Geen Vehikel meer

Nieuws, aankondigingen en andere berichten

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Geen Vehikel meer

Bericht door Teevee » ma apr 16, 2012 7:01 pm

VEHIKEL GOOIT HET BIJLTJE ERBIJ NEER!

Ik heb zojuist mijn 70e verjaardag gevierd en dat is toch een moment dat je ergens bij stil gaat staan, blijkbaar ...

Voor Vehikel is en was natuurlijk het grootste probleem: het vinden van een nieuwe locatie. De Vechtsebanen was geen succes, Home Boxx is gewoon te klein, Bemmel gaat niet door, tenminste voorlopig niet. Door verschillende goedwillende deelnemers en bezoekers zijn goede suggesties gedaan (IJ-hallen, Bleiswijk).
Bij deze magere score aan opties duikt echter het volgende probleem op: de fut is er een beetje uit, bij mij maar ook bij de standhouders en de bezoekers. Dat manifesteerde zich met name sedert ons uitstapje naar de Vechtsebanen.
Vehikel heeft een roerige tijd achter de rug en in die periode is een hoop bedstro verloren gegaan. Kortom: we kunnen niet meer echt rekenen op de steeds ouder wordende deelnemers en al helemaal niet op de bezoekers die er ook niet echt jonger op worden. De december-Vehikel van 2011 kende een leuke opleving, maar die zakte meteen weer in elkaar bij de laatste Vehikel, in maart 2012. In zo’n situatie zijn de mogelijkheden om Vehikel opnieuw op te starten, in andere hallen, wel bijzonder onaantrekkelijk.
Op de achtergrond van dit alles speelt de algehele teloorgang van onze hobby. De kurk waarop Vehikel altijd heeft gedreven is natuurlijk de belangstelling voor motorfietsen en later ook bromfietsen, En die kurk is zo langzamerhand zo’n beetje gezonken. Het is niet voor niets dat we rond 2000 weg moesten uit de Jaarbeurs. Ook in de Veemarkt werd de spoeling steeds dunner, maar daar had Vehikel nog jaren kunnen doorgaan. Daar kwam echter iets tussen ...
Zoals de zaken er nu bijstaan zie ik het gewoon niet meer zitten om ergens opnieuw te beginnen, in nieuwe hallen, als die al te vinden zouden zijn.

We hebben een mooie tijd gehad met z’n allen en ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar bijdrage aan al dit moois. Naam en goodwill blijven vooralsnog bij mij, dus misschien komt er nog eens een reünie van Vehikel, als ik 80 wordt of zo!

Frits de Graaf/Vehikel
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Plaats reactie