Weekendje succesvol prutsen verder.
De Tomtom Rider heb ik al wat jaren in gebruik en ik was op zoek naar een nieuwe kaart, maar dat ding wordt dus niet meer ondersteund door Tomtom.
Dan kun je een nieuwe kopen, maar dat kost bakken met geld en dat heeft de gemiddelde ratbiker hier niet voor over. Ik zal daar even een prima werkend apparaat gaan vervangen, omdat iemand vind dat hij te oud is.
Op Marktplaats eerst een Tomtom One serie 1 gekocht. In feite exact het zelfde apparaatje als de Rider 1, maar niet waterdicht. Ook verouderd uiteraard, maar aangezien die dingen voor 10 euro op Marktplaats staan, wil ik er wel één. Om daar eerst maar mee te gaan prutsen. Als ik die om zeep help, jammer dan.
Andere kaarten gaat hem niet worden. OSM draait hier niet op. Heb ik toch geen oplossing voor gevonden. Tomtom heeft de boel goed dichtgetimmerd. Urban Rider software werkt wel, maar daar schijnt de Rider 1 héél erg traag van te worden.
Gaandeweg kom je op het zelfde Marktplaats advertenties tegen van mensen die voor 15 piek elke Tomtom van nieuwe kaarten voorzien. Het kán dus kennelijk wel.
En als hij het kan, dan staat er ongetwijfeld ergens op internet hoe dat moet.
Klopt helemaal. Weekendje graven op schimmige forums en downloaden en testen verder en ik heb op dit moment de kaart van 2016 draaiend op de Rider én de One.
In het hele proces dus ook voor een tientje een leuke navigatie voor in de auto.