Meeste voertuigen toch wel belastingvrij na '87

Nieuws, aankondigingen en andere berichten

Moderators: Goos, Woody, Teevee

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » ma nov 28, 2011 10:20 pm

Maar degene die em op kenteken heeft laten zetten wilde niet meer betalen voor een klassiek vervangend kenteken...
Ik vind het persoonlijk geen gezicht zo'n nieuw kenteken op een klassieker...
MZlllss,Rob.
Fuel is what I burn!

Gebruikersavatar
beinhart
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 722
Lid geworden op: do apr 10, 2008 7:24 am
Locatie: hoogerheide-city
Contacteer:

Bericht door beinhart » ma nov 28, 2011 11:26 pm

2strokerob schreef: Ik vind het persoonlijk geen gezicht zo'n nieuw kenteken op een klassieker...
MZlllss,Rob.
ik ook niet, maar die van mij ziet er echt niet uit als een klassieker, het is eerder gewoon een ouwe lelijke auto, maar het rijd en brengt ons van A naar B (en weer terug thuis)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
rotzooi? ik prefereer het woord accessoires...

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » di nov 29, 2011 12:35 pm

2strokerob schreef:Maar degene die em op kenteken heeft laten zetten wilde niet meer betalen voor een klassiek vervangend kenteken...
Ik vind het persoonlijk geen gezicht zo'n nieuw kenteken op een klassieker...
MZlllss,Rob.
Het verkrijgen van een 'blauwe plaat' is weer gebonden aan het bouwjaar en (voor zover ik weet) alleen voor auto's van voor 1978 en voor motoren en bedrijfsauto's van voor 1973.
De extra kosten bedragen € 38,00.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5078
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » di nov 29, 2011 1:14 pm

Woody schreef:
2strokerob schreef:Maar degene die em op kenteken heeft laten zetten wilde niet meer betalen voor een klassiek vervangend kenteken...
Ik vind het persoonlijk geen gezicht zo'n nieuw kenteken op een klassieker...
MZlllss,Rob.
Het verkrijgen van een 'blauwe plaat' is weer gebonden aan het bouwjaar en (voor zover ik weet) alleen voor auto's van voor 1978 en voor motoren en bedrijfsauto's van voor 1973.
De extra kosten bedragen € 38,00.
Motoren is 1978 EN 4 cijfers 2 letters combinatie.
Maar dan moet hij destijds wel een nederlands kenteken gehad hebben geloof ik. Bij import werkt dat niet.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

Gebruikersavatar
mania
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 12:35 pm
Locatie: Belgie

Bericht door mania » di nov 29, 2011 2:29 pm

Woody schreef:
2strokerob schreef:Maar degene die em op kenteken heeft laten zetten wilde niet meer betalen voor een klassiek vervangend kenteken...
Ik vind het persoonlijk geen gezicht zo'n nieuw kenteken op een klassieker...
MZlllss,Rob.
Het verkrijgen van een 'blauwe plaat' is weer gebonden aan het bouwjaar en (voor zover ik weet) alleen voor auto's van voor 1978 en voor motoren en bedrijfsauto's van voor 1973.
De extra kosten bedragen € 38,00.
dat is zo, mijn motor is van 02-1978 en heeft een blauwe plaat,
en mijn auto is van 06-1978 en heeft een gele plaat. alles na 1 juni 1978 heeft een gele plaat.
't zal allemaal wel.........

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » di nov 29, 2011 2:50 pm

RDW zegt:

De donkerblauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen (personenauto's, bedrijfsauto's en motoren) met een "datum eerste toelating" in Nederland van vóór 1 januari 1978 en waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters.

U is dus strafbaar bezig, vrouw Mania.

Mijn boxer-span was van 3/1978 en had dus een gele plaat, omdat ik een blauwe mooier vind had ik bovenstaande als eens opgezocht.
Stop making sense

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » di nov 29, 2011 6:21 pm

Mania is niet strafbaar bezig want de motoren zijn tot in 1979 met 2 letters in het kenteken (mijn BMW bv 1979 met ZH...) hoewel RDW weer januari 1978 aanhoud...belangrijkste is dat je een blauwe plaat hebt met rijkskeur...kunnen de blauwpetten niks zeiken..
Maar wat ik bedoel is dat je veel auto's ziet met zo'n nieuw kenteken met 3 letters..veelal aangeboden door handelaars die alleen aan geld denken...een vervangend klassieker kenteken staat net iets mooier op een oudere auto vind ik..trouwens op een motor vind ik een blauwe plaat ook mooier.
MZlllsss,Rob.
Fuel is what I burn!

Plaats reactie