Geen vonk
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 876
- Lid geworden op: vr mar 28, 2008 10:52 pm
- Locatie: Zuudloarn
- Contacteer:
Mijn maat is vanavond weer aan de knutsel geweest met zijn motor en hij heeft op 2 bougies weer vonk,er zit ergens een kabelbreuk binnenkort wil hij weer verder om op de andere 2 ook een vonk te krijgen.......
ik was mijn motor aan het ophalen ,heeft mij gisteren laten staan totaal geen stroom meer ,gistermorgen deed hij het prima ,starte gelijk ,maar na een tussenstop had hij geen spanning genoeg om de startmotor rond te krijgen,dan maar duwen ,dat ging goed, maar na een 20 minuten sloeg hij af en alle spanning was weg,dus dat wordt weer zoeken,
ik was mijn motor aan het ophalen ,heeft mij gisteren laten staan totaal geen stroom meer ,gistermorgen deed hij het prima ,starte gelijk ,maar na een tussenstop had hij geen spanning genoeg om de startmotor rond te krijgen,dan maar duwen ,dat ging goed, maar na een 20 minuten sloeg hij af en alle spanning was weg,dus dat wordt weer zoeken,
Wat niet spoort komt uut Noord en Wat niet past word gelast
Dat klinkt als een kapotte spanningsregelaar (of dynamo) of accu.
Accu losmaken en netjes opladen. Na het opladen een dagje laten staan en dan de spanning meten. Dat zou boven de 12 volt moeten zitten.
Als dat zo is, aansluiten en starten.
Motor op ca. 3000 toeren houden en de spanning op de accu weer meten.
Dat zou 13 tot 14 volt moeten zijn.
Accuspanning bij een losse opgeladen accu ver onder de 12 volt: accu overleden.
Laadspanning onder de 12 volt: spanningsregelaar of dynamo overleden.
Accu losmaken en netjes opladen. Na het opladen een dagje laten staan en dan de spanning meten. Dat zou boven de 12 volt moeten zitten.
Als dat zo is, aansluiten en starten.
Motor op ca. 3000 toeren houden en de spanning op de accu weer meten.
Dat zou 13 tot 14 volt moeten zijn.
Accuspanning bij een losse opgeladen accu ver onder de 12 volt: accu overleden.
Laadspanning onder de 12 volt: spanningsregelaar of dynamo overleden.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Laadspanning boven de 15 volt kan een slechte stekkerverbinding van de regelaar zijn, of de regelaar is overleden.
Als je dan alleen een nieuwe accu plaatst is die ook binnen de kortste tijd weer terminaal ziek.
Zonder spanningsregelaar moet de spanning tussen de dynamoaansluitingen rond of boven de 40 volt liggen. (onbelast)
Als je dan alleen een nieuwe accu plaatst is die ook binnen de kortste tijd weer terminaal ziek.
Zonder spanningsregelaar moet de spanning tussen de dynamoaansluitingen rond of boven de 40 volt liggen. (onbelast)
There's no budget like no budget
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 876
- Lid geworden op: vr mar 28, 2008 10:52 pm
- Locatie: Zuudloarn
- Contacteer:
Tja..onze zoon zit in de bouw en hij heeft voor de 2de keer een schroef in zijn broekzak laten zitten en die schroef zat vast tussen de binnen en buiten trommel ..en dat is een gesodemieter om dat er weer uit te krijgen,moet via het warmte element ,hoop gevloek en gedoe maar het is weer gelukt.
Wat niet spoort komt uut Noord en Wat niet past word gelast
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 876
- Lid geworden op: vr mar 28, 2008 10:52 pm
- Locatie: Zuudloarn
- Contacteer:
accu opgeladen 2 dagen laten staan en er zit nu 11,67 Volt in .
Zou het niet beter zijn om en de dynamo en spanningsregelaar nieuw aan te schaffen ?? ik weet het ,het is een rib uit mijn lijf maar dit is al de 2de keer dat mij die handel stuk gaat .of maakt het niks uit of de dynamo of spanningsregelaar vervangt en anders om...
Zou het niet beter zijn om en de dynamo en spanningsregelaar nieuw aan te schaffen ?? ik weet het ,het is een rib uit mijn lijf maar dit is al de 2de keer dat mij die handel stuk gaat .of maakt het niks uit of de dynamo of spanningsregelaar vervangt en anders om...
Wat niet spoort komt uut Noord en Wat niet past word gelast