bericht door Woody » zo apr 10, 2022 9:21 pm

Nieuwe OpenStreetMap voor Duitsland gevonden en geïnstalleerd in Basecamp. De 'oude' website http://garmin.openstreetmap.nl werkt niet meer zo goed, je kunt wel een verzoek doen voor kaartaanmaak, maar die komt nooit terug.
Op een andere website kaarten per land gevonden,NL en DE opgehaald en op de Duitse kaart staat Siebengewald (NL gemeente) nog net er op. En dat komt goed uit.
Gebied geselecteerd en dat wordt nu naar de Garmin 2610 geëxporteerd, dat gaat nog wel even duren.
Ohja, Ratpünk vroeg ik met hem naar Oberwiera wilde rijden, maar hij kan pas op z'n vroegst om een uur of 3-4 's middags vertrekken. Dan wil ik er al zijn, dus dat gaat niet door.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: 22-24 april Sandgrube Oberwiera

Bericht door magna » ma apr 11, 2022 6:54 pm

Veel plezier. Geen idee wie ratpünk is 8)
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: 22-24 april Sandgrube Oberwiera

Bericht door voodoo » do apr 14, 2022 8:27 pm

Dat is Bennie, die organiseert het treffen in Sauerland.
Stop making sense

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: 22-24 april Sandgrube Oberwiera

Bericht door Woody » wo apr 27, 2022 9:02 pm

Effe naar een Treffen

Via het Duitse Ratbikeforum gelezen over het Sandgrube (zandafgraving) treffen. Wegens onverwachte populariteit van de vorige locatie – ver genoeg van de bewoonde wereld om veel herrie te maken, dus uitstekend geschikt voor house raves- is de prijs voor het gebruik onbetaalbaar geworden. Dus is de organisatie op zoek gegaan naar een andere kuil in de grond en die is gevonden in de buurt van het gehucht Oberwiera.
Op het forum staan de coördinaten en dat is samenwerking met google maps gevonden.
Vorig jaar was hier ook het feestje, dus foto’s en er staan zelfs een soort van constructies die de indruk geven dat ze je droge plek geven.
Enfin, de reis plannen. Enkele reis is 680 km vanaf huis. Om de heenreis in tweeën te hakken wil ik op donderdagavond 21 april naar Camping De Hei in Siebengewald rijden om daar te overnachten en de volgende ochtend door te rijden naar Oberwiera.
Via de whatsapp van de Duitse ratten wordt ik door Benny (woont in Hemer, noord-Sauerland) uitgenodigd om op vrijdag samen op te rijden, maar hij kan niet eerder dan een uur of vier ’s middags rijden (de volgende dag een WhatsApp dat hij ziek is en niet komt). Dan ik wil ik juist aankomen op de plaats van bestemming. En niet in het donker.
Kom ik tegen een uur of negen ’s avonds bij De Hei, gesloten. Kennelijk alleen open vanaf vrijdagmiddag tot en met zondag. De Garmin geraadpleegd (die ging uiteindelijk toch meedoen na ruim 150 km) en terug naar Afferden, daar zit camping Roland. Aanbellen en de medewerker is net onderweg, minuutje wachten. Na inschrijven en aftikken naar het shelterveldje gereden. Verder zijn er weinig van de vaste caravanplaatsen bewoond. En omdat het inmiddels 10 uur is, geen supermarkt meer open. Na tentje prikken nog even het toiletgebouw geïnspecteerd en dan maar vroeg naar bed.

Vrijdag 22 april. Vroeg opstaan, douchen (werkt met een kaartje, 5 euro voor 30 minuten warm water), inpakken en hopen dat er iemand bij de receptie zit, want dit zou pas om 10 uur open gaan.
Even voor negen uur, de deur van receptie is open, ik krijg de borg voor de douchekaart terug en het restant van het douchetegoed wordt overgemaakt. Prima geregeld. En nog goedkoper dan De Hei, waar 13 euro voor een overnachting wordt gevraagd. Ik ben hier (als ik het teveel van douchegeld terug heb) voor minder overnacht. Motor starten en Duitsland in.
De rit verloopt goed, geen files, wel wat wegwerkzaamheden en veel vrachtwagens op de weg.
De Garmin stuurt me na Kassel de 7 op (naar Leipzig) in plaats van de 4 (Dresden).
Niet over nadenken, gewoon doen (op de terugweg blijkt dat ik de kaart iets te smal had ingelezen, hele stukken van het 4 staan er niet op) en tegen vier uur ’s middags rijd ik de zandkuil in. Pas als ik de oordopjes uit heb ik wat muziek en stemmen boven me.
En ja hoor, daar kom ik o.a. Käthe tegen. Van Gant (de organisator) krijg ik zijn eigen gebrouwen/gestookte blauwe tong bocht aangeboden met vrucht. Sterk spul en niet lekker. Tent bouwen onder een overkapping die verder niet wordt gebruikt dit weekeinde, op naar de lokale supermarkt voor grillworsten en brood. Tevens wat hete bbq saus meegenomen.
Terug twee drankkaarten gekocht en daar halve liter bier van gekocht.
De rest van de avond bij het kampvuur doorgebracht met wat biertjes erbij.

Zaterdag 23 april. Met een beetje houten kop wakker geworden. Er is ontbijt en water. Rustig wakker worden. Tegen elf uur gaat de tourrit beginnen. Geen idee waarheen maar dat zie ik vanzelf. Genoeg benzine aan boord. Uiteindelijk, na wat snelweg en provinciale wegen, komen we aan in Chomutov. Dat ligt in Tsjechië. Daar gestopt bij een ‘Globus’ een hele grote supermarkt, na een tankstop net over de grens.
Terug stoppen we weer, want Onkel Hannes moest nog even zijn BMW zijspan volgooien, en nu kon er nog meer in.
Door naar een MZ-werkplaats van een familielid/bekende van de voorrijder. Grote werkplaats zonder enig spoor van rommel of vuil op de vloer. Er staat van alles, maar je struikelt nergens over.
Hierna binnendoor terug naar de zandkuil.
Zijn we er bijna, rijdt er voor ons een Puch-clubje en die slaan ook de inrit in, maar stoppen als ze zien dat wij dat eveneens doen maar gewoon doorrijden. Op het terrein een verassing: mensen met busjes en auto met aanhanger met daarop crossmotoren. Kennelijk stond er toch iets dubbel op het programma, maar dat kan ook verklaren waarom het terrein gratis is te gebruiken.
Inmiddels is het 5 uur ‘s middags, tijd om de BBQ op te stoken en de echte Thüringen würsten te garen.
Om niet voortijdig in te storten drink ik radler. Deze keer verkrijgbaar in drie smaken: bier-cola, bier-grapefruit en bier-rabarber. De combi bier-cola kende ik al, heel irritant want je wordt niet dronken en blijft heel erg wakker. Ik neem die met grapefruit. Aan de bier-rabarber heb ik me niet gewaagd.
Even na tienen en na twee gewone pils stort ik evengoed in, gisternacht niet goed geslapen plus de vermoeidheid van de rit hierheen en de tourrit doen hun werk.
Ondertussen gaat het volume omhoog en wordt er gedanst.
Met oordopjes dommel ik zo af en toe weg. Het feest is boven me en het geluid staat van me af. Evengoed word ik af en toe even wakker. Om half vier ’s nachts is de muziek ineens uit en worden er naar bed gaan geluiden gemaakt, gemengd met dronken gebabbel over niet meewerkende slaapzakken.

Zondag 24 april. 7 Uur. Tegen verwachting in toch heel uitgerust, wat duidt op een goede nachtrust. Tentje uit, aftappen, inpakken en wegwezen. Hannes en Arno een paar anderen zijn ook al wakker, die zullen het dus ook niet zo laat hebben gemaakt. Her en der liggen mensen zonder tent, enkel in hun slaapzak, motorlaarzen ernaast. Met kleren aan in je slaapzak kruipen kan ook.
Acht uur in de ochtend en ik neem afscheid. Richting de 4, meteen een versmalling wegens wegwerkzaamheden maar het is nog heel stil. Maar wel bewolkt en redelijk fris. Blij dat ik mijn thermovoering in mijn jas heb laten zitten.
24 Kilometer voor Kassel stoppen voor benzine en wat snelle suikers (mars en bounty) en een flesje water. Er komt een voorzichtig zonnetje door. Hoe verder naar het westen, hoe meer zon en warmer.
Voorbij Oberhausen de racebaan 3 op en gas d’r op. Met snelheden tussen de 140 en 180 p/u richting grens. Voorbij de grens meteen even stoppen, Carla melden dat ik weer in het land ben en even mezelf resetten dat ik nog maar 100 p/u mag rijden.
Om kwart voor vier rijd ik Purmerend in, nog even aftanken en op naar huis, motor aftuigen, slaapzak uitrollen, kleding te luchten hangen, douchen.

Voor de statistici: Afgelegde afstand totaal 1.902 km (dat is ietsje meer dan ik had verwacht)
Benzine: 103,11 liter (gemiddeld 1:18)
Kosten benzine € 219,34
Entree treffen € 10,00 incl ontbijt, dixies en stroom - aggregaat
Twee zuipkaarten € 20,00 (fles ½ liter bier € 1,50)
BBQ en eten onderweg €20,00
Schade: pijp tussen de uitlaatcollector en de linker demper is doorgeroest en is op de terugweg gescheurd.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: 22-24 april Sandgrube Oberwiera

Bericht door voodoo » do apr 28, 2022 4:16 pm

Lekker weekend dus! :-/

Toevallig ook nog foto's gemaakt?
Stop making sense

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: 22-24 april Sandgrube Oberwiera

Bericht door JPi » do apr 28, 2022 4:48 pm

Hee, dr wordt weer gepost :-**

Het plan was om die kant op te gaan doch helaas vrijdags een begrafenis van moeder.
Als gevolg van de vele km's daaraan voorafgaand nu ook ketting en tandwielen aan vervanging toe. Dus had sws dan niet gekund.
Is even wennen na zoveel jaren met cardanfietsen grrr..lol
De oude binnensleutelplek weer kunnen claimen dankzij (?) de scheiding van de eigenaar en morgen maar eens aan de gang ermee zodat er weer gereden kan worden zonder klak en andere bijgeluiden.

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: 22-24 april Sandgrube Oberwiera

Bericht door voodoo » do apr 28, 2022 6:25 pm

Gecondoleerd Jpi
Stop making sense

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: 22-24 april Sandgrube Oberwiera

Bericht door Woody » do apr 28, 2022 6:32 pm

Gecondoleerd met je moeder Jpi.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Re: 22-24 april Sandgrube Oberwiera

Bericht door Teevee » vr apr 29, 2022 11:30 am

Gecondoleerd Jpi
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: 22-24 april Sandgrube Oberwiera

Bericht door JPi » vr apr 29, 2022 3:22 pm

Dank u heren.

Plaats reactie